To nie jest ponury żart; to fakt:
4. ZALECENIA PROFILAKTYCZNE
Dowódca Sił Powietrznych.
12. Przeprowadzić analizę realizacji szkolenia wysokościowo-ratowniczego w zakresie
wykonywania skoków spadochronowych przez techniczny personel latający.
To popełniła w Raporcie Komisja Laska.
..
A nic w raporcie nie ma na temat analizy użycia pokrętła SPUSK-PADJOM ( zniżanie- wznoszenie)
którego użycie mogło by zapobiec katastrofie - trzymając się narracji MAK.
W Raporcie nie ma wiele na temat zmagania się z odłączeniem autopilot ale w licznych komentarzach już jest, np.
08:40:51,5- 1,8 sekundy po wypowiedzi pilota monitorującego „Odchodzimy” dowódca działa na wolant gwałtownie wzrastającą siłą (od 0 do -6,6 kG w ciągu 0,5 sekundy wg obliczeń MAK, w rzeczywistości mogła ona dojść do -15,4 kG). Gwałtowny wzrost przyłożonej siły (szybkie i mocne szarpnięcie) powoduje poruszenie kolumny w relatywnie dużym zakresie, do -73,5 mm (po skorygowaniu kolejnego „błędu w obliczeniach” MAK). Ma zatem miejsce zdecydowana próba „przesilenia” kanału podłużnego autopilota z większymi niż wymagane przez instrukcje samolotu: siłą i wychyleniem wolantu-czyli inną, niż wcześniej zastosowana, metodą. Nie udaje się jednak wypiąć kanału podłużnego. Mogło to spowodować prawie natychmiastowy komentarz jednego z pilotów o błędnym zachowaniu autopilota, o treści nierozpoznanej przez IES:
08:40:51,8- Niezrozumiała wypowiedź
Opinii publicznej zaserwowano obraz jakoby to przedłużająca się walka z odłączeniem autopilota uniemożliwiła odejście na drugi krąg; gdy tymczasem cały czas było dostępne sterowanie pokrętłem SPUSK- PADJOM , którego użycie zapewniłoby wcześniejsze rozpoczęcie manewru odejścia na drugi krąg i i uniknięcie katastrofy ( jeśli trzymać się narracji MAK/Laska)
Kolejny przykład użycia pokrętła SPUSK-PADJOM w celu wznoszenia - przy działającym autopilocie:
z raportu dot Katastrofy samolotu Tu-154 linii Pułkowo:
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka