quwerty quwerty
54
BLOG

Uzasadnione podejrzenie sfałszowania przez MAK trajektorii Tu-154 w Smoleńsku.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0


Wprowadzenie


Trochę o charakterystykach  aerodynamicznych samolotu Tu-154M


image

najbardziej istotne  dla analizy  lotu po ścieżce parametry to

 współczynnik oporu czołowego image w konfiguracji do lądowania ( przy kącie wychylenia klap 45 stopni)

jest znacznie wyższy  niż dla  innych rosyjskich/radzieckich samolotów pasażerskich gdyż wynosi  aż 0,238

podczas gdy np. dla Iła-96 wynosi 0,171 a dla Tu-134 - 0,12


drugi ważny parametr to imagedoskonałość aerodynamiczna  w konfiguracji do lądowania

dla Tu-154 ta wartość  to tylko  image

podczas gdy dla Iła-96 wynosi  imagea dla Tu-134 -image

Generalnie Tu-154 ma najgorsze właściwości dla zniżania się po ścieżce w konfiguracji do lądowania

stąd m,in.  zalecenia odnośnie siły ciągu na ścieżce- jak to określił w  żargonie guru  rosyjskich pilotów Tu-154

 na ścieżce Tu-154 wisi na gazie

- duży opór czołowy sprawi ze ciąg silników musi być dość wysoki  aby utrzymać  założoną predkość  postępową;

 w przypadku gdy ciąg spadnie - np. do małego gazu- predkość postępowa szybko spada i samolot nie utrzyma sie na ścieżce zniżania, zacznie rosnąć predkośc pionowa= praktycznie należy natychmiast przerwac podejście i odchodzić na drugi krąg


-stąd m,in zalecenie  aby  zmiany zadanych obrotów silników  - turbiny wysokiego ciśnienia a były minimalne- generalnie o ile nie dochodzą jakieś nadzwyczajne okoliczności- np. zmiana kierunku wiatru, podmuchu -  zmiana  obrotów silników winna mieści się w zakresie

+/- 2%


- Przypominam też, że NIAR  pominął kwestie aerodynamiki Tu 154 a trajektorię odtwarzał na podstawie danych z raportu  KBWL...


gdyby zainteresował się właściwościami Tu-154  skonstatował by to samo co ja:

1. opisany w raporcie  MAK manewr go-around jest fizycznie niemożliwy

imagejak podają  eksperci rosyjscy  przy zniżaniu z prędkoscia pionową 7 m/sgłebokosc przepadania wyniesie 40-50m

-przy reżimie silników mały gaz dla  zrównoważenia momentu na pikowanie należy ster wysokosci przestawić  o 3 stopnie- zmniejsza się zapas  ruchu sterów w razie potrzeby wykonania manewru go-around; efektywne  przeciążenie  jakie jest w tych warunkach do uzyskania wynosi   tylko 1,2-1,3 g

2. przyhamowanie w 2,5 sekundy o 10 m/s na ścieżce  podejścia do lądowania - jak wg narracji MAK jest fizycznie  niemożliwe

3. zwiększenie prędkości zniżania do 10,5 m/s w odległości ok 3200 m od pasa jest wątpliwe i  nasuwa przypuszczenie ze trajektorię sfałszowano

Kolejny  element układanki wskazujący na sfałszowanie  trajektorii:

 chodzi o odcinek znizania Tu-154 pokazany strzałka na fragemencie wykresu z raportu MAK

image

zadałem zadanie Chatowi GTP aby sprawdził  czy na tym odcinku nie wystąpiła by przypadkiem nierównowaga sił-

gdyż Tu-154 zniża sie  prędkościa pionowa 7,5 m/s a silniki pracują w  reżimie małego gazu( ciąg każdego poniżej 1 Tony)

Oto odpowiedź

i fragment obliczeń


image

image

czyli prędkośc spadłaby  do 251 km/h



image...


- Jak można wyemitować  parametry lotu  te same jak by to był prawdziwy lot?

..

?

?

na symulatorze lotu..np symulatorze lotu  w Moskwie

gdyż imituje on rzeczywisty lot i uwzględnia  w zapisach wszystkie parametry - tak jak czarna skrzynka

 rosyjscy fałszerze mogli przygotować oprogramowanie które spowoduje,  że  wydruk , zapis

 z symulatora będzie identyczny jak gdyby rejestrowano lot  rzeczywisty

 a parametrami na symulatorze można żonglować, można je modyfikować tak by uzyskać to co się chce

sygnały  elektroniczne można kopiować z symulatora na określony nośnik

image







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka