quwerty quwerty
72
BLOG

Jak Lasek, Artymowicz, Jaworski, Jaki-taki w sprawie Smolenska szli na rympał.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

robić coś na rympał:

robić coś bez zważania na okoliczności, szybko i byle jak, nie licząc się z innymi, ordynarnie, prostacko, bezczelnie’.

Tak nie tylko Was  - bywalcy Salonu robiono w konia, w bambuko


Lasek nabierał władze państwa;

nawet  Artymowicz  i Jaworski manipulowali posłami !


najświeższy  przykład

- Jaworski idzie  na rympał

image
??

 oczywiście to bezczelne kłamstwo, ordynarne , prostackie

Jaworski   rzuca hasełko jakoby  przy  manewrze  go-around  przy sterowaniu recznym mozna uzyskac  mniejszą głebkośc  przepadania niz przy odejsciu automatycznym

- skąd to bierze ?

..z sufitu

idzie na rympał


- ale Publisia  przyjmie je za dobra monete gdyz od dawna w kwestii Smolenska nie ważne co

ale kto

Jaworski namaszczony przez  prof. Artymowicza więc na pewno dobrze prawi ..


..czyżby ??


Sprawdzam:

Jaworski nie poda nie znajdzie  żadnego  przykładu , który by potwierdzał  jego rympał

a moja opinia jest słuszna, rzeczowa i podaję rekomendację, przykłady:


opinia  rosyjskiego  pilota instruktora  Tu-154


image


https://www.salon24.pl/u/niegracz/1301791,opinia-rosyjskiego-instruktora-tu154-faktyczne-parmetry-go-around

В свое время, будучи П/ИНСТР 154-го я облетывал М-ку после ремонта механизации и по программе надо было сделать по 4 захода с уходом с механизацией 28/36/45.....

W swoim czasie będąc instruktorem na Tu-154 oblatywałem Tu-154M po remoncie mechanizacji i wg programu sprawdzenia należało wykonać po 4 podejścia z odejściem na drugi krąg przy ustawieniu klap na 28/36/45.
   Akurat przed tym irańscy piloci w Mińsku mieli kłopoty przy lądowaniu.  Podejście wykonywali w wg kursu w automacie a po ścieżce – ręcznie. Przystrzygli świerki, ale mimo wszystko wylądowali. Potem ten samolot przeleciał na zakład 400. Dziwne , że się nie rozbili gdyż w sloty i klapy były powbijane kawałki drewna a odcinek świerka o średnicy ok 10 cm i długości ponad 1 m wyjęli z wózka podwozia przedniego.

    Zdecydowałem by sprawdzić , jak można ręcznie prowadzić samolot po ścieżce.

Przecież zwykle używamy takiego sterowania tylko na wysokości. I tak – utrzymywanie się na ścieżce szło bardzo dobrze ale
odejście na drugi krąg- delikatnie mówiąc nie najlepiej.
Przy prędkości schodzenia ok. 3,5 m- 3,7m/sek utrata wysokości wynosiła 30 do 40m.

koniec  cytatu

- czyli znacznie   więcej  niz przy odejsciu w autroamcie

bo dla predkości znizania  3,5-3,7 m w automacie to może   byc 6-8 m!


Przykład

Norylsk Tu-154

Norylsk-  rozpoczęcie   odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie) 90m  nad  pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek;  ciąg  początkowy - ( prawie(mały  gaz - ale  obroty turbiny niskiego ciśnienia 59%  wyraźnie  wyższe niż  w  Smoleńsku

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5


image*****
a  to  właściwe wykonanie eksperymentu  na trenażerze - w przypadku Boeinga 727

 a nie reżyserowana  pokazówka jak w  Moskwie

Katastrofa  Boeinga 727  w 1969 roku w Gatwick:

http://www.gatwickaviationsociety.org.uk/YA-FAR.asp

Trzysilnikowy Boeing-727    schodził po ścieżce  przy ciągu  silników bliskich poziomowi  małego gazu , który to ciąg utrzymywał się przez  45 sekund - podobnie jak w przypadku Tu-154 w  Smoleńsku.


image

Po katastrofie  na lotnisku Gatwick  wykonano  próby  odejścia  na drugi krąg na symulatorze  lotu.

  Teoretycznie było to możliwe -  Boeing-727  miał stosowny zapas prędkości i wg teoretycznych  obliczeń  mógł by  mieć głębokość przepadania  tylko ok. 16,5 m !!!

1.15 Tests and research

When the commander initiated recovery action the aircraft was descending at about 150 knots and 1,500 to 2,000 feet per minute. At this speed - more than 30 knots above the reference speed - it is theoretically possible for a properly executed pull-up manoeuvre to be accomplished with a height loss of as little as 55 feet. In tests on a simulator this ideal was not met and as much as 300 feet was taken to recover although this figure was reduced to 100 feet as the pilot repeated the exercise.


   Jednakże pilotom nie udawało się osiągnąć takiego rezultatu -

początkowo  piloci  osiągali wielkość  przepadnięcia  90m !!!.

(przy  sterowaniu ręcznym ! )



image
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1331999,panie-lasek-albo-wyjscie-honorowe-wycofa-pan-raport-albo-zaklad-i-strata-kasy


https://www.salon24.pl/u/niegracz/1302891,p-artymowicz-nadal-szkaluje-pilotow-tu-154-insynuacja-szczurem

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1261479,jak-prof-artymowicz-klakiers-manipuluja-fizyka-zamach-w-smolensku

Fizyk Jaki-taki:

Jaki-taki , który twierdzi że  centropłat rozpadł sie na połowki w trakcie wirowania wskutek działani napreżeń wynikaja.cych z sił  odśrodkowych
walnał bzdurę - pomylił sie o gdzieś 3 rzedy wielkosci



dokładny cytat  wypowiedzi fizyka Jaki-taki:
"
"  Oś obrotu w  koziołku  jest prostopadła do kierunku ruchu. Jak widać prawa cześc centropłatu
Ma znacznie większą  masę a dodatkowo ta masa znajduje się w wiekszej odległości od osi obrotu.
Ten znacznie wiekszy moment pędu nadaje większa prędkośc kątową prawej cześci  centropłatu niż znacznie zubożona i bliższa  osi obrotu lewa strona  centropłatu .Powstające naprężenie rozrywa centropłat na te dwie czesci wzdłuż 3 lewego  żebra."

Jaki-taki Fizyku  - załatwmy to honorowo:
 zakład o 25 tys. PLN  ( stawka ulgowa)że to co napisałeś to bzdura; szczegóły do uzgodnienia;
arbitrem będzie dr  z Politechniki Wydział  Mechaniczny/Instytutu Mechaniki  lub zespół dwóch ,trzech -  ( wyższe koszty - dla mnie bez znaczenia  bo zakład wygrywam)

i wiele innych przykładów działania  na rympał panów  Laska i Artymowicza, fizyka Jaki-takiego  w moich notkach

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka