Never ending story.
Najpierw nikt tego nie zauważył - eksperci komisji Laska bezmyślnie się pochylali się nad tą rurką ze złomu wetkniętą w otwór
wirnika silnika Tu-154 ,obfotografowali ją; gdyby był w komisji pan Zdzisiek ze złomowiska od razu by zapytał:
a te rurkie to se mogie na na złom wziunść ?
To widać gołym okiem - w sekundę widać różnicę:
Powierzchnia rurki: nierówna ,chropowata powierzchnia stalowej rurki walcowanej na gorąco i nadal pokryta ściśle przylegającą warstwą tlenków żelaza- zgorzeliną walcowniczą:
Rurka konstrukcji silnika jest wykonana dokładnie, ma cienką ściankę-tylko tyle ile potrzeba .
Rurka ze złomu jest wykonana ordynarnie ,nie ma tu co mówić o dokładności -bo jej nie ma; ścianka jest stosunkowo gruba
bo wykonana jest ze zwykłej taniej stali ; powierzchnia rurki jest pokryta grubym nalotem tlenków - to tzw:
Zgorzelina, zendra (z niem. zunder) – efekt korozji gazowej, warstwa tlenków metali powstająca na powierzchni nagrzanych przedmiotów metalowych w wyniku ich styczności z powietrzem. Występuje w postaci powłoki .
Zgorzelina walcownicza powstaje przy walcowaniu stali na gorąco, jest znacznie twardsza od stali (za:Wikipedia.)
rurka ma bardzo charakterystyczną końcówkę -jest to tak zwany"koniec ukosowany" powierzchnia czołowa jest obrobiona ordynarnie , zapewne nożem tokarskim pod kątem - -tak przygotowuje się koniec rurki do spawania; widać nawet że nóż tokarski był tępy i pozostawił nierówności na płaszczyźnie cięcia;nie usunięto nawet tych nierówności po obróbce skrawaniem ( fachowo tak się robi przy wykonywaniu ukosowania rur- zapewne rurka była obrabiana w jakimś warsztacie ).
Rurek walcowanych na gorąco pokrytych zgorzeliną walcowniczą nie montuje się w silnikach odrzutowych.
Dodatkowo widać , że rurka nie brała udziału w jakimkolwiek dynamicznym przemieszczaniu się po wrakowisku - nie ma na niej nawet śladu błota.
A tak wygląda wał silnika odrzutowego:
https://www.ashot.co.il/product/products_-applications/aerospace/jet-engine-shafts/
https://dept-wp.nmsu.edu/activities/sample-page/lpt/
Co na to analitycy/blogerzy salonu24:
kenam:
Powtorze moja dawna techniczna notke, poniewaz zauwazylem produkowanie sie maskirowiczowych slepych kundli technicznych na temat czesci TU-154m 101 o ktorych nie maja zielonego pojecia.
Takimi kundlami technicznymi byli i nadal "som"
- @ niegracz - teraz zmienil nicka na @ qwerty ( nic innego mu do tej pustej jego palicy nie przyszlo i z oznaczenia amerykanskiej tastatury zrobil sobie nicka) ....
https://www.salon24.pl/u/kenam/838739,ks-jak-rosjanie-wykorzystali-gaz-rurki-do-budowy-silnika-d-30ku-154-update
Kenam
a tu schemat silnika:
https://lh3.googleusercontent.com/AVE92ysGx9KptvbyAhRZVUb6hk-1b8IpcZBiqZClnsNqEfE5df2AMZ7CWGaTxjFfc7n3zDwK9tzE1khO6w=w1920-h1050
na ktorym jest wyraznie widac umocowanie "gaz-rurki" @ niegracza.
doradcaR305
"A co do tego trolla quwerty to niestety masz rację. Mały zawzięty człowieczek ,któremu wydaje sie ,ze zna sie na fizyce i technice ,a nie potrafi odróżnić wału silnika od gazrurki."\
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obie te ślepoty i ignoranci techniczni nie rozróżniają części silnika odrzutowego od rurki ze złomu a zabierają się do wypowiadania na tematy techniczne "katastrofy" w Smoleńsku.
I jeszcze rysunki "rurek" z instrukcji silnika Tu-154M:
Na żadnym rysunku technicznym silnika Tu-154 D-30KU nie ma oczywiście ukosowanej rurki.
P.S.
Gazrurkę wetkniętą w otwór wirnika zauważyło tylko dwóch blogerów ( niezależnie)
najpierw: piko potem: ja.
P.S.2
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka