Czy po 11 latach po katastrofie można jeszcze znów wykryć w raporcie Laska coś zaskakującego ?
- niekompetencją
- manipulanctwem
- niechlujstwem
- lub pachnącego czymś gorszym?
Odpowiedź brzmi:
3 x TAK
Szok i niedowierzanie.
- Oni naprawdę odwalili kawał dezinformacji .
- Trzeba czytać i być dociekliwym no i mieć trochę orientacji w temacie.
Jeśli ktoś chce spróbować swych sił to nie chcę mu odbierać satysfakcji zabawienia się w Sherlocka Holmesa czy po prostu
eksperta badającego katastrofę.
Rozwiązanie podam dalej, niżej-
kto chce samodzielnie dojść do tej ogromnej niedoróbki "ekspertów" Laska niech nie przewija notki poniżej tego wskazania o co może chodzić.
- A chodzi o to zdjęcie i rozdziały 1.8.3.1 i 1.8.3.3 raportu Laska w kontekście działań pilotów na ścieżce schodzenia opisanych w tym że raporcie ..
- Co tu jest nie tak ?
( w powyższym kontekście ?)
***
Część środkowa notki...
- Zdaje się , że nikt nie przeczytał całego raportu Laska...
- ... a na pewno NIKT nie przeczytał całego raportu Laska UWAŻNIE.
- Dlatego - tak jak w tym przypadku- dopiero ja - po 11 latach znajduję tę niedoróbkę, czy manipulację czy pokaz niekompetencji tych pseudo ekspertów, którzy na zlecenie polityczne potwierdzili kłamstwa MAK.
- Przyznaję się, ja też nie przeczytałem całego raportu Laska...
... odrzucało mnie..
.. jest napisany niechlujnie, razi w wielu miejscach wręcz prymitywizmem tak jakby to pisali ludzie bardzo źle wykształceni i nie obdarzeni przyzwoitą inteligencją.
- raport sprawia wrażenie kompilacji bez ładu i składu - kompilacji marnych wyników pracy różnych pseudo ekspertów, którzy nie konsultowali swych obserwacji między sobą- zresztą nie ogarniali całości tej tak skomplikowanej sprawy.
- wreszcie .panuje w nim wielki bałagan, nie ma hierarchizacji, nie wiadomo co jest ważne, są zachwiane i to totalnie proporcje w zajmowaniu się kwestiami ważnymi i marginalnymi; rozbudowane są obszary , które w ogóle nie powinny się raporcie znaleźć
- Szok i niedowierzanie-
ale dotyczy ono bardzo wielu osób i instytucji;
np. PAN ( pisałem o tym wcześniej)
- jeśli ówczesny Prezes PAN w imieniu polskiej nauki ogłasza , że ma zaufanie do Pana Laska ...
..
jeśli PAN nie znajduje tych ogromnych błędów , manipulacji etc. w raporcie Laska
to czego wymagać np. od dziennikarzy tzw. śledczych - tych ze strony krytyków raportu MAK. którzy nie wiedzą o co pytać, nie wiedzą co jest ważne, nie potrafią samodzielnie do czegokolwiek sensownego dojść;
****
A więc o co chodzi.
Pokazuję i objaśniam...
wg szefa komisji dra Macieja Laska i ekspertów z Komisji- specjalistów od lotnictwa...
..piloci Tu-154 nie mieli na panelu wskaźników zegarów pokazujących obroty silników !!!!
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm.pdf
Cytuję:
1.8.3.1.Przyrządy dowódcy statku powietrznego
1. Wysokościomierz WBE-SWS
2. Wysokościomierz UWO-15M1B
3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2
4. Prędkościomierz US-I6
5. Wskaźnik liczby Macha UM-1-0.89
6. Wariometr IVA-81A –
7. Wariometr WR-75 PB
8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M
9. Wskaźnik sztucznego horyzontu PKP-1
10. Rezerwowy sztuczny horyzont AGR-72
11. Zakrętomierz i chyłomierz poprzeczny EUP-53
12. Wskaźnik układu kursowego PNP-1 –
13. Wskaźnik bieżących kątów natarcia oraz przeciążenia pionowego UAP-12
14. Zegarek mechaniczny ACzS.
15. Wskaźnik RMI
..
uff. sporo tego
ale nie ma wskaźnika obrotów silników ..w raporcie Laska
a może miał go II pilot ?
cytuję:
1.8.3.3. Przyrządy drugiego pilota
1. Wysokościomierz WBE-SWS.
2. Wysokościomierz WM-15PB
3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2.
4. Prędkościomierz US-I6.
5. Prędkościomierz KUS-EK
6. Wskaźnik liczby Macha MS-1M
7. Wariometr IVA-81A.
8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M.
9. Sztuczny horyzont PKP-1.
10. Wskaźnik układu kursowego PNP-1.
11. Wskaźnik RMI.
też - wg Laska- II pilot nie dysponował bezpośrednio informacjami o obrotach silników..
.. a przecież to bardzo ważna informacja..
,.. szczególnie w trakcie lotu po scieżce schodzenia...
--
-( eksperci Laska stwierdzili , że tylko nawigator miał informacje o obrotach silników
1.8.3.2. Przyrządy nawigatora
7. Wskaźniki ITE – wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU.
- a jak jest naprawdę ?
- Oczywiście obaj piloci maja przed sobą zegary podające
wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU
- znajdują się one na środku tablicy wskaźników
Dla Komisji Laska nie było to ważne ?
przecież w tekście raportu odnoszą się do kwestii zbyt niskich obrotów silników w trakcie lotu po scieżce
np.
Dodatkowo, wg IUL pkt 4.6.2.2-2:
jeżeli na wysokościach poniżej 200 m zakres pracy silników, potrzebny dla ustalonego lotu na
ścieżce na rekomendowanej przyrządowej i pionowej prędkości będzie większy od
nominalnego lub obroty sprężarki wysokiego ciśnienia będą mniejsze niż 75%, obowiązkowo
należy odejść na drugi krąg.
Mimo że punkt ten odnosi się do podejść w warunkach uskoku wiatru, to stosowanie tej
zasady we wszystkich podejściach jest racjonalne i uzasadnione.
Jeżeli obroty sprężarek wysokiego ciśnienia wynosiły ok. 60%, należało przerwać
podejście.
jak by to wyglądało na zegarach pokazujących wartość obrotów silników ?
widać wyraźnie różnice ?
piloci mieli to przed oczami ?
- to dlaczego Komisja stwierdziła w raporcie , że takich informacji nie mieli ?
czy uznała że informacje o obrotach silników są dla pilotów mało ważne ????
kolejna kompromitacja pseudo ekspertów Laska
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka