Podobnie jak po katastrofie wielu w Polsce pseudo ekspertów i polityków- w tym Sikorski - prowadziło dezinformację jakoby radar w Smoleńsku był bardzo niedokładny.
Pisałem już o tym - ale przypominam tę ważną kwestię w łańcuszku rosyjskich kłamstw - gdyż ten przykład z katastrofy samolotu Tu-134 pokazuje rzeczywiste możliwości radaru PAR , który przy normalnej pracy kontrolera zapewnia bardzo dokładne
prowadzenie samolotu po ścieżce schodzenia.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%B2_%D0%A1%D1%83%D1%80%D0%B3%D1%83%D1%82%D0%B5
Jest rok ...1988
авиадиспетчер ответил, что заход на посадку будет осуществляться по посадочному радиолокатору, с чем штурман согласился.
- kontroler powiadomił że podejście będzie wg radaru podejścia ( tzw, radar precyzyjnego podejścia - identyczny jak w Smoleńsku )
В 04:06:11, когда до торца ВПП оставалось 3 километра, диспетчер предупредил экипаж, что они находятся в 20 метрах левее глиссады и в 10 метрах выше её
Gdy samolot był w odległości 3 km od pasa kontroler poinformował załogę że samolot jest 20 m na lewo od ścieżki schodzenia i 10 m powyżej.
В 04:06:37 диспетчер передал экипажу: Удаление 2 [километра], на курсе, выше 10 [метров], выше 15 [метров].
Odległość 2 km na kursie, 15 m powyżej ścieżki.
***
Katastrofa wynikła z błędów załogi; pilot wbrew wszelkim zasadom podejścia tuż nad ziemią zmieniał prędkość zniżania- najpierw z 5 do 1 m/s a potem z 1 na 5,5 m/s ; oraz manewrował kursem szukając pasa.
lądowanie odbywało się przy bardzo słabej widoczności ,nocą, zimą w terenie pokrytym śniegiem i przy miejscowo pojawiającej się mgiełce( musieli wyłączyć reflektory gdyż światło odbijało się od mgły)
****
A tu Sikorski z Laskiem jako "ekspert" lotniczy
https://www.youtube.com/watch?v=aYus-ecrA3M
Lasek: to był CFIT ..samolot jest pod pełną kontrolą...pilotów ..
nie dodał tylko .. zamachowców
swoją rolę w zamachu spełniali kontrolerzy
zobacz też"
https://www.salon24.pl/u/niegracz/957816,jak-ruski-kontroler-zaloge-tu-154-w-blad-wprowadzal-na-kursie-na-sciezce\
https://www.salon24.pl/u/niegracz/880940,ladowanie-bez-widocznosci-wg-komend-kontolera-radaru-par-jak-w-smolensku
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka