Wydawało się , że już nie przebiją bzdur Jakich tak wiele popełnili w kwestii "katastrofy" w Smoleńsku, czyli zamachu w Smoleńsku.
Patronuje tej grupie, otacza mecenatem bloger You-know-who , czyli profesor astrofizyki z Uniwersytetu w Toronto - Paweł Artymowicz; jego adiutantem przybocznym jest bardzo były fizyk Michał Jaworski;
i wreszcie - last but not least - wchodzi w jej skład fizyk tablicowy - bloger Jaki-taki.
Jeden drugiego popiera we wszystkim co wypiszą..
Jaki-taki wpisał się pod notką :
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1115740,dr-quwety-podwazyl-narracje-rosyjska-manewr-go-around#comment-20206138
oto ten wpis:
Ów "fizyk" - tak się przedstawia- podał
niemożliwą fizycznie wartość przeciążenia przy wykonywaniu manewru go-around: 5 g
I.. ? Nikt z zadowolonej z siebie czeredki propagandzistów nie zwrócił mu uwagi, że pisze bzdury!!
rzecz dotyczy manewru go-around
nudna -teoria:
"Manewr odejścia wykonuje się z normalnymi przeciążeniami eksploatacyjnymi, tak by na pasażerów nie działało przeciążenie większe niż bodajże 1,2 g i pasażerowie nie narobili w fotele. Sama maszyna wytrzyma, musi wytrzymać, o wiele więcej. Musi wytrzymać przecież turbulencje. Poderwanie zaś wykonuje się na granicy fizycznych możliwości maszyny, bez dbania o samopoczucie osób obecnych na pokładzie."
Widocznie Jaki-taki podpuszczony przez ignoranta nudna -teorię tak odlecioał.
Przynajmniej prof.Artymowicz powinien od razu załapać, że tu jest coś nie halo; wątpię by rozumiał to bardzo były fizyk z Sosnowca.
***
Tu nie trzeba nic liczyć; wystarczy ogólna orientacja i... sprawdzenie jakie faktycznie wartości przeciążeń mogą działać w manewrach go-around; choćby tych na symulatorze.
I tak na trenażerze w Moskwie ekspertom MAK udało się w porywach dojść do 1,86 g, co i tak jest bardzo dużo.
W incydentach lotniczych , dotyczących samolotów pasażerskich największa wartość przeciążenia w manewrze go-around
z pewnością nie przekracza 2g.
- Tu przykład przeciążeń w locie samolotu Tu-154 w trakcie gwałtownego manewru , przypominającego manewr go-around: gwałtowne zwiększenie kąta natarcia aż do wartości nadkrytycznych: kąt pochylenia 20 stopni a rzeczywisty kąt natarcia 29 stopni !!!
В 17:07:59 (за 22 секунды до столкновения с землей) экипаж при
левом крене -45° резко отклонил штурвал "на себя", руль высоты при
этом отклонился до -24° на кабрирование (практически до упора).
Такое интенсивное и значительное отклонение руля высоты привело к
увеличению нормальной перегрузки до 2 ед., угла тангажа до 20°,
выводу ВС на закритические углы атаки (местный угол атаки более 45°,
истинный более 29°) за 3 секунды и к сваливанию самолета с
последующим переходом в штопор.
w tej katastrofie Tu-154 przeciążenia w locie , przy dużo większej prędkości osiągnęły 2 g.
Samolot Tu-154 wskutek tego manewru przeszedł w płaski korkociag, spadł i rozbił się.
-
***
Przy bardzo dużych prędkościach i wychodzeniu z nurkowania odnotowano przeciażenie 3,59g
- samolot nurkował pod kątem 49 stopni z prędkością 464 km/h i gwałtownie przeszedł na wznoszenie aby ratować się przed zderzeniem, najniższa wysokośc nad ziemią to 99m !!!
The aircraft then entered a rapid dive, and the speed increased. Different warnings
were given of ground proximity and the command of pull up by the aircraft systems,
but not registered by the crew. The A/T reduced the trust from 98% N1 (full power)
to 45% N1 (idle power). The negative pitch reached a maximum value nose down of
49o
. Up to this time the First Officer had been somewhat passive and confused.
Now he acted as an active and co-operative crew member and asked: “What are you
doing” and next, he called out: “Pull up!” - “Pull up!”. Both pilots pulled back on
their control columns, and the aircraft, after reaching a maximum speed of 251 kt,
recovered from the dive with a clearance of 321 ft (radio height) over the north end
of the runway 01L. During the pull-up the load factor increased to positive G-value
of 3.59.
..
Naprawdę wystarczy tylko trochę pomyślunku i zdrowego rozsądku by po przeczytaniu tej opinii fizyka Jaki-takiego w mgnieniu oka skonstatować ,że napisał bzdurę.
Ale i tego brakuje fizykom smoleńskim tak zaciekle broniącym kłamstw MAK.
_
Pseudo fizycy smoleńscy tak próbowali bronić wpadki MAK, który sam w raporcie przyznał, a potwierdził eksperymentem na trenażerze - że Tu-154 nie mógł by przejść na wznoszenie przy parametrach jak w Smoleńsku , rozpoczynając manewr na wysokości 20 m.
W tej notce ci ignoranci twierdzą, że w takcie tego manewru można zadać znacznie wyższe przeciążenia i wtedy samolot by się wzniósł..
.. ale nawet przy 1,89 g jest to niemożliwe a więcej zadać nie można.
quod erat demonstrandum
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka