quwerty quwerty
409
BLOG

Kardynalny błąd prof.Kowaleczki w: "Rekonstrukcja ostatniej fazy lotu TU-154M."

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

                                                                                                                                                        Najciemniej pod  latarnią

                                                                                                                                                           Nauka poszła w las ( Lasek)

                                                                                                                                          Dziś prawdziwych ekspertów już nie ma...



REKONSTRUKCJA OSTATNIEJ FAZY LOTU SAMOLOTU TU-154M
Opracował:
prof. dr hab. inż. Grzegorz Kowaleczko

https://www.faktysmolensk.niezniknelo.com/files/pliki/REKONSTRUKCJA%20OSTATNIEJ%20FAZY%20LOTU%20SAMOLOTU%20TU-154M_31.12.2013.pdf

prof. Grzegorz Kowaleczko wykonał swe opracowanie całkowicie niezależnie, z własnej inicjatywy i przekazał je Zespołowi ds. wyjaśniania przyczyn i okoliczności katastrofy smoleńskiej nie pobierając żadnego wynagrodzenia.

https://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/pliki/Prof.%20G.%20Kowaleczko%20-%20notka%20biograficzna.pdf



  Kompromitujący błąd jest na tym wykresie:

 NIKT go nie  zauważył

czyli nikt nawet nie  raczył przejrzeć całej treści  opracowania !~!

Jak tu mówić o poważnej analizie  ostatnich, krytycznych  sekund lotu Tu-154 , skoro ...


image

   

....  wykres przedstawia  niemożliwe fizycznie parametry  lotu na wskazanym odcinku,

gdy w ciągu ok. 2,5 sekundy prędkość spada  o ok. 2,8 m/s- czyli  wartość opóźnienia wynosi:  delta V/ delta T = 2,8 m/s  / 2,5 s = 1,12 m/s2

Ze wzoru F=m*a obliczamy średnią siłę  hamując A:

78600KG  x 1,12 m/s2 =  88032N

co odpowiada średniej sile  8,8 Ton

ponieważ   ta wypadkowa siła  narastała i malała zaczynając od zera i kończąc  na zerze

to jej wartość maksymalna  przekraczała 10 Ton !!!

image


ale taka siła nie mogła  zadziałać wskutek  zmiany kąta  natarcia czy  ruchów powierzchniami  sterowymi w ciągu  paru sekund !!



Jak hamowali? Czym?

- Na pewno  nie..silnikiem, gdyż akurat te mogły tylko zwiększać  siłę  ciągu...



Skąd  tak Wielka  Siła ?
- Porównajmy, jaki jest przyrost siły oporu  przy  zmianie kąta  natarcia  z 6 do 11,6 stopni") dla samolotu Tu-154B
Например, при m=80 т снижение по глиссаде самолетаТу-154Б происходит на Vпр = = 270 км/ч, СYa= 1,263, СXa=0,252, α=6o. При резком увеличении угла атаки на данной скорости c α = 6 ° доα = 11,6 °, СYa= 1,75, СXa =0,315, лобовое сопротивление увеличилосьс Ха =  12272   кгс до Ха= 15340   кгс
( wg podręcznika Piatina)

Przyrost siły oporu  przy zmianie  kąta natarcia  z 6 do 11,6  stopnia ( przy podanych parametrach)  wyniesie:

3068 kG

- gdzie  tam jeszcze  do 8 Ton !! ?

a już w ogóle do 10 Ton!!

-poza tym siła najpierw szybko rośnie potem szybko spada-

czyli wzrost kąta  natarcia jako źródło   takiej siły hamującej w ogóle odpada!!

... ten wykres jest błędny.

Profesor Kowaleczko popełnił kardynalny błąd.

To prosta fizyka Newtona

Sir Isaac Newton (ur. 04.01.1643 w Woolsthrope, zm. 31.03.1727 w Kensington) – fizyk, matematyk, astronom i alchemik. Sformułował prawo powszechnego ciążenia i prawa dynamiki, które przez kolejne stulecia były podstawami fizyki.


- Co więc  sądzić o wartości  opracowania prof. Kowaleczki ???

**


Jeśli do tej pory uważaliście, że  eksperci wypowiadający się na temat  tzw. katastrofy w Smoleńsku się nie mylą to najwyższa pora zmienić zdanie.


Materiały uzupełniające...

image


Nie  wyłapał tego- nie przeczytał ?

dr Lasek

Nie wyłapał tego nawet  prof.Artymowicz z Uniwersytetu w Toronto- astrofizyk- (przedstawia się też jako fizyk) pilot i Wszystkowied

****


a przecież były i są wątpliwości  co do ostatnich 14 sekund lotu, czym zajął sie prof. Kowaleczko

Dlaczego NIKT nie  przeczytał  uważnie  tego opracowania ?


„Żadne dostępne źródło nie zawiera informacji dotyczącej momentów bezwładności Tu-154M” – przyznaje prof. Grzegorz Kowaleczko. To jego praca rekomendowana przez zespół Macieja Laska jako jednoznacznie rozstrzygająca o sekwencji zdarzeń w końcowej fazie lotu tupolewa ma potwierdzać wersję o wykonaniu przez samolot półbeczki autorotacyjnej. Problem w tym, że ekspertyzie prof. Kowaleczki, co przyznaje sam autor, daleko do doskonałości. Do identyfikacji charakterystyk masowych samolotu (momenty bezwładności) przyjęto dane Boeinga 727-200, bo – jak pisze Kowaleczko – konstrukcja ta jest „zbliżona” do Tu-154M. To samo odnosi się do profili aerodynamicznych skrzydła i usterzenia

Ale, co uczciwie przyznaje sam Kowaleczko, „porównanie to ma charakter ograniczony i z powodu braku danych nie uwzględnia dynamicznych własności samolotu. Możliwe było jedynie porównanie pojedynczych, często niekompletnych danych dotyczących ustalonych stanów lotu”.

Licząca 103 strony praca Kowaleczki opiera się na wielu źródłach, mniej lub bardziej wątpliwych,

a także uproszczeniach wpływających na wynik


Artykuł opublikowany na stronie: https://naszdziennik.pl/polska-kraj/66286,zagadka-14-sekund.html


Ja także wcześniej sformułowałem wątpliwości co do opracowania prof. Kowaleczki:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1116090,bledne-obliczenia-beczki-tu-154-prof-kowaleczki-i-artymowicza


Natomiast  Gazeta Wyborcza w swej kublikacji:

https://wyborcza.pl/7,105742,19246800,szczegolowa-analiza-obliczeniowa-ostatnich-chwil-lotu-tu-154m.html?disableRedirects=true

trąbi,

Pomimo zastosowanych w analizie pewnych uproszczeń udało się zdaniem autora "z dobrą inżynierską dokładnością" porównać opisane w raporcie Komisji Jerzego Millera zachowanie się samolotu po uderzeniu skrzydłem w drzewo. W analizie wykorzystano dane źródłowe z raportów Komisji Millera i MAK.

Opracowanie  Kowaleczki krytycznie ocenili  Nowaczyk i Jorgense

 [1] “REKONSTRUKCJA OSTATNIEJ FAZY LOTU SAMOLOTU TU-154M” published 04-01-2014.
05.01.2014 Glenn A. Jørgensen Allerød, Denmark

http://konferencjasmolenska.pl/materialy3/06jorgensen.pdf

**

Na Salonie  24  pracę Kowaleczki czytali nieuważnie m.in

mgr ( bardzo były fizyk) Michał Jaworski

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1201106,jak-propagandzista-mak-probuje-zaslaniac-swe-klamstwa-prof-kowaleczko


nudna-teoria

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1116160,bledne-krytyki-obliczen-beczki-tu-154-prof-kowaleczki-i-artymowicza-na-salonie




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka