Stan ogona Tu-154 po "katastrofie" jednoznacznie wskazuje , że narracja MAK/Laska jest niemożliwa fizycznie.
Omówiłem to w notce
https://www.salon24.pl/u/niegracz/877302,ogon-tu-154-widac-ze-narracja-mak-jest-fizycznie-niemozliwa-smolensk
a także:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/857590,co-tak-odrzucilo-ogon-tu-154-na-lewo-od-osi-lotu-katastrofa-smolensk
Ignorant techniczny Myth Buster w dyskusji pod notką
https://www.salon24.pl/u/mythbuster/910590,smolensk-porownawczo-cz-13-aeroflot-593-niewinne-odstepstwo-od-procedur
pisze , że cóż dziwnego w stanie ogona Tu-154 skoro jest on podobny do oderwanego ogona Boeinga 777 po katastrofie
lotu 214; wtóruje mu ignorant nudna-teoria a opinie Myth Bustera wspierają blogerzy-fizycy: Michał Jaworski i YKW ( astrofizyk).
Tymczasem nie ma żadnej analogii ;
sam przebieg zdarzenia był zupełnie inny-oderwanie ogona Boeinga nastąpiło wskutek tego zderzenia tegoż ogona o krawędź betonowego nabrzeża:


trudno by ogon się nie odłamał w tym miejscu w które otrzymał uderzenie od ostrej ,betonowej krawędzi a samolot miał mocno zadarty "dziób";ogon po prostu odcięło
Nawet laik zauważy jaskrawo widoczną różnicę:
- przylegająca cześć kadłuba Boeinga 777-zachowała się w dobrym stanie, zdeformowana ale w całej objętości; przy zestawieniu wraku można te fragmenty ze sobą zestawić i widać ciągłość konstrukcji
- w przypadku Tu-154 ogon jest podobnie "odcięty jak nożem" z tym że gródź jest w ogonie( w Boeingu - w części ogonowej kadłuba_ - natomiast -kompletnie rozczłonkowana jest przylegająca ,końcowa cześć kadłuba:

- jeżeli ogon odpadł- np. w skutek uderzenia statecznikiem o podłoże -jak w narracji MAK:

to na część kadłuba przy ogonie - na lewo od żółtej linii działały najmniejsze siły - jeśli chodzi o kadłub samolotu) ten fragment powinien był się zachować w najlepszym stanie - gdyby narracja MAK odpowiadała rzeczywistemu przebiegowi tego zdarzenia; a przecież było to zderzenie o małej energii - jak akurat trafnie określił je dr Maciej Lasek.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odłamanie ogona takie jak Tu-154 wskutek uderzenia samolotu o podłoże w pozycji odwrotnej jest fizycznie nieprawdopodobne ponieważ :
1. wystąpił by złożony stan naprężeń: zginanie, rozciąganie ,ściskanie
2.rejon grodzi ciśnieniowej w rejonie ogona jest konstrukcyjnie bardzo wzmocniony gdyż ogon Tu-154 jest wyjątkowo ciężki: są w nim 3 silniki
z tych względów przełamanie nastąpiłoby na odcinku kadłuba blisko ogona , ale nie przy grodzi tylko tam gdzie kadłub ma już słabszą konstrukcję oraz przełom byłby skośny względem osi samolotu a nie prostopadły, podobnie jak w przypadku tej katastrofy Tu-154 w Pradze

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogon Boeinga 777

Ogon Tu-154
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka