Katastrofa lotu JAL-123 - Boeing 747 uderza w niekontrolowanym locie w zbocze góry uległ awarii w dwanaście minut po starcie z Tokio. Po kolejnych 30 minutach walki załogi o utrzymanie go w powietrzu, runął na górskie rejony środkowej części wyspy Honsiu, uderzył w zbocze o nachyleniu ok. 45 stopni.
Wg raportu w przedniej i środkowej części kadłuba przeciążenia mogły sięgać i kilkuset g, w części bliżej ogona nadal pow. 100g; dopiero w samym końcu kadłuba - parę dziesiątek g ; jednak 4 osoby przeżyły ( zderzenie i noc w zimnych górach) ( część pasażerów umarła wskutek obrażeń i hipotermii) katastrofa miała miejsce o 18:56; pierwsi ratownicy dotarli 14 godzin później.
Pilot wojskowy samolotu C-130 armii amerykańskiej znajdujący się w pobliżu, zauważył pożar około 35 mil od bazy[potrzebny przypis] (z oficjalnego raportu wynika, że ta informacja nadeszła od japońskiego kontrolera lotu o 18:59
. W odpowiedzi Agencja Policji Narodowej (ang. National Police Agency) rozkazała miejscowym, prefekturalnym jednostkom policji (Nagano, Gunma, Yamanashi, Saitama) potwierdzenie miejsca zdarzenia, rozpoczęcie akcji ratunkowej, zbieranie informacji oraz wsparcie akcji swoimi jednostkami i flotą. Amerykanie dysponujący odpowiednim sprzętem i przeszkoleniem, zaoferowali swoją pomoc nim nadejdzie noc. Przedstawiciele rządu japońskiego odmówili, nakazując jednostkom amerykańskim powrót do bazy w Yokocie, dodając, że rząd sam zorganizuje akcję poszukiwawczo-ratunkową[potrzebny przypis].
Tymczasem, o 20:42 pilot śmigłowca Japońskich Sił Samoobrony odnalazł wrak samolotu i przekazał bazie, że zauważył płomienie w około 10 miejscach na obszarze około 300 m². Z powodu zbyt stromego zbocza (45° nachylenia terenu) kapitan nie ryzykował nocnego lądowania na zalesionym terenie, zwłaszcza że nie dostrzegł żywych ludzi, po czym wrócił do bazy. Również służby ratownicze, nie spodziewając się odnalezienia nikogo żywego, zatrzymały się w wiosce Uenomura, oddalonej o 68 kilometrów od miejsca wypadku, by przeczekać do rana[19].
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Japan_Airlines_123
http://www.mlit.go.jp/jtsb/eng-air_report/JA8119.pdf
--------------------
Przy parametrach zderzenia z podłożem jak Tu-154 w Smoleńsku , przeciążenia w tylnej części kadłuba mogły by być (wskutek zderzenia) rzędu 20g.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka