Na przykładzie:
"katastrofy" samolotu Air India’s Boeing 747, on 23 June 1985...Atlantic Ocean off the coast of Ireland.
Air India Flight 182
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_India_182
Katastrofa lotu Air India 182 wydarzyła się 23 czerwca 1985 roku, około godz. 8:14 na Oceanie Atlantyckim u wybrzeży Irlandii. W wyniku eksplozji na pokładzie Boeinga 747-237B linii Air India (lot nr 182), zginęło 329 osób[1] - wszyscy na pokładzie.
Do wykrycia przyczyn tragedii przyczynił się metalurg V Ramachandran - former IISc metallurgist helped establish that a mid-air explosion brought down the plane.
Ramachandran had already, at the time of recovery, observed a number of dents and impact marks on the underside of the cabin floor towards the front of the plane, suggesting shrapnel penetration. Further, this bottom skin of the front cargo compartment was severely mangled, with holes and tears at numerous places. The holes, in some places, were surrounded by petals and curls of the metal. The fracture edges had another feature – sharp spikes resembling the teeth of a comb, a distinct signature of explosive deformation and fracture. Further, the slopes of the edges of some of the fractured fragments reversed frequently, a feature known as reverse slant, that is also a signature of explosive fracture. Some of the sheet metal fragments indicated fracture in a plane parallel to their surface, with the sheet losing a part of its thickness. This phenomenon, called spalling, can only be caused by shock waves.
( skrót: Ramachandran zauważył na powierzchni fragmentów szereg wgnieceń i śladów sugerujących że powstały wskutek uderzenia odłamków. Dodatkowo dolna część przedziału bagażowego była silnie zniekształcona , były w niej dziury i zadarcia w różnych miejscach (…) niektóre fragmenty blachy wykazywały pęknięcia równoległe do powierzchni ,z usunięciem warstwy metalu i lokalnym zmniejszeniem grubości blachy; to zjawisko zwane łuszczeniem może być tylko spowodowane przez fale wybuchowe.)
When Ramachandran and his team examined the microstructure of the piece, they observed a feature known as deformation twins. Under usual rates of strain, planes of the aluminium crystal merely slip past each other. Under very high rates of strain, however, aluminium deforms by twinning – parallel bands appear in the microstructure, cutting across its grains.
Gdy Ramachandran i jego zespół badali mikrostrukturę fragmentu zaobserwowali cechę znaną jako deformacja bliźniacza. Przy zwykłych prędkościach odkształcania , warstwy kryształu aluminium tylko ślizgają się względem siebie. Przy wielkich prędkościach odkształcania aluminium deformuje się przez bliźniakowanie – równoległe pasma, przecinające ziarna pojawiają się w mikrostrukturze.
https://www.researchgate.net/figure/color-online-Deformation-twin-boundaries-low-angle_fig5_282905942
Macrodeformation Twins in Single-Crystal Aluminum
10.5. WPŁYW DYNAMICZNYCH WARUNKÓW ODKSZTAŁCANIA
NA PłYNIĘCIE PLASTYCZNE METALI
http://www.tmpm.agh.edu.pl/ppp/udar-teoria.pdf
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka