Samolot Jak-40 podczas podejścia do lądowania w pogarszających się warunkach meteorologicznych rozpoczął manewr odejścia na drugi krąg ale na wysokości 6 m nad ziemią uderzył skrzydłem w żelazobetonowy słup. W wyniku zderzenia urwany został kawał skrzydła wraz z napędem mechanizacji skrzydła prawego i uszkodzony został zbiornik paliwa ; w opisie katastrofy nie podano dokładnie jaki odcinek skrzydła utracił ten Jak-40 , ale gdy spojrzymy na przekrój skrzydła to widać , że musiało to być powyżej 1/3 rozpiętości, gdyż keson-bak nie sięga do jego końcówki.
rysunek samolotu
https://zapodaj.net/6df1d91b26b47.jpg.html
skrzydło z kesonem-bakiem na paliwo
https://zapodaj.net/9321d1992e26f.png.html
Ciekawostka: w wyniku zderzenia i uszkodzenia baku zapaliło się paliwo - samolot leciał dalej z płonącym skrzydłem ;tym bardziej pogorszyły się jego właściwości aerodynamiczne i wzrosła nierównowaga sił nośnych skrzydeł...
.. jednak - samolot przeleciał jeszcze 420 m zanim zderzył się z ziemią, a jego
przechył w momencie zetknięcia z ziemią wynosił tylko 40-45 stopni !
Средний двигатель при этом выключился, появилось непарируемое кренение вправо. С продолжающим увеличиваться правым креном (до 40-45°) самолет коснулся правой плоскостью земли в 610 м от торца ВПП и в 140 м правее ее оси (в 420 м от места удара о столб)
http://www.airdisaster.ru/database.php?id=119
Czas przelotu tych 420 m to ok 7-8 sek; średnia prędkość obrotu( przechyłu) to ok. 6 stopni na sekundę.
Tu nie było wiatraka jak wg narracji MAK.
Dlaczego ?
Samolot o podobnej budowie; 3 silniki w ogonie, utrata podobnej części skrzydła( tu większej) ; dodatkowo pożar skrzydła;
podobna sytuacja: manewr go around ; wypuszczone klapy.
???
- Czy eksperci którzy udowodnili za pomocą obliczeń, że Tu-154 po utracie 1/3 skrzydła musiał się właśnie bardzo szybko obrócić na plecy potrafiliby dokonać stosownych obliczeń i udowodnić że Jak-40 nie miał prawa się szybko obrócić po utracie ponad 1/3 rozpiętości skrzydła ?
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka