quwerty quwerty
54
BLOG

Jak prof. Artymowicz nagina Fizykę by wspierać kłamstwa MAK - przeciążenia100g

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0


  Ten prestidigitator  albo świadomie manipuluje Fizyką, albo jej nie rozumie

- cóż , jego specjalność to  Astrofizyka - może dlatego Bujanie w Obłokach nie jest mu obce.


Odniosę  się bardzo konkretnie to kilku Mega.Manipulacji  i Mega-Bzdur z jego notki:

https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/1149067,co-zapisal-telefon-satelitarny-w-czasie-katastrofy-smolenskiej


image



I. Manipulacja , humbug parametrów zderzenia kadłuba Tu-154 z podłożem.


image

Prof.Artymowicz te 60 ton  i 60 m2 wziął ...z  sufitu ; to bzdura techniczna  i fizyczna.


Pokazuję i objaśniam  za pomocą  rysunku niżej:

otóż  takie  założenia  powierzchni  styku obiektu z podłożem maiłyby sens  tylko w w przypadku obiektu litego !!

- gdyby np to był  walec o zakończeniu stożkowym wykonany w całej objętosci np. z duraluminium  to własnie  takie  jak wyżej  założenia, obliczenia miałyby sens

w przypadku gdy mamy  do czynienia z cienkosciennym kałubem i strukturą  jego konstrukcji opartą o  kratownice, podłużnice 

to założenie profesora !!!!!!  Artymowicza jest totalnie  błędne !!!!


image



- w warunkach rzeczywistych można mówić tylko o:

 chwilowej  powierzchni zderzenia  , która  mogła  w  początkowym okresie  zderzania  kokpitu i przedniej części kadłuba

być w porywach rzędu  1-2 m kwadratowych !!! a nie 60 !!!!!!

otóż  przy takim uderzeniu w miejscu styku momentalnie  zachodzi łamanie , odrywanie  fragmentów - które przestą  być integralną  częścią  kadłuba !!!!


** Profesor Artymowicz w amoku  propagandowym zdaje się zapominać , że  i na salonie 24 prezentowano rysunki  rozpadu  konstrukcji w zderzeniu z podłożem otrzymane w symulacjach  metodą LsDyna !!

w sieci  tego pełno

np.zderzenie  samolotu ze sztywną ścianą:

https://www.woelfel.de/en/industries/plant-and-power-engineering/aircraft-crash.html

Ilustracja cytowana  z w/w artykułu:

image



II.  100 g - manipulacja przeciążeniami i skutkami zderzenia

dla osób na pokładzie.

cytuję profesora  Artymowicza:

 A te rzeczy są inne w przypadku normalnego i odwróconego do góry kołami spadku samolotu na ziemię. Odwróconych upadków nigdy nie testowano. Dlatego liczby podane w Uzupełnieniu nie są wiarygodnym oszacowaniem wypadku smoleńskiego. Dochodziły one jednak typowo do wartości kilkudziesięciu g, maksymalnie nawet większych (100g!), w doświadczeniach gdzie zrzucano sekcje kadłuba z wysokości zaledwie 2-3 m.


Artymowicz usiłuje  wmówić  opinii publicznej bzdurę jakoby  przeciążenie 100g  ( a nawet większe) działać by miało na pasażerów przy przy zderzeniu  ze stosunkowo  niewielka prędkością- jak w doświadczeniu  przy zrzucaniu sekcji kadłuba z  2 -3 m !!!


Artymowicz próbuje też   manipulować używając  określenia: 

 Odwróconych upadków nigdy nie testowano.

-  A czy  rzeczywista  katastrofa: zderzenie samolotu z  ziemią w pozycji  odwróconej i to samolotu  prawie  identycznego jak Tui-154 nie jest czymś znacznie, znacznie większym, ważniejszym niż  jakikolwiek eksperyment?


Przypomne wielokrotnie  tu na Salonie cytowane  przez mnie  zdjecie przedstawiające "ofiary" katastrofy  samolotu Boeing 727 ,

Eastern Airlines Flight 66  , który  zderzył się z podłożem ( nie piszę  glebą  - gdyż w miejscu upadku były też  ogromne  głazy ( boulders).

to zdjęcie  dowodzi,  jak bardzo Artymowicz  próbuje manipulować  opinią  publiczną.

https://www.nydailynews.com/resizer/MlgztHwT2efoNuNO2REvkzGZJLA=/1200x0/top/arc-anglerfish-arc2-prod-tronc.s3.amazonaws.com/public/LRHKPRH3UQNF4M74ZH7Y5Y42VE.jpg


popatrzcie, warto;

 warto wiedzieć; warto kierować się w ocenie faktami, a nie propagandą  jaka serwuje Artymowicz.

--

 można by się baaaardzo  długo znęcać  nad  manipulacjami, bzdurami  serwowanymi przez  Artymowicza;

 ale  nawet tylko  to,  co pokazałem w tej notce  kompletnie  go dyskwalifikuje i kompromituje.


Zobacz też:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1024247,prof-artymowicz-zapetlil-sie-w-wielkim-g-przeciazenia-a-skutki-katastrof


https://www.salon24.pl/u/niegracz/1112727,w-prosty-sposob-obalam-sztandarowe-klamstwo-mak-rzekome-przeciazenie-100-g


https://www.salon24.pl/u/niegracz/836488,100g-konfabulacja-mak





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka