To jest materiał na pierwszą stronę.
Dotarłem do 2 nowych przykładów raportów z katastrof , które są przysłowiowymgwoździem do trumny dla kłamstwa MAK powielanego przez komisję Laska i większość mediów. Podaję je niżej.
Nie jest fizycznie możliwe , aby przy zderzeniu samolotu z podłożem, określanym jako "zderzenie o małej energii" ( dr Lasek) wystąpiły na całej długości samolotu tak wielkie przeciążenia.
Ta konfabulacja, kłamstwo MAK miało przede wszystkim jeden cel : zamknąć dywagacje na temat losów załogi i pasażerów; taki był przekaz propagandowy rozpowszechniany przez MAK i media:
Na pasażerów oddziaływało przeciążenie wielkości ok.100 g. Przeżycie było w takich okolicznościach niemożliwe” – głosi rosyjski raport na temat katastrofy Tu-154.
Natychmiast po ogłoszeniu wstępnego raportu MAK, w maju 2010 roku, napisałem , że jest to konfabulacja - kłamstwo MAK.
Komisja Laska skompromitowała się powielając to kłamstwo.
W obronie kłamstwa MAK stanęli też liczni fizycy : np.bloger Paweł Artymowicz :\
you-know-who 19.07.10, 07:52
zarowno z malej drogi hamowania w pionie, jak i chwilami malej drogi
hamowania na drzewach wynikaja wielkie przyspieszenia. aby
porozrywac samolot na kawalki potrzeba >100g. po prostu wytrzymalosc
materialowa jest taka, ze przy mniejszym przyspieszeniu nie
rozpadnie sie.
czy bardzo były fizyk Michał Jaworski ,który przywołał przykład katastrofy samolotu IŁ-76 na wyspie Timor - jako podobnej do katastrofy Tu-154 w Smoleńsku -tylko że na Timorze większa cześć kadłuba uległa stopieniu w silnym pożarze.
ale byli też blogerzy ,którzy wskazywali na to, że podane przez MAK wielkości są fizycznie niemożliwe jak np. peemka
https://www.salon24.pl/u/pmk/544614,przeciazenia-wedlug-mak-a-testy-zderzeniowe,2
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Katastrofa Boeinga 747 w Japonii.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Japan_Airlines_123
Wypadek lotu Japan Airlines 123 – największy wypadek lotniczy pod względem liczby zabitych w wypadku jednego samolotu[1][2][3][4]. 12 sierpnia 1985 Boeing 747-SR46 japońskich linii Japan Airlines na trasie Tokio-Osaka uległ awarii w dwanaście minut po starcie z Tokio. Po kolejnych 30 minutach walki załogi o utrzymanie go w powietrzu, runął na górskie rejony środkowej części wyspy Honsiu. Spośród 524[5] osób na pokładzie (pasażerów i załogi), przeżyło tylko czterech pasażerów.
Parametry zderzenia ze zboczem góry:
prędkość 474 km/h,
kąt przechylenia powyżej 130 stopni , samolot pikował pod kątem 21 stopni.
Sam moment katastrofy przeżyło- mimo tak ogromnej prędkości więcej pasażerów , ale zmarli oni wskutek tego , że pomoc dotarła dopiero następnego dnia po ok. 9 godzinach.
W raporcie odniesiono się do wielkości przeciążeń , jakie wystąpiły podczas katastrofy: oceniono, że w przedniej części kadłuba mogły sięgać kilkuset g a w części ogonowej -kilkudziesięciu g.
Nawet więc przy prędkości 474 km/g i energii kinetycznej prawie 3 razy większej ( na jednostkę masy) przeciążenia w części ogonowej nie sięgały owych mitycznych 100g.
2. Katastrofa Boeinga 707 w RPA.
https://www.saflyer.com/single-post/2018/04/03/In-Memoriam-ZS-EUW-Boeing-707-crash-in-Windhoek
Przeżyły "tylko" 4 osoby , ale zderzenie z ziemią nastąpiło przy prędkości:
512km/h
samolot rozbił się tuż po starcie; w ciemnościach piloci stracili orientację i samolot zamiast wznosić się - opadał.
Nine passengers who were seated in the forward section of the fuselage initially survived, but two died soon after the accident, and another two a few days later,....... 9 pasażerów, którzy siedzieli w przedniej części samolotu przeżyło moment katastrofy , ale 2 osoby zmarły wkrótce po katastrofie a jeszcze dwie zmarły 2 dni później.
w PRZYPADKU TEJ KATASTROFY NAJBARDZIEJ INTERESUJĄCY JEST STAN ROZCZŁONKOWANIA KADŁUBA:
DLA PORÓWNANIA STAN KADŁUBA Tu-154 PRZY ZDERZENIU Z PODŁOŻEM PRZY PRĘDKOŚCI 270KM/h
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka