Lasek przypomniał,
że w zbiorniku paliwa samolotu -
w momencie zderzenia z brzozą
- znajdowało się ponad 420 kilogramów paliwa.
Celna konstatacja blogera Karlusa- prawie 11 lat po "katastrofie" zmienia obraz tamtych wydarzeń- na pewno w zakresie słynnego lotu końcówki skrzydła na odległość ponad 100 m, który na wiele sposobów został opisany, obliczono naukowo uzasadniony....
...
pisali , obliczali m.in. prof. Artymowicz, dr Binienda, Ford Perfect
tylko że...
. po tej konstatacji trzeba to wszystko wyrzucić do kosza i..
.. zacząć od początku.
...
Zaczynamy od początku:
Jak celnie skonstatował bloger Karlus w momencie hipotetycznego zderzenia Tu-154 z brzozą paliwo w końcówce skrzydła - zbiornik nr 3 ( które jest skośne względem osi kadłuba); przy wznoszeniu i działającym przeciążeniu było rozmieszczone tak, że ni ciut ciut nie mogło się wylewać zaraz po przecięciu skrzydła.
Bloger Karlus sprawdził i przytoczył dane techniczne odnośnie kolejności opróżniania zbiorników w skrzydłach- zbiornik nr 3 na końcu skrzydła jest opróżniany po zbiorniku nr 2 w środkowej części skrzydła; w tym momencie był on juz pusty a paliwo pobierane było ze zbiornika nr 3, w którym pozostało właśnie ok. 420 kg.
- niby jak to paliwo miałoby się wylać w momencie zderzenia ?
Zmienia się diametralnie masa wyjściowa do obliczeń:
było ok 600kg ;
jest ok 1 Tona.
Garbage In, Garbage Out, GIGO (pol. śmieci na wejściu – śmieci na wyjściu)
Dodatkowo zmienia się całkowicie charakterystyka aerodynamiczna płata skrzydła- w środku jest płynna masa, która zmienia w sposób chaotyczny poruszanie się końcówki !!
zanim się paliwo wyleje - zakłóci sugerowany przez niektórych ekspertów czysto aerodynamiczny lot końcówki .
- Trzeba też od razu zaznaczyć, że taka zmiana masy początkowej oznacza przekreślenie hipotezy wysokich lotów końcówki skrzydła, jej wznoszenia a następnie stromego opadnięcia ponad 110 m dalej.
- Po odpadnięciu obciążona końcówka nie mogła by się istotnie wznosić- lecieć niczym lekka igraszka, zabawka, profil aerodynamiczny- raczej poruszała by się jak metalowa skrzynia - a po wylaniu paliwa - jak bezwładnie lecąca płyta.
Zdecydowanie większa masa początkowa wyklucza narrację Artymowicza i jego bajdurzenie o wzniesieniu się końcówki na 30 m!!
Końcówka skrzydła podrywana jest na znaczną wysokość ~30 m przez początkową siłę nośną (nadającą jej przed narośnięciem kąta natarcia do 70 stopni znaczne przyspieszenie pionowe) oraz przez trwający przez cały lot efekt Magnusa związany z cyrkulacją powietrza wymuszoną obrotem ciała. Spadek z tej wysokości jest dość wolny i długotrwały (lot trwa ponad 5 sekund, czyli dłużej, niż lot całego pozostałego samolotu). To gwarantuje duży kąt spadku (ponad 50 stopni do horyzontu), jak też stosunkowo niewielką prędkość zderzenia z terenem (70 km/h, co jest zgodne z niewielkim stopniem zniszczenia blach). Skrzydło od momentu urwania wykonuje ok. 6 i 3/4 pełnych obrotów wokół długiej osi.
https://natemat.pl/blogi/pawelartymowicz/142787,podwojny-lot-lewego-skrzydla
Zresztą na crash teście DC-7 widać-że urwana końcówka skrzydła niewiele się wznosi; początkowa chwilowa siła nośna znika natychmiast z oderwaniem się końcówki ,która dalej leci siłę bezwładności a na jej lot wpływa zmienna siła oporu.
https://www.youtube.com/watch?v=QHZY0-XUmMA&feature=emb_logo
Tu z kolei widać, że siła wypadkowa po oderwaniu skrzydła może skierować je ..w dół !!
od 0:16
https://www.youtube.com/watch?v=4a8cntPdRtk
można sobie kadry zatrzymywać:
- najpierw skrzydło ( samolot w pozycji odwróconej) idzie jak na zawiasie do góry;
-gdy się odrywa - ustawia sie poprzecznie do toru lotu a siła wypadkowa pcha mocna skrzydło w dół
- No i gdzie wychlusnęło w końcu te 420 kg paliwa- tyle co dwie wanny ?????
- może obryzgało jakiś samochód lub przechodnia na ulicy Gubienki ?
- a na pewno byłyby ślady na asfalcie.
Przykład:
Published Jan. 14, 2020 Updated Jan. 17, 2020
An airplane making an emergency landing in Los Angeles dumped jet fuel on six nearby schools on Tuesday, inflicting minor injuries to 60 adults and children, the authorities said.
6 osób dorosłych i dzieci zakwalifikowano, że "odniosły drobne obrażenia"
samolot leciał dośćnisko ( oczywiście znacznie,znacznie wyżej niż końcówka skrzydła w Smolensku)
Samolot tuż po starcie z Los Angeles zawrócił i zrzucał paliwo,przelatywał nad 6 szkołami w tym w jednej wiekszość uczniów była na zewnątrz.
Children evacuate the Park Avenue Elementary school in Cudahy, Calif., Tuesday, after an aircraft dumped fuel that fell onto the elementary school playground.
Po tym incydencie ewakuowano wszystkich uczniów ze szkoły.
-*****
Im większa masa początkowa końcówki tym mniejsza szansa by wylądowała 20 m na prawo od początkowego toru lotu.
Masa początkowa wpływa nie tylko na trajektorię w pionie- ale i w poziomie.
- Zasada bezwładności - działa bezwzględnie- bez względu na miejsce - np.Smoleńsk.
Raport Millera (patrz tabela 1) precyzyjnie lokalizuje, że urwany fragment upadł 110 m od brzozy i 20 m na prawo od pierwotnego toru lotu. Nikt ze zwolenników oficjalnej teorii nie wyjaśnił dotychczas, jaka tajemnicza siła przeniosła tak daleko na prawo urwaną końcówkę skrzydła.
Prof. Gieras: "W skrzydłach tupolewa znajdują się baki. Jeśli w Smoleńsku doszłoby do zderzenia z brzozą na ziemi musiałyby być ślady paliwa"
-
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka