Aktualizacja.
Dodałem przypadek katastrofy Airbusa A320
https://reports.aviation-safety.net/1988/19880626-0_A320_F-GFKC.pdf
Rzecz w tym, że przy przeciążeniach ,jakie występują w ogonie samolotu przy zderzeniach"o małej energii" ( określenie dra Laska-dla zderzenia samolotu z podłożem przy prędkościach poniżej 300 km/godz i prędkości opadania max. ok 20m/sek)- nie ma fizycznej możliwości , aby czarna skrzynka została wyrwana z miejsca mocowania; po katastrofie znajdowana jest w ogonie a mocowanie jest nienaruszone. W ogonie samolotu przy tych parametrach zderzenia przeciążenia są rzędu najwyżej ok. 20g a wynikające stąd siły zbyt małe ,aby skrzynka się oderwała.
To kolejny przypadek potwierdzony ( dla niedowiarków) w raporcie komisji:

Te dwie czarne skrzynki zostały znalezione we wraku w miejscu ich zamocowania w części ogonowej samolotu.

Inne przypadki:
Ił-76 Timor ( parametry zderzenia z podłożem bardzo zbliżone do "katastrofy" Tu-154)

Samolot Boeing 707 upadł tuż po starcie i uległ całkowitemu zniszczeniu.
https://www.gcaa.gov.ae/en/ePublication/admin/iradmin/Lists/Incidents%20Investigation%20Reports/Attachments/12/2009-Final%20Report%20B707%20-%20ST-AKW%20%20-%20Report%2010%202009.pdf
1.11.2
Recovery of the Flight Recorders
The CVR was recovered on the day of the Accident
, separated from the Aircraft while the FDR was recovered two days later at its normally installed position in the tail of the aircraft.
Both recorders sustained extensive impact and fire damage
Wydobycie ( z wraku) rejestratorów lotu..
.... "czarna skrzynka"- rejestrator parametrów lotu została wydobyta z wraku 2 dni po katastrofie z miejsca gdzie jest normalnie zamontowana w ogonie samolotu. Oba rejestratory miały silne uszkodzenia wynikłe ze zderzenia i pożaru.
dla porównania : skrzynka wyrwana z Tu-154 - na pewno nie wskutek zderzenia samolotu z podłożem ( pozycja samolotu dla wielkości przeciążeń w ogonie nie ma praktycznie znaczenia; co najwyżej są mniejsze niż przy upadku w pozycji normalnej)

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka