Dziś prawdziwych ekspertów
już nie ma..
A short takeoff and landing (STOL) aircraft
np.taki
o rozpiętosci 23,77m i długości 24,12m
wystarczyło sie interesować, ,,znaleźć i przeczytać
praca NASA z...
samolot typu STOL ma o wiele lepszą manewrowość niż Tu-154
gdyz projektowany jest tak by mógł startować ze znacznie krótszego rozbiegu i ladowac na krótszych pasach
taki samolot transportowy/pasażerski typu STOL
zniża sie po scieżce 7,5 stopnia - czyli mniej więcej takiej po jakiej zniżał sie wg narracji MAK/Laska
Tu-154 w Smoleńsku
z tym że na pewnej wysokości samolot typu STOL zmienia nachylenie ścieżki na ok 4 stopnie
tak by mogł bezpiecznie wylądować...( taka jest procedura ladowania samolotu typu STOL)
- A na jakiej wysokosci zapyta uważny Czytelnik ?
- no właśnie
w ramach tych badań przeprowadzono szereg podejść do lądowania, [pilotowało kilku pilotów ( symulator)
interesujący wniosek
choć samolot typu STOL posiada bardzo dobrą mozliwośc korygowania położenia względem ściezki podejscia ( trajektorii)
to piloci stwierdzili ze dla bezpiecznego lądowania predkość zniżania powyżej 5 m/s nie jest akceptowalna ponizej 152 m RW
- 152m nad ziemią !
a jak leciał rzekomo Tu-154 w Smolensku
20 nad ziemią zniżał się z prędkoscią pionową ok 7 m/s!!
i jeszcze zdołał przejść na wznoszenie!
BZDURA
totalna BZDURA
**
kolejna bardzo ważna kwestia która była przedmiotem analiz w tych doświadczeniach NASA na symulatorze-
chodzi o przeciążenie wzdłużne
oczywiście w roku 1974 istniejące wtedy instrumentarium umozliwiało pomiar przeciażenia wzdłużnego w trakcie zmniejszania predkości postepowej na ścieżce podejścia
.. ale. qurnia.. nie 50 lat później !
w trakcie lotu Tu-154 nr 101 na ścieżce schodzenia na lotnisko
Smoleńsk !
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1372709,z-raportu-niar-krytyczne-parametry-lotu-nie-zostaly-zapisane-manipulacja-mak
Z raportu NIAR:
..
Lasek TeFauEN czy red. Świerczek
ani nawet prof.Artymowicz- choć to ...pilot... awionetki
tego Wam nie powiedzą!
........................
0,11g czyli średnie opóźnienie ok, 1,11 m/s2
a jakie wartosci opóźnienia zastosowano w eksperymencie NASA i jak je komentowano ?
już dla wartosci opóźnienia większych niż 0,61 m/s2 pojawiały się trudnosci w pilotowaniu, utrzymaniu zadanej trajektorii
a lecieli przecież samolotem o o wiele lepszych własciwosciach manewrowych niz ciężki Tu-154
którego charakterystyka aerodynamiczna jest taka że jest wrażliwy na zmiany w parametrach w kanale wzdłużnym
- czyli każde hamowanie/ nagłe zmniejszenie prędkosci powoduje oscylacje trudne do opanowania
dlatego instrukcja dla Tu-154 stanowi ze w trakcie lotu po śckiezce dozwolone sa tylko niewielkie, zmiany czy to reżimu pracy silnników czy predkosci zniżania
***
a teraz clue programu
- jak niby, czym niby piloci Tu-154 wyhamowali w 2,5 sekundy predkość lotu o 10 km/h!!!
..
?
.
?
zapewne..niczym
to tylko taki wydruk parametrów autorstwa MAK
albo dokładniej:
fałszerstwo
-W jaki sposób realizuje się zmniejszenie predkosci w realnym locie?
tak jak w eksperymencie na symulatorze NASA
-
przez:
zmniejszenie ciągu
wysuwanie klap
..
tylko że w Smolensku silniki pracowały w rezimie mały gaz
i ciągu juz nie można było zmniejszyć
a klapy były wysuniete na 36 stopni i załoga nie wysuwał klap na 45 stopni
samolot typu STOL posiada znacznie bardziej rozwiniętą
mechanizację skrzydła i dla zmniejszania predkosci w tempie 0,61 m/s2
zmieniano położenie klap
to jeden z wykresów z eksperymentu
jak widać dla zmniejszenia [pedkosci wysuwano klapy
z połozenia ok 40 stopni do prawie 60 stopni
można jeszcze zmniejszać prędkość przez wzrost kąta natarcia ( gdyby Tu-154 mógł manewrować jak awionetka)
oszacujmy jeszcze potrzebne siły:
opóźnienie średnie 1,11m/s2 ale ono narastało od zera i malało do zera w ciagu 2,5 sekundy ! (niby)
czyli pik opóźnienia, siły był zapewne blisko 2 m/s2!
z tego przeciążenie 0,2g czyli siła hamująca dla masy samolotu 76ton
wyniosła by..
..prosze trzymać się poręczy
aż 15 Ton!!!
absurd
tyle jest wart raport MAK
***
z eksperymentu na symulatorze w Moskwie w lipcu 2010 !
próba odejscia na drugi krąg z wysokosci ok 20 m
Lasek poszedł jeszcze dalej...
mowa o wysokości 12,5 mRW ( nad ziemią)
a to właściwosci samolotu Tu-154
spadek reżimu pracy siników skutkuje zwiększeniem predkosci zniżania na ścieżće schodzenia
tu podano względne obrotów turbiny wysokiego ciśnienia
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka