quwerty quwerty
269
BLOG

A jednak się nie kręci; utrata 1/3 skrzydła- go around ; Smoleńsk porównawczo.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

   Samolot Jak-40 podczas  podejścia do lądowania w pogarszających się warunkach  meteorologicznych rozpoczął manewr odejścia  na drugi krąg ale na wysokości 6 m nad ziemią  uderzył  skrzydłem w  żelazobetonowy słup. W wyniku  zderzenia urwany został  kawał skrzydła  wraz  z napędem mechanizacji  skrzydła  prawego  i uszkodzony  został  zbiornik paliwa ; w  opisie  katastrofy nie podano dokładnie jaki odcinek  skrzydła  utracił  ten Jak-40  , ale gdy spojrzymy  na przekrój skrzydła   to widać , że musiało to być  powyżej 1/3  rozpiętości, gdyż  keson-bak nie sięga do jego końcówki.

rysunek  samolotu

https://zapodaj.net/6df1d91b26b47.jpg.html

skrzydło z kesonem-bakiem na paliwo

https://zapodaj.net/9321d1992e26f.png.html


 Ciekawostka:  w wyniku zderzenia i uszkodzenia baku zapaliło  się paliwo - samolot leciał  dalej z płonącym skrzydłem ;tym bardziej  pogorszyły  się  jego  właściwości  aerodynamiczne i wzrosła nierównowaga  sił nośnych skrzydeł...

.. jednak - samolot  przeleciał jeszcze 420 m zanim zderzył się z ziemią,   a jego

  przechył  w  momencie zetknięcia  z ziemią  wynosił  tylko  40-45 stopni !

Средний двигатель при этом выключился, появилось непарируемое кренение вправо. С продолжающим увеличиваться правым креном (до 40-45°) самолет коснулся правой плоскостью земли в 610 м от торца ВПП и в 140 м правее ее оси (в 420 м от места удара о столб)

http://www.airdisaster.ru/database.php?id=119

 Czas  przelotu  tych 420 m to ok 7-8  sek; średnia  prędkość obrotu( przechyłu) to ok. 6 stopni  na sekundę.

Tu nie było  wiatraka  jak wg  narracji  MAK.

Dlaczego ? 

Samolot  o podobnej  budowie; 3 silniki w ogonie, utrata  podobnej części  skrzydła( tu większej)  ; dodatkowo  pożar  skrzydła;

podobna  sytuacja: manewr  go around  ; wypuszczone  klapy.

???

- Czy eksperci  którzy udowodnili  za pomocą  obliczeń, że  Tu-154  po utracie  1/3  skrzydła  musiał się właśnie  bardzo szybko obrócić  na plecy potrafiliby dokonać stosownych  obliczeń  i udowodnić że  Jak-40 nie miał  prawa  się szybko obrócić po utracie ponad 1/3  rozpiętości  skrzydła ?

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka