Notka profesora Artymowicza na temat lotu końcówki skrzydła
wznosi się na szczyty jego prestidigitatorstwa:)
epatuje, żongluje, bawi dykteryjkami, rzuca wzorami
ale i tak wyłazi jaskrawo że jest to ..badziewie
https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/371866,16-lot-koncowki-skrzydla-wykresy-i-warianty
Przypominam z jednej z poprzednich notek:
Jak celnie skonstatował bloger Karlus w momencie hipotetycznego zderzenia Tu-154 z brzozą paliwo w końcówce skrzydła - zbiornik nr 3 ( które jest skośne względem osi kadłuba); przy wznoszeniu i działającym przeciążeniu było rozmieszczone tak, że ni ciut ciut nie mogło się wylewać zaraz po przecięciu skrzydła.
Bloger Karlus sprawdził i przytoczył dane techniczne odnośnie kolejności opróżniania zbiorników w skrzydłach- zbiornik nr 3 na końcu skrzydła jest opróżniany po zbiorniku nr 2 w środkowej części skrzydła; w tym momencie był on juz pusty a paliwo pobierane było ze zbiornika nr 3, w którym pozostało właśnie ok. 420 kg.
- niby jak to paliwo miałoby się wylać w momencie zderzenia ?
Zmienia się diametralnie masa wyjściowa do obliczeń:
było ok 600kg ;
jest ok 1 Tona.
Garbage In, Garbage Out, GIGO (pol. śmieci na wejściu – śmieci na wyjściu)
Dodatkowo zmienia się całkowicie charakterystyka aerodynamiczna płata skrzydła- w środku jest płynna masa, która zmienia w sposób chaotyczny poruszanie się końcówki !!
zanim się paliwo wyleje - zakłóci sugerowany przez niektórych ekspertów czysto aerodynamiczny lot końcówki .
Wróćmy do notki profesora Artymowicza z University of Toronto i przypomnijmy sufitowe założenia:
1. prędkość pionowa w momencie oderwania końcówki 19 m/s, która zostaje rzekomo nadana przez siłę nośną...
- Jaką qurnia siłę nośną ?
.. siła nośna to działała na końcówkę skrzydła ..gdy była ona integralną częścią tegoż.
w momencie oderwania ten element staje się tylko płaska płytą targaną oporem powietrza.
już nawet tuż przed oderwaniem siła nośna zaczyna spadać, gdyż w trakcie hipotetycznego przecinania skrzydła końcówka zaczyna drgać a gdy jest już tylko powiązana ze skrzydłem małym odcinkiem - moment siły wynikający z oporu powietrza odrywa ją nadają jej ruch obrotowy w przybliżeniu w płaszczyźnie skrzydła
w momencie oderwania siła nośna praktycznie zanika
- skrzydło wytwarza siłę nośna, gdyż jest na sztywno przymocowane do kadłuba i w trakcie lotu przepływ powietrza jest laminarny
**
jeśli chodzi o nadanie urywanej końcówce ruchu obrotowego to o wiele większe znaczenie ma ruch obrotowy w płaszczyźnie prostopadłej do powierzchni skrzydła...
w trakcie gdy skrzydło rozrywa się na pniu brzozy ale nadal jest połączone ze skrzydłem powstaje moment siły wynikający z siły nośnej
a tak o tej sile nośnej i jej wartości napisał prof. Artymowicz w inkryminowanej notce
Sila nosna urwanego skrzydla
Zespol Macierewicza nie zrozumial tez, ze w pierwszej fazie lotu
koncowka skrzydla poszybowala jak wystrzelona z procy w gore
(i nieco na prawo), gdyz sila aerodynamiczna nadawala jej poczatkowo przyspieszenie rowne az +16 g = (10 ton/0.6 tony) *g, skierowane w gore.
- gdy końcówka jest oderwana ma 3 stopnie swobody ; przepływ powietrza staje się chaotyczny, odrywają się strugi powietrza; płaska płyta jest targana oporem powietrza ; dodatkowe ruchu chaotyczne wynikają z sił spowodowanych przelewaniem się paliwa
prestidigitatorskie obliczanki profesora Artymowicza możemy między bajki włożyć
a zamieszczona przez niego wysoka trajektoria lotu jest tylko konfabulacją dla celu wciskania, że narracja MAK jest prawdą....
****
https://www.salon24.pl/u/niegracz/979108,o-obrotach-tu-154-lot-urwanej-koncowki-katastrofa-w-smolensku-porownawczo
Przykład:
Samolot Beech 390, masa własna 3,9 tony , rozpiętość skrzydeł 14 m,
przy rozpoczęciu manewru go-around uderzył na wysokości 18 m skrzydłem w betonowy słup sieci elektrycznej ;
odpadł kawał skrzydła o długości 13 stóp ( 4m !!)
Wskutek zderzenia z betonowym słupem na wysokości ok. 18 m nad ziemią została oderwana końcówka o długości ok 13 stóp ( 4 m); spadła na ziemię znajdowało się około 320 stóp(96m) na wschód od słupa
Porównanie lotu końcówki samolotu Beech-390 i Tu-154 wg konfabulacji Artymowicza
prestidigitatorska obliczanka lotu końcówki skrzydła autorstwa prof. Artymowicza - BUSTED
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka