Oszacuję metodą porównawczą:
- bruzda powstała przy upadku samolotu An-12



Długość 56m, szerokość max. 12m, głębokość max. 1,5m
Objętość ok 125m3.
Prędkość samolotu w momencie zderzenia 514 km/godz, kąt zderzenia ponad 45 stopni.
Energia kinetyczna prawie 3 razy większa niż Tu-154 w Smoleńsku ( masa An-12 w chwili katastrofy ok. 60 ton).
An-12 upadł pod znacznie większym kątem niż Tu-154 w Smoleńku ; z kolei gleba twardsza, pełno w niej kamieni ( teren kamienistego wzgórza). Większy kąt to większe siły skutkujące większa objętością bruzdy; dla bezpieczeństwa przy szacowaniu wielkości bruzdy jaka musiała by powstać przy upadku samolotu Tu-154 przy parametrach jak wg oficjalnego opisu – podzielmy objętość bruzdy po upadku AN-12 - 125m3 - nie przez 3 a przez 5 ; nadal jest to sporo -ok. 25 m3.
Taka bruzda mogłaby mieć największą głębokość ok. 1m średnią szerokość ok. 3 m a długość ponad 20m.
http://debri-dv.com/filedata/files/824.pdf
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inny przykład:

1.12
WRECKAGE AND IMPACT INFORMATION
. The Aircraft was found completely destroyed, burnt, and
scattered within that area. There were two main ground impact marks each measuring about 10 m
long, 3 m wide, and 1.5 m deep
Dwa kratery ok 10 m długie, 3m szerokość , 1,5 m głębokośc.
Krater po upadku Tu-154

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bruzda - mały samolocik:
A ground impact scar with a furrow approximately 6 feet wide and three to four feet deep was found on a knob about 75 to 100 yards southeast of the wreckage.
http://planecrashmap.com/plane/ak/N8385G/
Piper
Masa startowa ok 1500kg !!!!
Bruzda szerokość 1,8 m głebokość 0,9 do 1,2m
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka