To interesujące
Nikt tych danych z imponującej Tabeli nr1 Załacznika 4 do raportu Laska nie czytał
- czytanie takiej tabeli to nie jest bezmyslne wgapianie się w nią
jak sroka w gnat
i kiwanie głową
trzeba te liczby przełożyć na zdarzenia fizyczne
i kompleksowo sprawdzić co z nich wynika
dopiero ja przeczytałem Tabelę
nie mógł by tego zrobić ani
Oszust smolenski Jaworski
ani nawet Manipulant smolenski Paweł Artymowicz
udajacy po pracy w UIniversity of Toronto - eksperta od katastrów lotniczych
za wszelka cenę manipulowali, kręcili
aby nie czytać
nie czepiac sie
zamknać tę sprawę
aby kłamliwa narracja MAK/Laska
już została tak jak jest teraz
wryta w wiadomośc Publisi
która nie rozumiejęc
bo nie ma ani stosownego wykształcenia
ani nawet chęci do próbowania zrozumienia choź czegoś
ale wierzy w narracje rosyjską
i jest bardzo zła
bardzo bardzo zła
na tych nielicznych
którzy nie tyle nie wierza w narracje MAK Laska
co wskazuja że ta narracja jest KŁAMSTWEM
dlatego hejtuja m,.in mnie
**
co wynika wnikliwego przyjrzenia się danym z Tabeli 1 Załacznika nr 4 do raportu dra Laska ?
przyjrzyjmy sie obrotom silnika między BRL a brzozą Bodina
to ten odcinek
od 1100m do ok 1030m od progu pasa samolot jeszcze sie lekko zniża
od 1030m do ok 855 m - brzoza Bodina samolot niby lekko sie wznosi
choć"biegły sądowy" Setlak ( tak go okresla Oszust Jaworski") twierdzi że na tym odcinku Tu-154 leciał poziomo..
teraz przetłumaczmy obroty turbin niskiego ciśnienia na wartośc ciagu silnika
oto stosowna tabela dla poziomu ziemi
weźmy punkt przy BRL
i obroty turbiny niskiego ciśnienia
porównajmy z obrotami dla ciągu mały gaz w locie przelotowym
ten ciąg "mały gaz w locie przelotowym" wystarcza do utrzymania samolotu w locie poziomym na niskiej wysokości ( np. zajmijcie 1000 m) gdy nie są wypuszczone klapy ani podwozie
skoro dla obrotów 57,5% - 60,5% siła ciagu jest ok 4 Tony
to dla obrotów 39,5 -45,7% będzie sporo mniejsza
przyjmijmy ok 3 Ton ! ( można by dośc dokładnie ekstrapolować ale nie ma takiej potrzeby)
razem więc silniki Tu-154 w momencie gdy przelatywał koło blizszej radiolatarni (BRL)
dawały siłe ciagu ok 9 Ton
no i ?
Kowalski powie: przecież
9 Ton to dużo...
,,owszem
dużo..
tylko że duuużoo za mało
jestem dociekliwy, więc dotarłem do podręcznikowych (Bechtir, Piatin)
wartości siły ciagu potrzebnej do lotu poziomego
samolotu Tu-154
w konfiguracji do lądowania
a więc z wysuniętymi klapami i wysuniętym podwoziem
- siła oporu czołowego jest tym momencie bardzo duża, ogromna...
При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С
Przy prędkości 288 km/h wlocie poziomym
i wysunięciu klap na 28 stopni opór czołowy wyniesie 11,4Ton
a po wysunięciu klap na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wyniesie 16Ton
, czyli zmiana położenia klap z 28 do 45stopmni skutkuje zwiększeniem sił oporu o 4,6Ton.
przyjmijmy że dla klap 36 będzie to proporcjonalnie mniej
i dla lotu w poziomie z prędkoscią ok. 270 km/h i wysuniętym podwoziem
opór czołowy wyniesie ok 14 Ton..
z kolei siła ciągu w tym momencie
wg dra Laska wynosiła ok 9 Ton
nie trzeba byc fachowcem
od razu widac że
siła ciagu podana przez dra Laska w Tabeli 1 Załącznika nr 2 do Raportu Komisji
jest za mała
by utrzymać samolot w locie poziomym !
^
coś tu nie gra !
? ? ? ? ? ?
nie ma mowy by samolot Tu-154 przy tych parametrach pracy silników
mógł skutecznie zacząć się wznosić
aby manewr go-around miał szanse powodzenia
należy zapewnic V- const
gdy prędkość będzie spadać ( bo jest siła hamująca) 14Ton minus 9Ton = 5 Ton
to samolot będzie miał tendencje do pochylania nosa w dół
a nie do wznoszenia !
przy zwiększaniu kąta natarcia rośnie jeszcze opór czołowy
na rozkręcenie silników z ciągu mały gaz do ciągu startowego potrzeba 6-8 sekund
**
zweryfikowałem tez moje spostrzeżenie,opinię
z podręcznikiem Jerszowa
guru rosyjskich pilotów samolotu Tu-154
wynik jest podobny
https://proza.ru/avtor/vasershov&book=22#22
Jerszow - Практика полетов на самолете Ту-154
Dla samolotu Tu-154M potrzebne wartości ciągu silników dla lotu poziomego z klapami 28 przy prędkości wymaganej dla lotu po ścieżce są takie same jak dla zniżania po typowej ścieżce z klapami 36.
w każdym razie
w locie poziomym z klapami 28 potrzebny jest ciąg odpowiadający obrotom turbiny wysokiego ciśnienia 78
czyli jak zajrzymy do Tabeli będzie to ok. 3,7 Tony x 3 = 11,1 Ton
jeśli wg Laska z klapami 36 Tu-154 miał ciąg 9 Ton
to było to zdecydowanie za mało
by Tu-154 utrzymał się w locie poziomym !!!
**
Czy Tu-154 przy tych parametrach
mógł się wznieść nad Laskiem ?
a Lasek bezmyślnie te kłamstwa i manipulacje klepnął...
- A co Ty zrobiłeś by przeciwstawić się ruskim kłamstwom
w sprawie Smoleńska ?
adresowane w szczególności do polskich ekspertów, specjalistów z tej dziedziny, naukowców, inżynierów
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka