Narratorzy kłamliwej wersji wydarzeń przesadzili;
nie ma żadnych szans by samolot Tu-154 przeszedł na wznoszenie rozpoczynając manewr na wysokości rzeczywistej rzędu 20 m nad ziemią i prędkości opadania rzędu 7 m/s.
Pisałem o tym w notkach; m,in w
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1095138,niemozliwa-fizycznie-narracja-mak-manewr-odejscia-na-drugi-krag-z-20m
Narratorzy MAK przesadzili, prawdopodobnie w pośpiechu popełnili gruby błąd - nie uwzględniając podnoszącego się terenu; z drugiej strony chcieli sprowadzić samolot jak najbliżej ziemi aby pokazać, ze niewyszkolona, nieodpowiedzialna załoga sama - :szukając ziemi" wprowadziła sie w sytuację bez wyjścia ( propagandowo..) ..przecież wg tej narracji Tu-154 rozpoczął wznoszenie i gdyby nie mityczna brzoza miałby szansę odejść na drugi krąg.
- Stąd margines Narratorów MAK w zakresie sprowadzenia samolotu tuż nad ziemie nie był duży( może +-/- 5 m):
- za nisko- to samolot by wrąbał w ziemię ( a miał trafić w mityczną brzozę)
- kilka metrów wyżej .. wtedy bez trudu odszedł by na drugi krąg.
Narratorzy MAK tworzący zmyślony opis zdarzenia nie uwzględnili też tego, że eksperci MAK w raportach z innych katastrof, podobnych samolotów podali zupełnie inne opinie na temat możliwości odejścia samolotu na drugi krąg z małych wysokości...
....kolejny przykład:
katastrofa samolotu Jak-42 w 1990 roku;
to podobnej wielkości ( nieco mniejszy, lżejszy) samolot z 3 silnikami w ogonie,
długość 36 m, rozpiętość 35 m,
może zabierać do 120 pasażerów.
Samolot podchodził do lądowania przy złej widoczności;
Лайнер был в 60 метрах над землёй, когда сигналы ССОС и ВПР сработали во второй раз. Бортмеханик сказал: Уходим, командир[2]. КВС потянул штурвал на себя до упора и перевёл на взлётный режим, но из-за высокой скорости снижения и малой высоты катастрофа была уже неминуема.
Samolot był 60 m nad ziemią, gdy drugi raz odezwał się sygnał niebezpiecznego zbliżenia z ziemią. Mechanik pokładowy powiedział: Dowódco, odchodzimy. D-ca pociągnął wolant do siebie do oporu i przestawił silniki na reżim startowy , ale z powodu za wysokiej prędkości zniżania i małej wysokości katastrofa była nieunikniona..
samolot zaczął zderzać się z czubkami drzew na wysokości 20 m
-..nawet 40 m przewyższenia nie wystarczyło
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%AF%D0%BA-42_%D0%B2_%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B5
**
Kolejny przypadek:
Tu-134 katastrofa w Lipawie
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%9B%D0%B8%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%B5%D0%B9
Высота полёта была 60 метров, когда наконец экипаж решил уходить на второй круг, но перегруженный самолёт слушался штурвала с трудом. В 1690 метрах от торца полосы и в 155 метрах правее её оси Ту-134, находясь на высоте 10—12 метров над землёй, врезался в деревья,
Rozpoczęcie manewru go-around na wysokości 60 metrów przy prędkości zniżania 8 m/sek;
samolot zderzył sie z drzewami na wysokości 10-12m nad ziemią.
-prawie 50 m przewyższenia nie wystarczyło
***
inny prrzypadek
M-00602/AIG-02AIRCRAFT INCIDENT REPORT Report by the Norwegian Accident Investigation Board into the incident to Boeing 757-200, TF-FIO at Oslo Gardermoen Airport, Norway on 22 January 2002
początek manewru go-around 580 stóp
najniższa wysokosć 480 stóp
utrata wysokości 1210 stóp to jest
37 m
http://www.rnsa.is/media/1460/flugatvik_tf-fio_vid_gardermoenflugvoll_22_januar_2002_-endurutgafa.pdf
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka