robić coś na rympał:
robić coś bez zważania na okoliczności, szybko i byle jak, nie licząc się z innymi, ordynarnie, prostacko, bezczelnie’.
Tak nie tylko Was - bywalcy Salonu robiono w konia, w bambuko
Lasek nabierał władze państwa;
nawet Artymowicz i Jaworski manipulowali posłami !
najświeższy przykład
- Jaworski idzie na rympał
??
oczywiście to bezczelne kłamstwo, ordynarne , prostackie
Jaworski rzuca hasełko jakoby przy manewrze go-around przy sterowaniu recznym mozna uzyskac mniejszą głebkośc przepadania niz przy odejsciu automatycznym
- skąd to bierze ?
..z sufitu
idzie na rympał
- ale Publisia przyjmie je za dobra monete gdyz od dawna w kwestii Smolenska nie ważne co
ale kto
Jaworski namaszczony przez prof. Artymowicza więc na pewno dobrze prawi ..
..czyżby ??
Sprawdzam:
Jaworski nie poda nie znajdzie żadnego przykładu , który by potwierdzał jego rympał
a moja opinia jest słuszna, rzeczowa i podaję rekomendację, przykłady:
opinia rosyjskiego pilota instruktora Tu-154
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1301791,opinia-rosyjskiego-instruktora-tu154-faktyczne-parmetry-go-around
В свое время, будучи П/ИНСТР 154-го я облетывал М-ку после ремонта механизации и по программе надо было сделать по 4 захода с уходом с механизацией 28/36/45.....
W swoim czasie będąc instruktorem na Tu-154 oblatywałem Tu-154M po remoncie mechanizacji i wg programu sprawdzenia należało wykonać po 4 podejścia z odejściem na drugi krąg przy ustawieniu klap na 28/36/45.
Akurat przed tym irańscy piloci w Mińsku mieli kłopoty przy lądowaniu. Podejście wykonywali w wg kursu w automacie a po ścieżce – ręcznie. Przystrzygli świerki, ale mimo wszystko wylądowali. Potem ten samolot przeleciał na zakład 400. Dziwne , że się nie rozbili gdyż w sloty i klapy były powbijane kawałki drewna a odcinek świerka o średnicy ok 10 cm i długości ponad 1 m wyjęli z wózka podwozia przedniego.
Zdecydowałem by sprawdzić , jak można ręcznie prowadzić samolot po ścieżce.
Przecież zwykle używamy takiego sterowania tylko na wysokości. I tak – utrzymywanie się na ścieżce szło bardzo dobrze ale
odejście na drugi krąg- delikatnie mówiąc nie najlepiej.
Przy prędkości schodzenia ok. 3,5 m- 3,7m/sek utrata wysokości wynosiła 30 do 40m.
koniec cytatu
- czyli znacznie więcej niz przy odejsciu w autroamcie
bo dla predkości znizania 3,5-3,7 m w automacie to może byc 6-8 m!
Przykład
Norylsk Tu-154
Norylsk- rozpoczęcie odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie) 90m nad pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek; ciąg początkowy - ( prawie(mały gaz - ale obroty turbiny niskiego ciśnienia 59% wyraźnie wyższe niż w Smoleńsku
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5
*****
a to właściwe wykonanie eksperymentu na trenażerze - w przypadku Boeinga 727
a nie reżyserowana pokazówka jak w Moskwie
Katastrofa Boeinga 727 w 1969 roku w Gatwick:
http://www.gatwickaviationsociety.org.uk/YA-FAR.asp
Trzysilnikowy Boeing-727 schodził po ścieżce przy ciągu silników bliskich poziomowi małego gazu , który to ciąg utrzymywał się przez 45 sekund - podobnie jak w przypadku Tu-154 w Smoleńsku.
Po katastrofie na lotnisku Gatwick wykonano próby odejścia na drugi krąg na symulatorze lotu.
Teoretycznie było to możliwe - Boeing-727 miał stosowny zapas prędkości i wg teoretycznych obliczeń mógł by mieć głębokość przepadania tylko ok. 16,5 m !!!
1.15 Tests and research
When the commander initiated recovery action the aircraft was descending at about 150 knots and 1,500 to 2,000 feet per minute. At this speed - more than 30 knots above the reference speed - it is theoretically possible for a properly executed pull-up manoeuvre to be accomplished with a height loss of as little as 55 feet. In tests on a simulator this ideal was not met and as much as 300 feet was taken to recover although this figure was reduced to 100 feet as the pilot repeated the exercise.
Jednakże pilotom nie udawało się osiągnąć takiego rezultatu -
początkowo piloci osiągali wielkość przepadnięcia 90m !!!.
(przy sterowaniu ręcznym ! )
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1331999,panie-lasek-albo-wyjscie-honorowe-wycofa-pan-raport-albo-zaklad-i-strata-kasy
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1302891,p-artymowicz-nadal-szkaluje-pilotow-tu-154-insynuacja-szczurem
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1261479,jak-prof-artymowicz-klakiers-manipuluja-fizyka-zamach-w-smolensku
Fizyk Jaki-taki:
Jaki-taki , który twierdzi że centropłat rozpadł sie na połowki w trakcie wirowania wskutek działani napreżeń wynikaja.cych z sił odśrodkowych
walnał bzdurę - pomylił sie o gdzieś 3 rzedy wielkosci
dokładny cytat wypowiedzi fizyka Jaki-taki:
"
" Oś obrotu w koziołku jest prostopadła do kierunku ruchu. Jak widać prawa cześc centropłatu
Ma znacznie większą masę a dodatkowo ta masa znajduje się w wiekszej odległości od osi obrotu.
Ten znacznie wiekszy moment pędu nadaje większa prędkośc kątową prawej cześci centropłatu niż znacznie zubożona i bliższa osi obrotu lewa strona centropłatu .Powstające naprężenie rozrywa centropłat na te dwie czesci wzdłuż 3 lewego żebra."
Jaki-taki Fizyku - załatwmy to honorowo:
zakład o 25 tys. PLN ( stawka ulgowa)że to co napisałeś to bzdura; szczegóły do uzgodnienia;
arbitrem będzie dr z Politechniki Wydział Mechaniczny/Instytutu Mechaniki lub zespół dwóch ,trzech - ( wyższe koszty - dla mnie bez znaczenia bo zakład wygrywam)
i wiele innych przykładów działania na rympał panów Laska i Artymowicza, fizyka Jaki-takiego w moich notkach
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka