quwerty quwerty
512
BLOG

Wbite w ziemię drzwi 2L samolotu Tu-154- dowód, że to nie był CFIT tylko zamach.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

 Po pierwsze:

1. Nigdy  w katastrofach  typu CFIT , gdy samolot zderza się z ziemią pod małym kątem, przy  tego  rzędu  prędkości drzwi  samolotu nie wbiły  się w ziemię; ani Lasek ani Anodina nie znajdą  podobnego  przypadku...

 i na tym w zasadzie  można by skończyć- to wystarczy  człowiekowi inteligentnemu i uczciwie podchodzącemu do sprawy.


Uzupełnię  jednak notkę dla pokazania  szerszego obrazu ( dosłownie) tego faktu: drzwi były wbite - i to głęboko - w ziemię


2.

image

 Jak  to można  zobaczyć na zdjęciach z zasobów  Laska prezentowanych na Salonie,  drzwi są wbite  w pozycji przekręconej  względem osi wzdłużnej samolotu i to dużo- rzędu  60 stopni.

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1007682,zagadka-wbitych-drzwi-2l-nie-zostaly-wbite-przez-centroplat-wiec-jak


 Na schemacie pokazałem,  że w takiej  pozycji  na początku hipotetycznego  wbijania  opór wynikający  z zagłębiania się drzwi w glebę - szczególnie w tej pozycji  spowodował by powstanie momentu siły , który dosłownie- położył  by te drzwi  na płask.


3.   Niektórzy blogerzy  lansują pogląd jakoby  drzwi zostały wbite  przez centropłat; bzdura - choćby  z powodu  punktu  2; ale jest parę innych dowodów, że tak nie mogło  być; np. brak  takiego śladu w ziemi  w miejscu wbicia  drzwi; takie  uderzenie wielotonowego  centropłata  pozostawiło by wyraźne  wgłębienie.

4.  Niemożliwe fizycznie  jest takie przekręcenie  drzwi względem osi wzdłużnej.

Oszacujmy prędkość obrotowa w momencie  hipotetycznego  wbijania;

 początkowa  prędkość  drzwi  - przyjmijmy  60 m/s ( część prędkości  już utracona wskutek zderzenia)

- końcowa prędkość  -0 km/h; załóżmy,  że wbijanie odbywa się na odcinku  6 m - czas  ok  0,2 sek.

Prędkość obrotowa: 60 stopni podzielone  przez  o,2/s daje wynik 300 stopni na sekundę;

-czyli jest to niemożliwe, to nie wiertło ani świder, a skutki  takiego  wkręcania  byłyby  widoczne w postaci  odkształceń drzwi.


5. Wreszcie - gdy przyjrzeć się pozycji  samolotu w momencie zderzenia  i  miejscu  wbicia  drzwi  to  okaże się , że  gdyby nawet jakimś cudem wbicie  drzwi  wynikało ze zderzenia - to  miejsce to było  parę  dziesiątek  metrów  dalej.


image

-

Wersja Podkomisji nie przekonuje; być może przebieg  zdarzenia  był inny;

jedno jest pewne- drzwi  nie zostały wbite  w ziemię wskutek  zderzenia samolotu z glebą jak wg narracji MAK/Laska;

narracja MAK jest kłamstwem;

- to był zamach- Podkomisja zebrała  wystarczająco  ilość  dowodów.



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka