W wywiadzie dla Przeglądu Tygodniowego pt. Wiedzieli, że nie wylądują
https://www.tygodnikprzeglad.pl/wiedzieli-ze-wyladuja/
Dr Lasek:
- dopiero w odległości 7,3 tys. m zaczęli się zniżać. Na początku szli równolegle do ścieżki, czyli w ogóle do niej się nie przybliżali,
dopiero potem zaczęli mocniej iść w dół.
Chodzi zwiększenie kąta zniżania w odległości ok 3150 m od pasa - czego - zdaje się - nie zauważył nikt !!
- oprócz mnie
- i wcześniej - zapewne w 2010 roku - dra Laska, który dopiero po wielu latach o tym powiedział.
A przecież winno to być poddane dokładnej analizie przez Komisję;
- dlaczego Piloci wtedy zwiększyli kąt zniżania
- dlaczego brak śladu tej decyzji, tej zmiany w komunikacji załogi
- dlaczego zwiększają prędkość zniżania skoro wiedzą że i tak ta prędkość jest za wysoka !!
-wg Komisji Laska pada fraza Jest siedem - zinterpretowana jako - prędkość zniżania 7 m/s.
- ta fraza wypowiadana jest przed punktem 3150 m.
Skoro Lasek miał świadomość tej ostrej zmiany na ścieżce - to powinno to mieć odzwierciedlenie w Raporcie jako wynik dociekań w tej sprawie; tym bardziej że Komisja Laska zajmowała się zasadniczo tylko tym, co miało miejsce przed brzozą...
Dr Lasek:
– ... dla nas przyczyny katastrofy skończyły się przed brzozą.
w Raporcie Komisji nie ma o tym ani słowa;
-odnośnie odcinka ścieżki w którym zawiera się krytyczny punkt 3150 m napisano tyle:
Komenda „Три на курсе, глиссаде” („Trzy na kursie, ścieżce”) została przekazana
przez KSL, gdy samolot znajdował się w odległości około 3,5 km od progu DS 26, 35 m nad
ścieżką schodzenia i 100 m z lewej strony od osi pasa.
W odległości 3 km od progu DS 26, na wysokości około 180 m nad poziomem lotniska,
system TAWS ponownie rozpoczął generowanie ostrzeżeń, które trwały do momentu
przechylenia się samolotu w lewo po utracie fragmentu lewego skrzydła 3,5 s przed
zderzeniem z ziemi
Także raport MAK milczy na ten temat.
choc jest w nim ały Podrozdział:
1.16.3. Lotnicza ocena działania załogi
Niniejsza ocena została przeprowadzona przez następujących specjalistów:
- zasłużony pilot-oblatywacz Rosji, pilot doświadczalny LII im M.M. Gromowa;
- zasłużony pilot wojskowy ZSRR, głównodowodzący Sił Powietrznych w okresie 7 lat, który
latał na ponad 20 typach statków powietrznych, włącznie z Tu-104B, Tu-22M2,
Tu-160;
- pilot - instruktor linii lotniczych „Azerbejdżan chawo jołłary”, posiadający ogólny nalot
ponad 19500 godzin na samolotach, w tym na Tu-154 ponad 14000 godzin, posiadający
dopuszczenie do lotów szczególnie waŜnych;
- pilot instruktor LMO UTC NAK „Uzbekistan chawo jułłari”, posiadający ogólny nalot
ponad 10000 godzin, w tym na Tu-154 ponad 8000 godzin;
- zasłuŜony działacz nauki, doktor nauk medycznych, profesor psychologii, członek akademii
RAO i międzynarodowej akademii nauk;
oraz :
MOŻLIWE PRZYCZYNY, KTÓRE DOPROWADZIŁY DO ZNIŻENIA SAMOLOTU DO
WYSOKOŚCI ZNACZNIE PONIŻEJ WYSOKOŚCI PODJĘCIA DECYZJI ORAZ BRAKU
DZIAŁAŃ W CELU ODEJŚCIA NA DRUGI KRĄG
Kwestię krytycznego punktu na ścieżce zniżania poruszyłem w notce :
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1115380,3150-m-krytyczny-punkt-znizania-tu-154-po-sciezce-smolensk
Dr Lasek myli się , albo celowo wprowadza w błąd mówiąc, że
Na początku szli równolegle do ścieżki, czyli w ogóle do niej się nie przybliżali,
Ta górna czerwona strzałka wskazuje przedłużenie toru lotu do punktu 3150 m - zbliżali się do teoretycznej ścieżki;
z niewiadomych powodów nagle w punkcie 3150 m ścieżka zmienia kąt i celuje w punkt daleko przed pasem !!
- Ta zagadka pozostaje niewyjaśniona.
- Gdyby samolot kontynuował zniżanie tak jak do punktu 3130m - katastrofy by nie było , a blokada ABSU nie miała by znaczenia.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka