quwerty quwerty
282
BLOG

Wg danych Laska Tu-154 spadł by przed brzozą- go around na ciągu mały gaz...

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2

image




To interesujące

Nikt tych danych z imponującej Tabeli  nr1 Załacznika 4  do raportu Laska nie czytał

- czytanie takiej tabeli to nie jest bezmyslne wgapianie się w  nią

jak sroka w gnat

i kiwanie głową


trzeba te liczby przełożyć na zdarzenia fizyczne

 i kompleksowo sprawdzić co z nich wynika


dopiero ja przeczytałem Tabelę

nie mógł by tego zrobić  ani

Oszust smolenski Jaworski

 ani nawet Manipulant  smolenski Paweł Artymowicz 

udajacy po pracy w UIniversity of Toronto - eksperta od katastrów lotniczych


za wszelka cenę manipulowali, kręcili

aby nie czytać

nie czepiac sie

 zamknać tę sprawę

aby kłamliwa  narracja MAK/Laska

  już  została  tak jak jest teraz

 wryta w wiadomośc Publisi

która  nie rozumiejęc


bo nie ma ani  stosownego wykształcenia

ani nawet chęci do próbowania zrozumienia choź  czegoś


ale wierzy w  narracje rosyjską

 i  jest bardzo zła

bardzo bardzo zła

na tych nielicznych

którzy nie tyle nie wierza w narracje MAK Laska


co wskazuja że ta narracja jest KŁAMSTWEM


dlatego hejtuja m,.in mnie

**




co wynika  wnikliwego przyjrzenia  się danym z Tabeli 1 Załacznika nr 4 do raportu dra Laska ?

image

przyjrzyjmy sie obrotom silnika między BRL a  brzozą Bodina

to ten odcinek

image

od  1100m do ok 1030m od progu pasa  samolot jeszcze sie lekko zniża

od 1030m  do ok 855 m - brzoza Bodina  samolot  niby lekko sie wznosi

choć"biegły sądowy" Setlak ( tak go okresla  Oszust  Jaworski") twierdzi że na tym odcinku  Tu-154 leciał poziomo..

image

image

teraz przetłumaczmy obroty turbin niskiego ciśnienia  na wartośc ciagu silnika

oto stosowna tabela dla  poziomu  ziemi

image

weźmy punkt przy BRL

 i obroty  turbiny niskiego ciśnienia


image

porównajmy z obrotami dla  ciągu mały gaz w locie przelotowym

ten ciąg "mały gaz w locie przelotowym" wystarcza do utrzymania samolotu w locie poziomym na niskiej wysokości ( np.  zajmijcie 1000 m) gdy  nie są wypuszczone klapy ani podwozie

image

skoro dla obrotów 57,5% - 60,5% siła ciagu jest ok 4 Tony

to dla obrotów  39,5 -45,7%  będzie sporo mniejsza


przyjmijmy  ok  3 Ton ! ( można by dośc dokładnie ekstrapolować ale nie ma takiej potrzeby)


razem więc silniki Tu-154 w momencie gdy przelatywał koło blizszej radiolatarni (BRL)

dawały siłe ciagu  ok 9 Ton


no i ?

Kowalski powie:  przecież

9 Ton to dużo...

 ,,owszem

dużo..

tylko że duuużoo za mało


jestem dociekliwy,  więc dotarłem do podręcznikowych (Bechtir, Piatin)

wartości siły ciagu potrzebnej do lotu poziomego

samolotu Tu-154

  w konfiguracji do lądowania

a więc z wysuniętymi klapami i wysuniętym podwoziem


- siła oporu czołowego jest  tym momencie bardzo duża, ogromna...

При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С

Przy prędkości   288 km/h wlocie poziomym 

i  wysunięciu klap na  28 stopni opór czołowy  wyniesie 11,4Ton 

a po wysunięciu klap na 45 stopni  i prędkości 270 km/h opór  czołowy  wyniesie  16Ton

, czyli  zmiana położenia klap z  28 do 45stopmni skutkuje  zwiększeniem sił oporu o  4,6Ton.

przyjmijmy że dla klap 36  będzie  to proporcjonalnie mniej

i dla lotu  w poziomie  z prędkoscią ok. 270 km/h i wysuniętym  podwoziem

 opór czołowy  wyniesie ok 14 Ton..

z kolei siła ciągu w tym momencie

wg dra Laska wynosiła  ok 9 Ton

nie trzeba byc fachowcem

 od razu widac że

siła ciagu podana przez dra Laska  w Tabeli 1  Załącznika  nr 2 do Raportu Komisji

 jest za mała

by utrzymać samolot w  locie poziomym !

^

coś tu nie gra !

? ? ? ? ? ?

nie ma mowy by samolot Tu-154  przy tych parametrach pracy silników

mógł  skutecznie zacząć się wznosić


aby manewr  go-around  miał szanse powodzenia

należy zapewnic  V- const

gdy prędkość będzie spadać ( bo  jest siła hamująca) 14Ton  minus 9Ton  =  5 Ton

to samolot będzie miał tendencje do pochylania nosa w dół

a nie do wznoszenia !

przy zwiększaniu kąta natarcia  rośnie jeszcze  opór czołowy

na rozkręcenie silników  z ciągu  mały gaz  do  ciągu startowego potrzeba  6-8 sekund

**

zweryfikowałem tez moje spostrzeżenie,opinię 

z podręcznikiem  Jerszowa

guru rosyjskich pilotów samolotu Tu-154

wynik jest podobny


https://proza.ru/avtor/vasershov&book=22#22

Jerszow - Практика полетов на самолете Ту-154

image

Dla samolotu Tu-154M  potrzebne  wartości ciągu  silników dla lotu poziomego z klapami 28  przy prędkości  wymaganej dla lotu po ścieżce  są takie  same jak  dla zniżania po typowej ścieżce  z klapami 36.

w każdym razie

w locie poziomym z klapami 28 potrzebny jest ciąg odpowiadający obrotom turbiny wysokiego ciśnienia 78

czyli jak zajrzymy do Tabeli będzie to ok. 3,7 Tony  x 3  = 11,1 Ton


jeśli wg Laska z klapami  36 Tu-154 miał ciąg 9 Ton

to było  to zdecydowanie za mało

 by Tu-154 utrzymał się w locie poziomym !!!



**

Czy Tu-154 przy tych parametrach

mógł się wznieść nad Laskiem ?


image

a  Lasek bezmyślnie te kłamstwa  i manipulacje klepnął...


- A co Ty zrobiłeś  by przeciwstawić się ruskim kłamstwom

 w sprawie  Smoleńska ?

adresowane w szczególności do polskich ekspertów, specjalistów z tej dziedziny, naukowców, inżynierów

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka