quwerty quwerty
373
BLOG

Tu-154 to nie samolot akrobacyjny; dane go-around sfałszowano w raporcie MAK.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2

  Materiały pomocnicze

dla komisji Laska

Podkomisji

i ekspertów lotniczych



  image

   MAK  sfałszował parametry ostatnich sekund  lotu tak aby wrobić załogę, która rzekomo bezmyślnie nurkowała w jar i dopiero 20 m nad ziemią zorientowała się , że coś jest nie tak;

 taką wersje rozpowszechniał też  nawiedzony propagandzista  rosyjskiej narracji- profesor  Paweł Artymowicz z University of Toronto w Kanadzie, który poza działalności profesjonalna

zabawia się brzydko w udawanie eksperta lotniczego.

image


-- tylko że odejście na drugi krąg  z wysokości 20m RW ( nad ziemią)

jest fizycznie  niemożliwe

przy prędkości zniżania w tym punkcie

ok. 7m/s.

którą to predkość  w tym miejscu potwierdzili eksperci MAK w eksperymencie na symulatorze w Moskwie  w lipcu 2010--



image

Rysunek 2. Próba odejścia na drugi krąg z wysokości  20m RW.


w rzeczywistosci próba odejscia zakończyła by sie tak:

przy wznoszącym się terenie  Tu-154  rozbiłby się o ziemię  jeszcze  w trakcie zniżania 11

image


image
Uwaga: gdy samolot zniża się przy ciagu  silników  "mały gaz"  podane wartości są jeszcze większe!


ale ...

Fizyki się nie oszuka

 choć MAK próbował..

a wspiera go choćby prof. Artymowicz z Uniwersytetu w Toronto

i oczywiście dr Lasek.

A jak przedstawiają si normalne,

rzeczywiste parametry go-around ?

- |Znajdujemy je np.   RAPORCIE z incydentu lotniczego manewru go-around  samolotu Boeing 737


image


manewr  go-around ze zniżania się w reżimie silników "mały gaz" ( idle) 

tak jak w Smoleńsku


parametry przejścia na wznoszenie są zupełnie inne !!!


image


1. przy  ciągu  "mały gaz" następuje ciągły  spadek prędkości

w trakcie zniżania po ścieżce

2. nawet przy  wchodzeniu silników na wyższe obroty przez kilka  sekund prędkość nadal spada !!

3. dopiero po zmniejszeniu na parę sekund kąta  natarcia 

przy  dalszym wzroście siły ciągu prędkość zaczyna rosnąc.


a jak wyglądają sfałszowane dane manewru go around w Smoleńsku


bardzo niewyraźnie...

image

wg Załącznika nr 2 do raportu Millera  na wysokości 20m RW  to  samolot  nadal jest na ciągu mały gaz..

.jeszcze nie zaczął się  przyrost kąta natarcia a to jest warunek wzrostu wartości przeciążenia

i rozpoczęcia  wyhamowywania prędkości pionowej;

a gdy silniki wchodzą na wyższe obroty i rośnie kąt natarcia

( opór rośnie szybciej niż siła ciągu) -

to prędkość  samolot przez kilka sekund nie spada !!  cuda na kiju)


- Jak więc wg  Komisji LASKA 

Tu-154 zdołał -

mając zaledwie ok. 12 m zapasu wysokości

przejść na wznoszenie ???


-  Z czym do gości ?

 - To nie samolocik akrobacyjny !!



- Odpowiedź: wg Laska  samolot Tu-154 przeszedł na wznoszenie

jakimś cudem

image


Z wiadomych względów  Komisja MAK

 nie zajmowała się tematem go-around

..

.. tzn. zajmowała się... tak by ten temat

przykryć  innymi wrzutkami

gdyż jak się okazało w eksperymencie na symulatorze w Moskwie

przy parametrach jak w raporcie MAK

 samolot Tu-154 zderzył  się z ziemią jeszcze w fazie zniżania!


https://www.salon24.pl/u/niegracz/1247847,analiza-manipulacji-mak-na-symulatorze-w-moskwie-lipiec-2010


Dodatek:

 bloger Gwant też potwierdza że samolot Tu-154 rozpoczał -wg  danych MAK- manewr go around na wysokości  20 m RW

przy prędkości zniżania ok 7 m/s

https://www.salon24.pl/u/gwant/1109358,dzialania-pilotow-podczas-podejscia-do-ladowania-w-smolensku


jasne jest,  że mając tylko max. 12 m zapasu wysokości samolot nie mógłby przejść na wznoszenie.



image od 50 m RW do 20 m RW  Tu-154 zniża się w ok 3,15s  co daje prędkość  zbliżania się do ziemi 9,5 m/s;

 uwzględniając  wznoszący się teren prędkość pionowa wynosi ok. 7 m/s

a nawet na wykresie Gwanta

między 30 a 20 m RW ta prędkość zniżania jeszcze rośnie...



image

otrzymali zadanie niewykonalne;  tak zamotać, żeby pokazać  niby podane przez MAK  parametry  ostatniego odcinka  lotu w tym manewru go-around  są jak najbardziej prawidłowe , a wyłączna winę ponoszą piloci...

.. ale się kropnęli

- kołdra  była za krótka
-- prawda.. o kłamstwach MAK

wylazła   w taki oto sposób:


imageutrata wysokości w celu przejścia samolotu Tu-154 na wznoszenie przy parametrach lotu, w którym uległ katastrofie t.j. ( prędkość 280 km/h; prędkość pionowa 7,5-8 m/s) przy  przeciążeniu pionowym 1,3 g i prawidłowych i odpowiednio szybkich działaniach załogi

wynosi ok. 30 m.

&&


****

I jeszcze:

wygląd szczątków samolotu , który spadł w pozycji odwróconej na zadrzewiony teren

zwraca uwagę typowa dla takiej  sytuacji zachowana w dobry stanie cześć ogonowa


image
 



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka