quwerty quwerty
357
BLOG

Niemożliwe fizycznie parametry próby odejścia na 2 krąg - Tu-154-Smoleńsk; c.d.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

   Narratorzy  kłamliwej  wersji  wydarzeń  przesadzili;

nie ma żadnych  szans by  samolot Tu-154  przeszedł  na wznoszenie  rozpoczynając  manewr na wysokości  rzeczywistej  rzędu  20 m nad ziemią i prędkości  opadania  rzędu 7 m/s.

   Pisałem o tym w notkach; m,in  w

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1095138,niemozliwa-fizycznie-narracja-mak-manewr-odejscia-na-drugi-krag-z-20m


  Narratorzy MAK przesadzili, prawdopodobnie w pośpiechu  popełnili  gruby błąd - nie uwzględniając podnoszącego się terenu; z drugiej strony  chcieli  sprowadzić  samolot  jak najbliżej ziemi  aby pokazać, ze niewyszkolona, nieodpowiedzialna  załoga sama - :szukając  ziemi"  wprowadziła sie w sytuację bez wyjścia ( propagandowo..) ..przecież  wg tej narracji  Tu-154  rozpoczął  wznoszenie  i gdyby  nie  mityczna brzoza   miałby  szansę  odejść na drugi  krąg.

-  Stąd  margines  Narratorów  MAK w zakresie  sprowadzenia  samolotu  tuż nad ziemie nie był duży( może +-/- 5 m):

- za nisko-  to samolot   by wrąbał w ziemię ( a miał  trafić w mityczną  brzozę)

- kilka metrów wyżej ..  wtedy bez trudu odszedł by na drugi krąg.


   Narratorzy MAK tworzący zmyślony opis zdarzenia nie uwzględnili też  tego, że  eksperci  MAK  w raportach  z innych katastrof, podobnych  samolotów podali zupełnie  inne opinie na temat możliwości  odejścia  samolotu  na drugi krąg z małych  wysokości...

....kolejny  przykład:

katastrofa  samolotu  Jak-42  w 1990  roku;

to podobnej  wielkości ( nieco mniejszy, lżejszy)  samolot  z  3 silnikami  w ogonie,

długość 36 m, rozpiętość 35 m,

może  zabierać  do 120  pasażerów.



     Samolot podchodził do lądowania przy  złej  widoczności;

    Лайнер был в 60 метрах над землёй, когда сигналы ССОС и ВПР сработали во второй раз. Бортмеханик сказал: Уходим, командир[2]. КВС потянул штурвал на себя до упора и перевёл на взлётный режим, но из-за высокой скорости снижения и малой высоты катастрофа была уже неминуема.

    Samolot  był  60 m nad ziemią, gdy drugi raz  odezwał  się sygnał niebezpiecznego  zbliżenia  z ziemią. Mechanik pokładowy powiedział: Dowódco, odchodzimy. D-ca pociągnął  wolant do siebie do oporu i  przestawił silniki  na reżim startowy , ale  z powodu za wysokiej prędkości  zniżania  i małej wysokości  katastrofa była  nieunikniona..

samolot zaczął zderzać się  z czubkami drzew  na wysokości 20 m

-..nawet  40 m przewyższenia  nie wystarczyło


https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%AF%D0%BA-42_%D0%B2_%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B5

**

Kolejny  przypadek:

Tu-134  katastrofa  w Lipawie

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%9B%D0%B8%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%B5%D0%B9

Высота полёта была 60 метров, когда наконец экипаж решил уходить на второй круг, но перегруженный самолёт слушался штурвала с трудом. В 1690 метрах от торца полосы и в 155 метрах правее её оси Ту-134, находясь на высоте 10—12 метров над землёй, врезался в деревья,

Rozpoczęcie manewru  go-around na wysokości  60 metrów przy prędkości  zniżania  8 m/sek;

samolot  zderzył sie z drzewami na wysokości  10-12m nad ziemią.

-prawie  50 m przewyższenia  nie wystarczyło

***

inny  prrzypadek

M-00602/AIG-02AIRCRAFT INCIDENT REPORT Report by the Norwegian Accident Investigation Board into the incident to Boeing 757-200, TF-FIO at Oslo Gardermoen Airport, Norway on 22 January 2002

początek  manewru  go-around  580  stóp

najniższa wysokosć  480  stóp

utrata wysokości  1210 stóp  to jest

37 m

http://www.rnsa.is/media/1460/flugatvik_tf-fio_vid_gardermoenflugvoll_22_januar_2002_-endurutgafa.pdf




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Polityka