quwerty quwerty
222
BLOG

Smoleńsk: 280/78/25= 280/78/36 -podstawowa zasada zniżania Tu-154 po ścieżce.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

  Podana w poradniku Jerszowa dot. pilotowania samolotu Tu-154;

 Jerszow to guru pilotów  Tu-154 w Rosji.


To bardzo ciekawa i prosta zasada.

image

  Jak tłumaczy Jerszow:

https://proza.ru/avtor/vasershov&book=22#22

Практика полетов на самолете Ту-154


Dla samolotu Tu-154M  potrzebne  wartości ciągu  silników dla lotu poziomego z klapami 25  przy prędkości  wymaganej dla lotu po ścieżce  są takie  same jak  dla zniżania po typowej ścieżce  z klapami 36.


Manewr przejścia do zniżania to nic prostszego;

 nie trzeba specjalnych kalkulacji:

 - wystarczy aby po osiągnięciu wysokości 500 m 

" 500 m zajęliscie ?"

... lecąc  poziomo z klapami  wysuniętymi na 25 stopni , zmniejszyć prędkość do wartości jaka potrzebna jest dla lotu po ścieżce dla konkretnej masy samolotu np 80 ton w danych warunkach

 załóżmy że z Tabeli  dostępnej pilotom wynika , że jest to 280 km/h;

 wtedy wynikowa wartość ciągu  i  wartość obrotów N2 silników będzie ta właściwą dla zniżania po ścieżce.

 - Jak podaje podręcznik Jerszowa  z reguły jest to wielkość obrotów  z zakresu  75-80%;


 po przejściu do zniżania  potrzebnę będą tylko  niewielkie korekty rzędu  +/-  1 -2 % 


Ciekawe ?

Proste ?


image


3 zegary obrotów  N2  silników  piloci maja przed sobą, na środku  - u góry.


 Klapy 36 wysuwa się wyłącznie  w celu zniżania i na początku zniżania.. po ich wysunięciu niezwłocznie  przechodzi  się do fazy  zniżania.

- Jedyny w historii  lotnictwa  przypadek gdy piloci wysunęli  klapy do lądowania  i lecieli  poziomo przez 2 km miał miejsce

 w Smoleńsku 10.04.2010...

.. przynajmniej tak podano na wydruku parametrów -

 co rodzi uzasadnione podejrzenia  co do ich sfałszowania.





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka