quwerty quwerty
67
BLOG

Korepetycje dla ekspertów lotniczych- co z Tu-154 zrobili STOL aircraft; Smoleńsk

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

Dziś prawdziwych ekspertów

już nie ma..




A short takeoff and landing (STOL) aircraft

np.taki

image

o rozpiętosci 23,77m i długości 24,12m


wystarczyło sie interesować, ,,znaleźć i przeczytać


praca NASA  z...

image


image


samolot  typu STOL ma o wiele  lepszą  manewrowość niż Tu-154

 gdyz  projektowany jest tak by mógł  startować ze znacznie krótszego rozbiegu i ladowac na krótszych pasach


taki samolot transportowy/pasażerski typu STOL

 zniża sie po scieżce 7,5 stopnia - czyli mniej więcej takiej  po jakiej zniżał sie wg narracji MAK/Laska

 Tu-154 w  Smoleńsku

z tym że na pewnej wysokości samolot typu STOL zmienia nachylenie ścieżki na ok 4 stopnie

tak by mogł  bezpiecznie wylądować...( taka jest procedura ladowania  samolotu typu STOL)

- A na jakiej wysokosci zapyta uważny  Czytelnik ?

- no właśnie


w ramach tych badań przeprowadzono szereg podejść do lądowania, [pilotowało kilku pilotów ( symulator)

interesujący wniosek


image

choć samolot typu STOL posiada bardzo dobrą mozliwośc korygowania położenia względem ściezki podejscia ( trajektorii)

to piloci stwierdzili ze dla bezpiecznego lądowania predkość  zniżania powyżej  5 m/s nie jest akceptowalna ponizej  152 m RW

- 152m nad ziemią !


a  jak leciał rzekomo  Tu-154  w Smolensku

20 nad ziemią zniżał się z prędkoscią pionową ok 7 m/s!!

i jeszcze zdołał przejść na wznoszenie!

BZDURA

totalna  BZDURA


**

kolejna  bardzo ważna kwestia która była przedmiotem analiz w tych doświadczeniach NASA na symulatorze-

chodzi o przeciążenie wzdłużne


oczywiście  w roku 1974 istniejące wtedy  instrumentarium umozliwiało  pomiar przeciażenia  wzdłużnego w trakcie zmniejszania predkości  postepowej na ścieżce podejścia

.. ale. qurnia.. nie 50 lat później !

w trakcie lotu Tu-154 nr 101 na ścieżce schodzenia  na lotnisko

Smoleńsk !

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1372709,z-raportu-niar-krytyczne-parametry-lotu-nie-zostaly-zapisane-manipulacja-mak

Z raportu NIAR:

image

image


image

..

 Lasek  TeFauEN  czy red. Świerczek

 ani nawet  prof.Artymowicz- choć to ...pilot... awionetki

 tego Wam nie powiedzą!

........................

image

0,11g  czyli  średnie opóźnienie ok, 1,11 m/s2

 a jakie wartosci opóźnienia  zastosowano w eksperymencie NASA i jak je komentowano ?


image 

już dla wartosci opóźnienia większych niż 0,61 m/s2  pojawiały się trudnosci w pilotowaniu, utrzymaniu zadanej trajektorii

a lecieli przecież  samolotem o o wiele lepszych własciwosciach manewrowych niz ciężki  Tu-154

 którego charakterystyka aerodynamiczna jest taka że jest wrażliwy na zmiany w parametrach w kanale wzdłużnym

- czyli każde hamowanie/ nagłe zmniejszenie prędkosci powoduje oscylacje trudne do opanowania


dlatego instrukcja dla Tu-154  stanowi ze w trakcie lotu po śckiezce  dozwolone sa tylko niewielkie, zmiany  czy to reżimu pracy silnników czy predkosci  zniżania

***


 a teraz  clue  programu

- jak niby, czym niby piloci Tu-154 wyhamowali w 2,5 sekundy predkość lotu o 10 km/h!!!

..

?


.

?

zapewne..niczym

to tylko taki wydruk parametrów autorstwa MAK

albo dokładniej:

 fałszerstwo


-W jaki sposób realizuje się zmniejszenie predkosci w realnym locie?

 tak jak w eksperymencie na symulatorze NASA

-

przez:

 zmniejszenie ciągu

wysuwanie klap

..

 tylko że  w Smolensku silniki pracowały w rezimie  mały gaz

i ciągu juz nie można było zmniejszyć

a klapy były wysuniete na 36 stopni i załoga nie wysuwał klap na 45 stopni


samolot typu STOL posiada znacznie bardziej rozwiniętą

mechanizację  skrzydła i dla zmniejszania  predkosci w tempie 0,61 m/s2

 zmieniano położenie klap

to jeden z wykresów z eksperymentu

image

jak widać dla zmniejszenia [pedkosci wysuwano klapy

 z połozenia ok 40 stopni do prawie 60 stopni
image


można jeszcze zmniejszać prędkość przez wzrost kąta  natarcia ( gdyby Tu-154 mógł manewrować jak awionetka)

oszacujmy jeszcze potrzebne siły:

opóźnienie średnie 1,11m/s2 ale ono narastało od zera i malało do zera w ciagu 2,5 sekundy ! (niby)


czyli pik opóźnienia, siły był zapewne  blisko 2 m/s2!

 z tego przeciążenie 0,2g czyli siła hamująca  dla masy samolotu 76ton

wyniosła by..

 ..prosze trzymać się poręczy

aż  15 Ton!!!


absurd


tyle jest wart raport MAK

***

z eksperymentu na symulatorze w Moskwie w lipcu 2010 !

próba odejscia na drugi krąg z wysokosci ok 20 m

image

Lasek poszedł jeszcze dalej...

mowa o wysokości 12,5 mRW ( nad ziemią)

image

image


a to właściwosci samolotu Tu-154

spadek reżimu pracy siników skutkuje zwiększeniem predkosci zniżania na ścieżće schodzenia

tu podano względne obrotów turbiny wysokiego ciśnienia

image





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka