Brak odniesienia się w Raporcie Laska do kwestii braku impact point jest nie tylko nieprofesjonalne ale także może świadczyć o celowym pomijaniu tego faktu , to jest co najmniej
rażące zaniedbanie.
Pan Lasek był szkolony w zakresie metodyki badań katastrof lotniczych i musiał wiedzieć, że
wg wytycznych światowych organizacji lotnictwa stwierdzenie impact point jest obowiązkiem badających katastrofę
( ma to m.in znaczenie w interpretacji położenia fragmentów
samolotu względem punktu pierwszego uderzenia, co może mieć znaczenia dla ustalania przebiegu katastrofy).
- Wystarczyłaby dobra dokumentacja fotograficzna miejsca znaczenia - najlepiej gdy są także zdjęcia z powietrza;
i analiza śladów w ziemi; należało i można było
zidentyfikować punkt pierwszego zderzenia kadłuba ( części nosowej) z
ziemią
bo,.. jesli nie daje sie go zidentyfikowac to znaczy że samolot nie spadł na ziemię w całosci...
Any damage to nearby trees and foliage should be photographed, as well as ground scars from pieces of wreckage after the aircraft initial breakup.
Photograph the impact point
from a vantage point that is along the flight path of the aircraft
https://skybrary.aero/bookshelf/books/3708.pdf
Nawet w Mongolii o tym wiedzą..
Preservation of impact marks is very important,
careful note should be made of all ground marks so that guard arrangements may be amended where necessary to provide additional security. e) Ensure that all aspects of the wreckage trail are preserved, photographed and their description and location have been recorded.
http://aaib.gov.mn/wp-content/uploads/2018/12/Aircraft-Accident-Investigation-Procedure-Manual.pdf
Co zrobili Rosjanie po katastrofie ?
-
bardzo szybko zaczęli zacierać ślady na ziemi
pod pretekstem konieczności wjazdu ciężkiego sprzętu
nawozili piasek , układali płyty betonowe etc,
bezpowrotnie zniszczyli ślady na ziemi...
zrobili to skutecznie i zapewne nie da się już
odtworzyć pierwotnych śladów po upadku samolotu na ziemię
--
http://www.dviaviation.com/wreckage-analysis.html
https://www.atsb.gov.au/publications/investigation_reports/2024/report/ao-2023-028
A tak wygląda miejsce uderzenia kadłuba częścią nosową w normalnej katastrofie:
samolot CRJ-200, masa do lądowania 20-21 ton,
zmrożona gleba,
prędkość opadania ok 30-40 m/s, prędkość ok 320 km/godz.
Katastrorfa A-321 Libia Trypolis
jak widać tam gdzie jest silne rozdrobnienie kadłuba - musi byc krater
to prosta Fizyka
zasada akcji-reakcji
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka