Sfałszowano zapisy parametrów, stenogram
-odczytywacze włożyli im frazy które nie padły
Winni piloci
( ruscy..niewinni)
>>
Pilotów przedstawiono jako nieudaczników
, dyletantów którzy nie umieją posługiwać sie przyrządami pokładowymi
nie znają procedur etc.
Gdyby - hipotetycznie - za sterami
na scieżce schodzenia siedzieli kompletni amatorzy
np. para uczniaków z podstawówki ( w miarę bystrych)
po krótkim przeszkoleniu ( - pół godzinnym-
do katastrofy by nie doszło
( gdyby trzymać się narracji MAK/Laska...)
**
Słynna wrzutka w stenogramie rozmów:
jest 7
8:40:13.11 - 8:40:14.14 Jest 7
---
zinterpetowane manipulacyjne przez niby ekspertów jako
7 m/s opadania
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/nowe_stenogramy.pdf
-i CO ?
CO Z TYM ROBIą PILOCI
JAK JEST ICH REAKCJA - WG OFICJALNEJ NARRACJI ?
ŻADNA...
- gdyby- hipotetycznie- za sterami siedziały uczniaki z podstawówki - po krótkim przeszkoleniu
reakcja byłaby natychmiastowa!
natychmiastowa korekta predkosci zniżania !
przecież to elementarz pilotowania samolotu na ścieżce zniżania
7 m/s grozi katastrofą !
a czasu było dosyć gdyz fraza ta pada w odległosci ponad 3 km od pasa !
ale zapewne ci młodzi ludzie od razu uruchomili by procedurę go-around
gdyż lecieli bez widocznosci z bardzo dużą predkoscią opadania
a na szkoleniu powiedziaonmo im że na ścieżce , szczególnie w końcowej jej fazie
nie wolno
nie wolno
wykonywać gwałtownych korekt parametrów lotu !
to grozi katastrofą !
**
tak naprawde fraza "jest 7 metrów" nigdy nie padła
nawet niemożliwe było by jej odsłuchanie gdyby rzeczywiscie padła..
to wrzutka na siłę; komuś zależało by wrabiać załogę;
tego nie słychać - nawet w żaden sposób nie może być słyszalne...
.. z prostego powodu
przypisywane załodze słowa wypowiadane byłyby równocześnie z bardzo wyraźna frazą kontrolera lotu:
40:12.93 - 8:40:14.43 Четыре на курсе глиссаде
40:13.11 - 8:40:14.14 Jest 7 metrów z 7 metrów(?)
taka fraza - gdyby była wypowiedziana i tak byłaby całkowicie zagłuszona.
tu jest pokazane w którym to miejscu na scieżce niby pada ta fraza= ok 4300 m od pasa
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
Z pilotów zrobiono idiotów-
nie dość że nie reagują na predkosc zniżania 7 m/s
to niewiele sekund później jeszcze zwiekszają kąt zniżania !
Jednak
w punkcie 3150 m
nagle samolot zaczyna zniżać się szybciej.
- Dlaczego , jaki był sens???
- Jaki był sens zmiany kąta zniżania ?
- Czy rzeczywiście załoga wykonała taki manewr ?
-Przecież przed chwilą kontroler podał : "na kursie na ścieżce"
jak pokazuje ta mniej nachylona czerwona kropkowana linia, gdyby kontynuowali zniżania tak jak do punktu 3150 m; to zbliżali by sie do pasa tolerancji ścieżki zniżania a czerwona strzałka celuje w miejsce niedaleko przed pasem; te odchyłki można by było jeszcze skorygowac.
Jednak
w punkcie 3150 m
nagle samolot zaczyna zniżać się szybciej.
- Dlaczego , jaki był sens???
-sens był taki że te parametry sfałszowano
by wmówic że to sami piloci idioci
bez widocznośc pchali sie jar....
**
Nawet uczniaki z podstawówki opanowałyby proste zalecenia dot. podejscia ustabilizowanego
stabilized approach
https://www.salon24.pl/u/niegracz/854003,kartka-papieru-mogla-zapobiec-katastrofie-w-smolensku-o-obrotach-szkoleniu
c.d.
a teraz sam manewr go-around
gdy Komisja Laska wmówiła
jakoby piloci dopiero 20 ma nad ziemią
gdy zorientowali sie że sa tuż nad nią
zaczeli manewr odejsca na drugi krąg
oczywiście bzdura
sam Lasek nie wierzy w to co wyprodukowali w Raporcie
sam napisał że gdyby zniżali sie z prędkoscią 8 m/s to głebokośc przpadania byłaby 50m !!
a tu mieli nieco ponad 10 m zapasu wysokosci nad ziemią
.. teren sie wznosił..
cuda na kiju
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1327109,dowod-falszerstw-parametrow-go-around-w-raporcie-mak-dane-incydentu-z-b-737
MAK sfałszował parametry ostatnich sekund lotu tak aby wrobić załogę, która rzekomo bezmyślnie nurkowała w jar i dopiero 20 m nad ziemią zorientowała się , że coś jest nie tak;
taką wersje rozpowszechniał też nawiedzony propagandzista rosyjskiej narracji- profesor Paweł Artymowicz z University of Toronto w Kanadzie bloger YKW, który poza działalności profesjonalna
zabawia się brzydko w udawanie eksperta lotniczego.
***
Temat: Obroty silników- ciag "mały gaz"
to elementarz pilotowania samolotu na ścieżce schodzenia
- gdyby za sterami - hipotetycznie_ w tamtym momencie siedziały uczniaki z podstawówki po krótkim przeszkoleniu- do katastrofy by nie doszło
nawet uczeń z podstawówki potrafi porównac proste liczby ze wskaznika obrotów z wymaganiami dla sciezki schodzenia
odległośc 1538 m od pasa - wysokosc radiowa 65,6 m obroty silników N1 32,5% do 40,5%
- to mały gaz! są tuż nad ziemia
bez widoczności
jedyna możliwa reakcja ?
natychmiastowe odejście na drugi krąg
co robia profesjonalni piloci
NIC
zero reakcji-
wg oficjalnej , kłamliwej wersji
**
manetka gazu
- Jasiu od czego zaczyna sie manewr go around
jaka czynnośc pilot winien wykonać jaką pierwsza ?
-
np.. ee . tego
- może gwałtownie ster do góry ?
,,,siadaj- nie wiesz, doucz sie , zapamiętaj raz na jutro!
-- w celu zapoczątkowania manewru go-around pilot przesuwa manetkę gazu
na ciąg startowy !
.,a dlaczego ?
,,
bo rozkręceniem silnika do ciagu startowego trwa sporo sekund
np z ciagu mały gaz trwa to 6-8 sekund!
jeśli ciag bedzie za niski przy zadaniu przez stery przejścia na wznoszenie
to może okazać sie że pogłębi do jeszcze głebokosc przepadania
gdyż opór czołowy rosnie czybciej w trakcie zwieksznia kata natarcia
niż rośnie siła ciau
samolot przyhamuje i jeszcze bardziej sie zniży
- powtórz Jasiu
warunkiem sprawnego wykonania manewru go-around jest
zachowanie stałej predkosci samolotu- ( nie zmniejszanie jej !)
**
To elementarne
Watsony
zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/962292,kicha-dra-edmunda-klicha-razace-zaniedbania-w-bezpieczenstwie-lotow-c-d
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka