quwerty quwerty
470
BLOG

Czarna skrzynka Tu-154 wyrzucona wybuchem z miejsca zamocowania w ogonie

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

  Czarne  skrzynki   FDR  koloru pomarańczowego są w  samolotach mocno zamocowane  w ogonie ; gdyż z reguły  stopień zniszczeń  ogona jest najmniejszy  i występują  w tym fragmencie  najmniejsze przeciążenia. Nigdy  przy  zderzeniu z podłożem  "o małej  energii"- jak to prawidłowo  zaklasyfikował   dr Lasek  - czarna  skrzynka nie wypadnie, gdyż  przeciążenia  w ogonie i zniszczenia  są zbyt  małe.

Poniżej  podaję  2 przykłady:


Pierwszy  to katastrofa  o energii  zderzenia  znacznie wyższej niż  w Smoleńsku.

Samolot  Boeing -707   spadł  tuż po starcie  po osiągnięciu  wysokości  rzędu  100m,  po awarii  silnika ( odpadła  część obudowy) nagle przekręcił  się  na bok  i  spadł przechylony o kąt   ok. 90  stopni.O sile  uderzenia  świadczy  wielkość  kraterów  jakie powstały  w miejscu upadku  samolotu:

there were two main ground impact marks each measuring about 10 m
long, 3 m wide, and 1.5 m deep

były  dwa  główne  ślady  w podłożu mające wymiary:   długość  ok. 10m.szerokość ok 3m  , głębokość  ok  1,5m.


Pomimo  tak dużej  siły  zderzenia   skrzynkę znaleziono  w  ogonie w miejscu  jej zamocowania.

image
https://www.gcaa.gov.ae/en/ePublication/admin/iradmin/Lists/Incidents%20Investigation%20Reports/Attachments/12/2009-Final%20Report%20B707%20-%20ST-AKW%20%20-%20Report%2010%202009.pdf



Drugi przykład  :


Porównanie  zdjęć   miejsc  znalezienia czarnych skrzynek   w katastrofie  IŁa-76 na wyspie Timor

  i  Tu-154 w  Smoleńsku.


Katastrofa IŁ-76 na wyspie Timor; parametry  zderzenie  podobne -(zniszczenia  kadłuba  głównie wskutek  silnego  pożaru.)


image

image

i  czarna  skrzynka  Tu-154  w  Smoleńsku- znaleziona  w  błocie...

image

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Katastrofa lotu TransAsia Airways 235

https://www.asc.gov.tw/upload/acd_att/04_Flight%20Recorders%20.pdf

FDRDamage and Disassembly
The FDR was  recovered  by  ASC Go-team at  the  tail  section  of  main wreckage at 1605 hrs on Feb. 4th.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka