quwerty quwerty
685
BLOG

Rurka ze złomu w oglądzie komisji Laska wzięta za wał silnika Tu-154

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 18

Never ending  story.

Najpierw nikt tego nie  zauważył - eksperci komisji Laska  bezmyślnie się pochylali się nad tą rurką ze  złomu wetkniętą w otwór

wirnika  silnika Tu-154 ,obfotografowali ją; gdyby  był w komisji  pan Zdzisiek ze złomowiska od razu  by zapytał:

a te rurkie to se mogie na   na  złom  wziunść ?


image

image



To  widać gołym okiem - w sekundę widać różnicę:

image

image


Powierzchnia rurki:   nierówna ,chropowata  powierzchnia  stalowej   rurki  walcowanej  na gorąco  i nadal  pokryta  ściśle  przylegającą  warstwą  tlenków  żelaza-  zgorzeliną  walcowniczą:

image

image



Rurka  konstrukcji silnika  jest  wykonana   dokładnie, ma cienką  ściankę-tylko tyle ile potrzeba  .

Rurka  ze złomu  jest wykonana ordynarnie ,nie ma tu  co mówić o  dokładności  -bo jej nie ma; ścianka jest stosunkowo gruba

bo wykonana jest ze zwykłej taniej  stali  ; powierzchnia  rurki  jest pokryta grubym nalotem tlenków - to tzw:

Zgorzelina, zendra (z niem. zunder) – efekt korozji gazowej, warstwa tlenków metali powstająca na powierzchni nagrzanych przedmiotów metalowych w wyniku ich styczności z powietrzem. Występuje w postaci powłoki .
Zgorzelina walcownicza powstaje przy walcowaniu stali na gorąco, jest znacznie twardsza od stali (za:Wikipedia.)

rurka ma   bardzo charakterystyczną końcówkę -jest to tak zwany"koniec ukosowany"   powierzchnia czołowa jest obrobiona ordynarnie  , zapewne nożem tokarskim pod kątem  - -tak przygotowuje się koniec rurki do spawania; widać  nawet  że nóż tokarski był tępy  i pozostawił nierówności na płaszczyźnie  cięcia;nie usunięto nawet tych nierówności po  obróbce  skrawaniem ( fachowo tak się robi  przy wykonywaniu  ukosowania rur- zapewne  rurka była obrabiana w jakimś  warsztacie ).

Rurek walcowanych na gorąco pokrytych zgorzeliną walcowniczą nie montuje się w silnikach odrzutowych.

Dodatkowo  widać , że rurka nie brała udziału w jakimkolwiek dynamicznym przemieszczaniu się po wrakowisku -  nie ma na niej nawet śladu błota.

A tak  wygląda   wał silnika  odrzutowego:

image

https://www.ashot.co.il/product/products_-applications/aerospace/jet-engine-shafts/

image

https://dept-wp.nmsu.edu/activities/sample-page/lpt/


Co na to analitycy/blogerzy  salonu24:

kenam:

Powtorze moja dawna techniczna notke, poniewaz zauwazylem produkowanie sie maskirowiczowych slepych kundli technicznych na temat czesci TU-154m 101 o ktorych nie maja zielonego pojecia.

Takimi kundlami technicznymi byli i nadal "som"

- @ niegracz - teraz zmienil nicka na @ qwerty ( nic innego mu do tej pustej jego palicy nie przyszlo i z oznaczenia amerykanskiej tastatury zrobil sobie nicka) ....

https://www.salon24.pl/u/kenam/838739,ks-jak-rosjanie-wykorzystali-gaz-rurki-do-budowy-silnika-d-30ku-154-update

Kenam
a tu schemat silnika:

https://lh3.googleusercontent.com/AVE92ysGx9KptvbyAhRZVUb6hk-1b8IpcZBiqZClnsNqEfE5df2AMZ7CWGaTxjFfc7n3zDwK9tzE1khO6w=w1920-h1050

na ktorym jest wyraznie widac umocowanie "gaz-rurki" @ niegracza.

doradcaR305
 "A co do tego trolla quwerty to niestety masz rację. Mały zawzięty człowieczek ,któremu wydaje sie ,ze zna sie na fizyce i technice ,a nie potrafi odróżnić wału silnika od gazrurki."\


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obie te  ślepoty  i ignoranci techniczni nie rozróżniają części  silnika odrzutowego od  rurki ze złomu a zabierają się do wypowiadania na tematy techniczne   "katastrofy" w Smoleńsku.

I jeszcze  rysunki "rurek"  z  instrukcji  silnika Tu-154M:

image

image


Na żadnym rysunku technicznym silnika  Tu-154  D-30KU nie ma oczywiście  ukosowanej rurki.


P.S. 
Gazrurkę wetkniętą w otwór wirnika zauważyło tylko dwóch  blogerów  ( niezależnie)

najpierw: piko  potem:  ja.

P.S.2






quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (18)

Inne tematy w dziale Polityka