quwerty quwerty
144
BLOG

Lot końcówki Tu-154 wg prof.Artymowicza..czyli lot nad kukułczym gniazdem :)

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1


 Notka profesora Artymowicza na temat  lotu końcówki skrzydła

wznosi się na szczyty jego prestidigitatorstwa:)

epatuje, żongluje, bawi dykteryjkami,  rzuca wzorami

ale i tak wyłazi  jaskrawo że jest to ..badziewie

https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/371866,16-lot-koncowki-skrzydla-wykresy-i-warianty


  Przypominam z jednej z poprzednich notek:

Jak celnie  skonstatował  bloger  Karlus  w momencie  hipotetycznego  zderzenia  Tu-154  z brzozą   paliwo  w końcówce   skrzydła - zbiornik  nr  3  ( które  jest skośne względem osi kadłuba); przy  wznoszeniu  i działającym przeciążeniu  było  rozmieszczone  tak,  że  ni ciut ciut  nie mogło się  wylewać  zaraz  po  przecięciu skrzydła.

Bloger  Karlus  sprawdził  i przytoczył dane techniczne odnośnie kolejności opróżniania  zbiorników w skrzydłach-  zbiornik nr 3 na końcu  skrzydła jest opróżniany   po zbiorniku  nr 2 w  środkowej   części  skrzydła; w tym momencie był on juz pusty  a  paliwo pobierane  było ze zbiornika nr 3,   w którym  pozostało właśnie  ok.  420 kg.
-  niby jak to paliwo miałoby się wylać w momencie  zderzenia ?

image

 Zmienia  się diametralnie  masa  wyjściowa  do obliczeń:
było  ok  600kg ;
jest  ok 1 Tona.

Garbage In, Garbage Out, GIGO (pol. śmieci na wejściu – śmieci na wyjściu)

  Dodatkowo  zmienia  się całkowicie  charakterystyka  aerodynamiczna  płata  skrzydła-  w środku jest płynna masa,  która zmienia w sposób  chaotyczny  poruszanie się końcówki !!

zanim się  paliwo wyleje - zakłóci  sugerowany  przez niektórych  ekspertów  czysto  aerodynamiczny  lot końcówki .


 Wróćmy  do notki profesora  Artymowicza z University of Toronto i przypomnijmy sufitowe  założenia:

1. prędkość pionowa w momencie oderwania końcówki 19 m/s, która  zostaje rzekomo nadana  przez  siłę nośną...

- Jaką  qurnia siłę nośną ?

.. siła nośna to działała na końcówkę  skrzydła ..gdy była ona integralną częścią  tegoż.

w  momencie oderwania ten element staje się  tylko płaska płytą  targaną  oporem powietrza.

już nawet tuż przed oderwaniem siła nośna zaczyna spadać, gdyż  w trakcie hipotetycznego przecinania skrzydła  końcówka zaczyna drgać  a  gdy jest  już tylko powiązana  ze skrzydłem  małym odcinkiem - moment siły wynikający z oporu powietrza  odrywa ją nadają jej ruch obrotowy w przybliżeniu w płaszczyźnie skrzydła


image


w momencie oderwania siła nośna praktycznie zanika

- skrzydło wytwarza  siłę nośna, gdyż jest  na sztywno przymocowane  do kadłuba  i w trakcie lotu  przepływ  powietrza jest laminarny

**

jeśli chodzi o nadanie urywanej końcówce  ruchu obrotowego to o wiele większe  znaczenie  ma ruch obrotowy w płaszczyźnie prostopadłej  do powierzchni skrzydła...

image

w trakcie gdy skrzydło  rozrywa się na pniu brzozy ale nadal jest połączone ze skrzydłem  powstaje moment  siły wynikający z siły nośnej

a tak o tej sile nośnej i jej wartości napisał prof. Artymowicz w inkryminowanej notce

Sila nosna urwanego skrzydla

Zespol Macierewicza nie zrozumial tez, ze w pierwszej fazie lotu

koncowka skrzydla poszybowala jak wystrzelona z procy w gore

(i nieco na prawo), gdyz sila aerodynamiczna nadawala jej poczatkowo przyspieszenie rowne az +16 g = (10 ton/0.6 tony) *g,  skierowane w gore.


- gdy końcówka  jest oderwana ma 3 stopnie swobody  ; przepływ powietrza staje się chaotyczny, odrywają się strugi powietrza; płaska płyta  jest targana oporem powietrza ; dodatkowe ruchu chaotyczne wynikają z sił spowodowanych przelewaniem się paliwa


prestidigitatorskie obliczanki profesora Artymowicza możemy między bajki włożyć

a  zamieszczona przez niego wysoka trajektoria  lotu jest tylko konfabulacją dla celu wciskania, że narracja MAK jest prawdą....

****

https://www.salon24.pl/u/niegracz/979108,o-obrotach-tu-154-lot-urwanej-koncowki-katastrofa-w-smolensku-porownawczo

Przykład:

Samolot Beech  390, masa  własna  3,9 tony  , rozpiętość  skrzydeł  14  m,


przy  rozpoczęciu  manewru  go-around  uderzył   na wysokości  18 m skrzydłem w betonowy  słup  sieci  elektrycznej ;

odpadł  kawał  skrzydła  o długości  13  stóp (  4m !!)



Wskutek zderzenia z betonowym słupem  na wysokości ok. 18 m nad ziemią została oderwana końcówka o długości ok 13  stóp ( 4 m); spadła na ziemię znajdowało się około 320 stóp(96m) na wschód od słupa


Porównanie lotu końcówki samolotu Beech-390 i Tu-154 wg  konfabulacji Artymowicza

image



prestidigitatorska  obliczanka lotu końcówki skrzydła autorstwa prof. Artymowicza  - BUSTED

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka