Oto są ci
którzy jeszcze niedawno
mniemali się
nad wszystkie eksperty świata.
Król jest nagi!
Fizyki się nie oszuka,
choć M|AK próbował, tworząc narrację , konfabulację
rzekomego przebiegu tego zdarzenia.
- Jak fizycy smoleńscy tłumaczą sobie różne zdarzenia , opisane w raportach MAK/Laska.....
pisałem o tym uprzednio w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1107702,tajemnicza-sila-15-ton-czy-bledy-w-zapisach-parametrow-tu-154-na-sciezce
Michał Jaworski 3 marca 2021, 13:12
Moim zdaniem to nie było zamierzome szybsze opadanie.
Wtedy zmiejszyli prędkość IAS a niewystarczająco podnieśli dziób.
(pisownia oryginalna)
- Jak ?
- W jaki sposób zmniejszyli gwałtownie prędkość ?
.. z 303 km/h na 290 km/h w 5 sekund/ takie przyhamowanie , w takim tempie
nawet w samochodzie byłoby odczuwalne, to ok. 1,073 g
( wartość chwilowa musiała by przekraczac 1,1 g)
- czyli siła hamująca - jak nagle zadziałała- tak nagle przestała
- jak to przedstawiają wykresy w raporcie MAK.
średnia wynosiła ok. 5,5 Ton
(czyli faktycznie , najwyższa siła musiała by mieć wartość 7 czy 8 Ton, gdyż siła narastała od ..zera, a potem przecież też nie spadła momentalnie do zera) -to nie działanie hamulca przy jeździe samochodem- tu wszystko wymaga czasu, zmiany są powolne.
- Jak niby nagle zadziałała i nagle niby przestała ?
- Tak:
( jeszcze dokładniej przeniosłem dane z raportu MAK)

- Jak hamowali? Czym?
- Na pewno nie..silnikiem, gdyż te pracowały równo na małym minimalnym ciągu . tzw. mały gaz.
- na pewno nie przez zmianę kąta pochylenia ruchem pokrętła SPUSK-PADJOM
- nie ma śladu zmiany kąta pochylenia - przynajmniej w kierunku dodatnim dla zwiększenia kąta natarcia, a przez to oporu czołowego.
W tym przedziale czasowym nie zmienia się położenie kolumny sterowniczej-(dopiero pod koniec).
Skąd tak Wielka Siła ?
- Porównajmy, jaki jest przyrost siły oporu przy zmianie kąta natarcia z 6 do 11,6 stopni") dla samolotu Tu-154B
Например, при m=80 т снижение по глиссаде самолетаТу-154Б происходит на Vпр = = 270 км/ч, СYa= 1,263, СXa=0,252, α=6o. При резком увеличении угла атаки на данной скорости c α = 6 ° доα = 11,6 °, СYa= 1,75, СXa =0,315, лобовое сопротивление увеличилосьс Ха = 12272 кгс до Ха= 15340 кгс
( podręcznika Piatina)
Przyrost siły oporu przy zmianie kąta natarcia z 6 do 11,6 stopnia ( przy podanych parametrach) wyniesie:
3068 kG
- gdzie tam jeszcze do 5500 albo 7000 kG ?
np. samolot Tu-154
zmiana wysunięcia klap z poz. 28 na 45 stopni- czyli bardzo duża zmiana pozycji klap
При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С
Przy prędkości 288 km/h wlocie poziomym i wysunięciu klap na 28 stopni opór czołowy wyniesie 11,4 Ton a po wysunięciu klap na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wyniesie 16 Ton , czyli
zmiana położenia klap z 28 do 45 stopni skutkuje zwiększeniem sił oporu o 4,6 Ton.
Michał Jaworski 3 marca 2021, 14:45
Sukcesywnie ale powoli 1P kólkiem podnosił dziób
ale jak niby powoli podnosił dziób
- to jak zadziałała tak nagle, tak Duża Siła Oporu ???
I jeszcze głupkowate wyjaśnienie pseudo fizyka blogera Jaki-taki:
z jego notki:
https://www.salon24.pl/u/jakitaki/1108145,forbidden-jak-quwerty-naciagal-fizyke-newtona-na-sciezce-tu-154
Odpowiedź jest bardzo prosta i to na poziomie szkolnej fizyki.
Na pierwszym odcinku w czasie 8 s opadł o ok. 35 m, na drugim w ciągu 12 sekund o ok. 125 m,
(koniec cytatu)
- Czyli co - odstawiali ewolucje ? najpierw płasko potem nurek w dół ?
Na ścieżce ?
Kręcąc kółkiem ? - pokrętłem SPUSK- PADJOM
**
I tak Fizycy smoleńscy tłumaczą sobie wszystkie niezgodności i dziwolągi w Raporcie MAK/Laska
- na zasadzie:
Deus ex machina
czyli Królika z Kapelusza.
Zilustrowałem , kim są propagandziści, wyznawcy narracji MAK- udający znawców, specjalistów czy kogo tam jeszcze;
to taka grupa TWA ( Towarzystwo Wzajemnej Adoracji)
hejtująca krytyków raportów MAK/Laska ;
- to ignoranci, manipulanci wciskający kit.
a prof. Artymowicz z Uniwersytetu w Toronto
stosuje taktykę strusia:
you-know-who 2 marca 2021, 00:36
w Błędne krytyki obliczeń beczki Tu-154 prof. Kowaleczki i Artymowicza na Salonie
nie podejmuję rozmowy z qurwetą - może byłaby widowiskowa, jak dyskusja z makaką nt. fizyki.
https://wpolityce.pl/polityka/169397-skandal-wspolpracownik-zespolu-laska-prof-artymowicz-do-kuzyna-sp-ewy-bakowskiej-nie-osmieszaj-sie-latasz-do-prokuratury-jak-kot-z-pelnym-pecherzem
To znakomity temat dla profesora Artymowicza z Uniwersytetu w Toronto na wykład i zajęcia ze studentami -
- ma tupet wprowadzając za zajęciach temat "katastrofy: w Smoleńsku...
2 marca 2021, 21:46
@you-know-who odkryty komentarz
mam przyjemność wykładać na mojej uczelni na starszych latach studiów fizyki. w zeszły piątek omówiłem oscylacje fugoidalne i skomentowałem smoleński wypadek komunikacyjny na wykładzie mechaniki.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka