
https://drive.google.com/file/d/1mkOcW2G65_eaoLRR4fsuC0inYTO59I1k/view
W SMOLEŃSKU nie zaobserwowano opisanego przez autora z Instytutu Lotnictwa efektu
zrównoważenia sił nośnych poprzez wychylenie prawej lotki i lotki-interceptora, lub przez
maksymalne wychylenie steru kierunku w prawo wraz z niewielkim wychyleniem w górę
prawej lotki, chociaż załoga podjęła próbę zrównoważenia rosnącego przechylenia.
Str.89
Analiza zapisów ATM-QAR wskazuje, że załoga nie wprowadziła SP w ślizg, lecz
instynktownie reagowała na szybko narastający obrót w lewo poprzez obrót wolantu
w prawo i krótkotrwałe użycie prawego pedału.
Jak qurnia
niby sterowali samolotem
skoro wysiadły wszystkie układy hydrauliczne ?
Raport komisji Millera stwierdza, że zderzenie [z brzozą], spowodowało m.in. "rozszczelnienie zbiornika paliwa a także wszystkich trzech instalacji hydraulicznych – przerwane zostały przewody hydrauliczne zasilające mechanizm sterowania lewej lotki typu RP-55. Rozerwaniu przewodów hydraulicznych towarzyszył ubytek płynu hydraulicznego z instalacji oraz spadek ciśnienia w każdej z nich".
Żenada.
**
>>>>>
W jakim celu MAK wpisał taka opowiastkę o pilocie który sięga pedału, niby dla skontrowania lewego przechylenia-
skoro wg MAK/Laska układy hydrauliczne uległy rozszczelnieniu i o żadnym sterowaniu nie było mowy ? Raport jest niespójny.
p.13.1 raportu końcowego
Pilot próbował prawą nogą dosięgnąć do pedału i nacisnąć na niego w celu skontrowania lewego przechylenia, o czym świadczy wyraźnie czytelne w wyniku pośmiertnego stężenia (jako skutek nadmiernego wzrostu napięcia nerwowo-emocjonalnego) wyprężone położenie prawej stopy.
1. To konfabulacja - żadnych takich śladów nie można stwierdzić, gdy ciało jest miażdżone -a przeciążenia sięgają 200g i więcej...a czas niby wyprężania stopy to może sekunda lub dwie !!
( w kabinie - trzymając się narracji MAK przeciążenia musiałyby być znacznie większe niż minimalne wg raportu : 100g).
2. Czy pilot w ogóle był by w stanie dosięgnąć pedału w pozycji odwróconej i gdy samolot obracał się dość szybko wokół osi wzdłużnej ? Ile czasu trwało by to naprężenie mięśni - parę sekund ?
3. Piloci wiedza że gdy tuz nad ziemią przechylenie zbliża się do 45 stopni to już żadne sterowanie nie pomoże;
to nie samolocik akrobacyjny tylko ciężki samolot odrzutowy i to w konfiguracji do lądowania !
Ta wrzutka miała na celu wyłącznie sugerowanie określonego przebiegu zdarzenia.
Komisja Millera/Laska łyknęła tę konfabulacje MAK bezrefleksyjnie.
choć...

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka