quwerty quwerty
2046
BLOG

Zagadka rurki smoleńskiej przerosła potencjał polskich ekspertów, inżynierów....

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 7

  Co tu mówić o bardziej skomplikowanych  kwestiach dotyczących zamachu w Smoleńsku.

( np. tej której nikt nie dostrzegł!!!  tylko ja !!!

drugie wbite drzwi  - ale w burtę  samolotu od zewnętrz !!!)


image

https://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/poleszczatkow/DSC_0126.JPG


- No dobra , podejdźmy to tego jak do właśnie... zagadki..

. zadanie dla forensic  detectives..

 każdy chyba by chciał znać rozwiązanie..

Dla przypomnienia:


image

ta rurka tkwiła w jednym z wirników  i sprawiała wrażenie  części silnika....

image

przyglądali się jej nawet polscy specjaliści !

jednak..

.. na pewno nie jest to część silnika ..

imageimage


Czy to wygląda na część silnika ?

1. Żadna rurka konstrukcyjna silnika nie ma tak ukształtowanego końca- koniec  jest ukształtowany w stożek o kącie nachylenia do czoła rurki ok. 30 stopni co nie jest bez znaczenia;

 jednak w tym momencie najistotniejsze jest to że rurka konstrukcyjna silnika musi mieć koniec ukształtowany według reguł połączeń maszynowych, konstrukcyjnych -

 nie istnieje w katalogu takich  połączeń  kształtowanie końca rurki w ten sposób.

tak wygląda  rurka konstrukcyjna silnika:

image


2. Żadna część konstrukcyjna silnika nie jest pokryta gruba warstwą  tlenków żelaza !!

gdyż nawet nie można by sprawdzić czy jest wykonana  zgodnie z tolerancjami wymiarowymi!!

a te w przypadku silnika są bardzo wąskie...

- Kto i po co, dlaczego  wsadził tam więc te rurkę ?

???

Z bliska koniec rurki smoleńskiej wygląda   tak:

image

Jest tu wyraźnie widoczne coś jeszcze: - otóż przy  wewnętrznej średnicy widać taki  jakby kołnierz , nierówny wystający do przodu.

image

- Co to jest?

jest to odkształcona w trakcie obróbki wiórowej stal..

- jest to możliwe  tylko przy obróbce skrawaniem stali miękkiej , np. stali węglowej o zawartości węgla do ok  0,2% i to  przy obróbce na słabej tokarce, raczej warsztatowej

 - wtedy  nacisk noża powoduje płynięcie  plastyczne stali a przy zbliżaniu się do średnicy wewnętrznej gdy warstwa materiału staje się coraz cieńsza nacisk jest wystarczający właśnie do zaistnienia plastycznego płynięcia( odkształcania się) stali.

podobnie jak tu:

image

 Podobne ?  jeszcze jak !!


np tak stal wg norm rosyjskich:

Химический состав в % стали 12ГС.
C                 Si               Mn           Ni               S              P                 Cr               N             Cu           As
0.09-0.15    0.5-0.8    0.8-1.2     до 0.3     до 0.04     до 0.035     до 0.3     до 0.008     до 0.3     до 0.08


Stali nisko węglowej , nie stopowej nie używa się do budowy silników odrzutowych;


Na rurki  silnika używa się stali niskostopowych  , np. typu 40HNM  o zawartości  C    0,36 0,45,      Mn   0,5 0,9 ,    Cr  0,9 1,2     -  z dodatkami  Mo i V.  Taka stal ma znacznie większą wytrzymałość, Re  min. (w  stanie ulepszonym ) min 690MPa.


Najpierw  ta rurka  zniknęła, była usunięta z wirnika:

image


tak powinna była mniej więcej tkwić:


image

ale...

 potem znów się pojawiła przeniesiona  do hangaru:

Odnalazła się rurka , na nowym filmie Komitetu Śledczego  Rosji.

https://www.youtube.com/watch?v=pWkJzlozIxc&feature=youtu.be


- choć nie wiadomo czy to ta sama rurka..choć wygląda bardzo podobnie

image

 a można było łatwo było sprawdzić  z jakiej stali  jest wykonana ta konkretna rurka;

metodą nie niszczącą

np. takim przenośnym spektrometrem
image

 Przecież  byli tam przedstawiciele  polskiej prokuratury !!

- zajęło by im to kilka minut !! i wiadomo by było czy to rurka z silnika czy włożona w otwór wirnika rurka ze stali węglowej ..

Dobiega końca wizyta polskich prokuratorów w Smoleńsku
01.06.2019, 20:21


W Smoleńsku dobiega końca wizyta polskich prokuratorów, którzy w mijającym tygodniu prowadzili na lotnisku wojskowym Smoleńsk Północny oględziny wraku samolotu Tu-154M. W skład grupy wchodzili również technicy kryminalistyczni.

...


Kolejny  pokaz  głupoty, ignorancji  w wykonaniu  fizyków  smoleńskich na czele   z astrofizykiem, profesorem  Pawłem Artymowiczem  z Uniwersytetu w Toronto  ( nick na Salonie  24 : You-know-who)

image

image

image

oraz  bardzo byłym fizykiem - Michałem  Jaworskim

którzy  od lat udają  ekspertów  w kwestii  "katastrofy" w  Smoleńsku, podczas gdy w obszarze wiedzy  technicznej, elementarnej  wiedzy  inżynierskiej są ignorantami, głoszącymi  czy wspierającymi  poważnym  tonem różne bzdury.




 Obaj Fizycy Smoleńscy  wsparli bzdurę sformułowaną  przez  kolejnego  fizyka - blogera   Salonu 24  o nicku Jaki- taki ;

otóż  ów fizyk postuluje jakoby w trakcie  rozpadu silnika  Tu-154   rurka  konstrukcyjna silnika  sam  się  obrobiła -

jej koniec przyjął stożkowy kształt o nachyleniu  tworzącej ok. 30 stopni  w następujący sposób:

Działające siły nieosiowe doprowadzają do zerwania rurki a ponieważ ona wiruje kilkadziesiąt obrotów na sekundę trąc o cokolwiek innego tworzy ukos.



 Profesor  Artymowicz  z University of Toronto po godzinach udający eksperta lotniczego, eksperta od katastrofa, zamachów twierdzi , że  jest wykładowcą  mechaniki( dział fizyki); tymczasem każdy   mechanik z  warsztatu, w którym  obrabia się  rurki  stalowe  (  wykonanie  takiego właśnie  stożkowego  końca to bardzo , bardzo częsta  czynność w  warsztatach - tak obrabia się koniec  rurki stalowej dla przygotowania go do spawania, łączenia  z inną rurką)-

otóż każdy  mechanik wie i powie  , że nie da się  obrobić końca w taki sposób - gdy  rurka  jest swobodna - nie zamocowana.


Po to  wymyślono i  skonstruowano  obrabiarki, by móc  w ten sposób obrabiać, pręty,  rurki  stalowe;

każdy mechanik- ślusarz  wie że  nie da się  tak obrobić rurki  nawet gdy jest ona  zamocowana,  ale  nóż  skrawający  także nie jest  zamocowany na sztywno  i to pod odpowiednimi kątami  w 3(trzech)  płaszczyznach  !!!!  nawet  drobne  odchyłki  spowodują,  że  proces  skrawania  nie będzie  zachodził.


image


image

.. fizyk  Jaki- taki  , wsparty przez profesora  Artymowicza i  fizyka  Michała  Jaworskiego  twierdzi, że
taka rurka  luzem sam się obrobi po prostu  wirując  i trąc  o cokolwiek.



  Jest to bzdura, głupota, żenada

- wstyd Panowie Fizycy.

image


jak  się w praktyce okazuje to wytłumaczenie  czegokolwiek profesorowi University of Toronto Pawłowi Artymowiczowi w zakresie  technicznym kwestii związanych z tragedią w  Smoleńsku jest niemożliwością- gdyż jest on ignorantem

w tych kwestiach- nawet nie chce mu się spytać specjalistów z ..University of Toronto; jest tam przecież Wydział Inżynierii Materiałowej  choć tak naprawdę wystarczyłoby pójść do warsztatu gdzie mają  tokarki i obrabiają  rurki stalowe...i zapytać prostego pracownika...


image

image


inna metoda  warsztatowa wykonania fazowania końca rury  - w Rosji

image



pytanie

- Kto i po co, dlaczego  wsadził tam więc te rurkę ?


13 lat po pozostaje otwarte...jak i wszystko w sprawie

zamachu  w Smoleńsku


...ciąg dalszy pokazu głupoty klakierów narracji MAK


bloger nudna teoria twierdzi natomiast że,

1. to jest rurka konstrukcyjna silnika

2. koniec o kształcie stożka powstał w trakcie  katastroficznego rozpadu silnika wskutek czego  rurka przełamała się właśnie w taki sposób !!

image

oczywiście jest to fizycznie niemożliwe

a wynika to wprost z fizycznych własności stali walcowanej oraz  stanu naprężeń w trakcie takiego procesu odkształcania i pękania stali

jak pęka stal ?

np. tak

.. gdyby  akurat  taką rurkę poddać próbie zerwania przez  rozciąganie to obrazek były tego typu, jak dla tej próbki:

image

Widać  tu charakterystyczne przewężenie  ,a potem  następuje  pęknięcie; widać tez nierówny i ziarnisty przełom.


przełom rurki poddany  tego typu katastroficznym obciążeniom winien być tego typu:


(zdjęcie ilustracyjne)

rurka ze stali  nigdy nie pęknie wskutek  obciążeń nawet najbardziej dynamicznych tak

 by powstała stożkowa  powierzchni nachylona pod  jednym kątem ;

 przełom będzie zawsze nierówny

image

albo jak   w tym przypadku

image


dodatkowo; gdyby owa rurka brała udział w katastrofie

to na jej powierzchni bocznej byłyby liczne ślady , odkształcenia, zadziory, wgniecenia ,

etc.

tu nie ma NIC, żadnych tego typu śladów

- co dodatkowo wskazuje,  że rurka nie pochodzi z silnika i nie brała udziału w  zderzeniu i rozpadzie silnika.

image







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (7)

Inne tematy w dziale Polityka