quwerty quwerty
297
BLOG

Po 7 latach Lasek ujawnił to, co winno było być w Raporcie - ścieżka schodzenia.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

   W wywiadzie  dla Przeglądu Tygodniowego  pt. Wiedzieli, że nie wylądują

https://www.tygodnikprzeglad.pl/wiedzieli-ze-wyladuja/

Dr  Lasek:

- dopiero w odległości 7,3 tys. m zaczęli się zniżać. Na początku szli równolegle do ścieżki, czyli w ogóle do niej się nie przybliżali,

dopiero potem zaczęli mocniej iść w dół.


Chodzi   zwiększenie  kąta  zniżania  w odległości ok 3150 m od pasa - czego - zdaje się -  nie zauważył nikt !!

-  oprócz mnie

- i wcześniej - zapewne w 2010  roku -   dra Laska, który dopiero  po wielu latach o tym powiedział.


A przecież winno to być poddane dokładnej analizie  przez Komisję; 

-  dlaczego Piloci  wtedy  zwiększyli kąt zniżania

-  dlaczego brak śladu tej decyzji, tej zmiany w komunikacji  załogi

- dlaczego zwiększają prędkość zniżania  skoro  wiedzą że i tak ta  prędkość  jest za wysoka !! 

-wg Komisji Laska  pada fraza  Jest siedem - zinterpretowana  jako - prędkość  zniżania  7 m/s.

- ta fraza wypowiadana  jest przed  punktem 3150 m.


  Skoro  Lasek miał świadomość tej ostrej  zmiany  na ścieżce  - to  powinno  to mieć  odzwierciedlenie  w Raporcie  jako wynik  dociekań w  tej  sprawie; tym bardziej że Komisja  Laska  zajmowała się  zasadniczo tylko tym, co miało  miejsce przed brzozą...

Dr Lasek:

 ... dla nas przyczyny katastrofy skończyły się przed brzozą.

w Raporcie Komisji nie ma o tym ani słowa;

-odnośnie odcinka ścieżki w którym zawiera  się krytyczny punkt 3150 m napisano  tyle:

   Komenda „Три на курсе, глиссаде” („Trzy na kursie, ścieżce”) została przekazana

przez KSL, gdy samolot znajdował się w odległości około 3,5 km od progu DS 26, 35 m nad

ścieżką schodzenia i 100 m z lewej strony od osi pasa.

W odległości 3 km od progu DS 26, na wysokości około 180 m nad poziomem lotniska,

system TAWS ponownie rozpoczął generowanie ostrzeżeń, które trwały do momentu

przechylenia się samolotu w lewo po utracie fragmentu lewego skrzydła 3,5 s przed

zderzeniem z ziemi

Także  raport MAK milczy na ten  temat.

choc jest w nim ały Podrozdział:

1.16.3. Lotnicza ocena działania załogi

Niniejsza ocena została przeprowadzona przez następujących specjalistów:

- zasłużony pilot-oblatywacz Rosji, pilot doświadczalny LII im M.M. Gromowa;

- zasłużony pilot wojskowy ZSRR, głównodowodzący Sił Powietrznych w okresie 7 lat, który

latał na ponad 20 typach statków powietrznych, włącznie z Tu-104B, Tu-22M2,

Tu-160;

- pilot - instruktor linii lotniczych „Azerbejdżan chawo jołłary”, posiadający ogólny nalot

ponad 19500 godzin na samolotach, w tym na Tu-154 ponad 14000 godzin, posiadający

dopuszczenie do lotów szczególnie waŜnych;

- pilot instruktor LMO UTC NAK „Uzbekistan chawo jułłari”, posiadający ogólny nalot

ponad 10000 godzin, w tym na Tu-154 ponad 8000 godzin;

- zasłuŜony działacz nauki, doktor nauk medycznych, profesor psychologii, członek akademii

RAO i międzynarodowej akademii nauk; 

oraz :

MOŻLIWE PRZYCZYNY, KTÓRE DOPROWADZIŁY DO ZNIŻENIA SAMOLOTU DO

WYSOKOŚCI ZNACZNIE PONIŻEJ WYSOKOŚCI PODJĘCIA DECYZJI ORAZ BRAKU

DZIAŁAŃ W CELU ODEJŚCIA NA DRUGI KRĄG 


   Kwestię  krytycznego punktu na ścieżce  zniżania  poruszyłem w notce :

 https://www.salon24.pl/u/niegracz/1115380,3150-m-krytyczny-punkt-znizania-tu-154-po-sciezce-smolensk


   Dr Lasek myli się , albo celowo wprowadza  w błąd  mówiąc, że  

Na początku szli równolegle do ścieżki, czyli w ogóle do niej się nie przybliżali,

image

Ta górna  czerwona  strzałka  wskazuje  przedłużenie  toru  lotu do punktu 3150 m - zbliżali  się do  teoretycznej  ścieżki;

z niewiadomych powodów  nagle  w punkcie  3150 m ścieżka zmienia kąt i celuje w punkt  daleko przed  pasem !!


- Ta  zagadka  pozostaje  niewyjaśniona.

- Gdyby  samolot kontynuował zniżanie tak  jak do punktu 3130m - katastrofy by nie było , a blokada  ABSU  nie miała by znaczenia.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka