quwerty quwerty
176
BLOG

Wielka Manipulacja trajektorią zniżania w raportach MAK/Laska.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

 Zacznijmy od tego , że komisja  Laska w ogóle nie  przedstawiła  trajektorii zniżania  Tu-154  po ścieżce ...

choć nazwali to bardzo  mądrze:

Profil podejścia do lądowania samolotu Tu-154M nr 101 na lotnisko SMOLEŃSK PÓŁNOCNY w dniu 10.04.2010 r. 

według czasu UTC.

..jakby tu czas  był najważniejszy.

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf


Ten profil wygląda  jak malowany w pijanym widzie:

- pędzlem w dół , pędzlem w górę.

image

   .... bo  to nie jest  profil rzeczywistego zniżania...

-- komisja - nie wiedzieć czemu - takiego profilu  nie przedstawiła, tylko  wykres położenia  samolotu względem profilu terenu !!  co nie ma żadnego sensu i do niczego nie jest  przydatne !]

w samym raporcie Millera profil  jest tak samo bezsensownie  zobrazowany- tylko w mniejszej skali;

rys.37

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm.pdf



 Skąd taki dziki pomysł "ekspertów"  komisji Millera ???

- zapewne  zasugerowali się wykresem w raporcie MAK,

.. gdzie wyeksponowano profil zniżania  względem podłoża ..

pokazano te same  dzikie skoki -  tyko znacznie  bardziej  skompresowane  i wydające  się jeszcze większymi

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/finalreport_rus.pdf


image


  To są  dane  żywcem  przeniesione  z raportu  MAK.

Jak  ktoś  ma wątpliwości  - niech sam zajrzy  do raportu;  rys.  24 i 25

na tych wykresach  parametrów  lotu  jest tylko  czerwony profil  zniżania względem  terenu


- Jaki był cel ?

 -może  utrwalić w oczach opinii publicznej  obraz  niewyszkolonych pilotów, którzy nie kontroluja zniżania  po ścieżce ?

- może  ukrycia czegoś innego ?


Tak naprawdę Tu-154  zniżał się po linii  zbliżonej  do prostej

image


   W normalnych, nie zmanipulowanych  raportach trajektorię  przedstawia  sie ..normalnie.

Katastrofa   w Japonii  , lotnisko Hirosima;

obniżenie terenu  przed  pasem ma tu głębokość  300m!!!

Tak by wyglądała  trajektoria lotu  gdyby  sporządzili ja MAK  i Lasek:

image

 A tak wygląda  trajektoria  w raporcie:

image

https://www.mlit.go.jp/jtsb/eng-air_report/HL7762.pdf

str.100


Dziękuję  za uwagę.


Część II.


  MAK  wyeksponował  na czerwono  tę dziką  trajektorię względem profilu  terenu  , a na rys. 45, 46  umieścił  też rzeczywistą  trajektorię względem  poziomu  pasa.

I tu  znajdujemy rzecz  zadziwiającą:

image

Wg MAK  w odległości  ok.  3400m od  progu  pasa  następuje  zmiana kąta  zniżania -  zwiększenie prędkości zniżania z ok 6,6  do ok 10,4 m/s;  ( można to dość  dokładnie  odczytać  z oryginalnego  wykresu)

nie jest  to zgodne  z treścią  raportu  , gdyż tam  zapisano że  piloci utrzymywali - aż  do rozpoczęcia  manewru  odejścia na drugi krąg - prędkość  zniżania  ok 7 m/s.

Gdyby jednak  MAK upierał się przy tych danych  jakie  przedstawił  na wykresie- to oznaczało  by że  samolot musiał by zderzyć  się z ziemią długo, długo  przed  brzozą, gdyż przy tej prędkości  zniżania  i rozpoczęciu  manewru  ok 20 m nad  terenem nie było by żadnych szans do  przejścia  na wznoszenie.

- Dziękuję  za uwagę.


Dodatek:

 podobne  absurdalne prędkości  zniżania  pojawiły  się  w notce  blogera Gwanta:

korygując wysokość  radiową o wznoszenie  sie terenu  otrzymuje sie prędkość  zniżania tuż nad ziemia ok 10 m/s !!

- Tu-154 nie miałby szans przejść  do wznoszenia !!!

image


I jak widać  na wykresie  za chwilę  samolot  rzekomo wyrównuje  lot.

https://www.salon24.pl/u/gwant/1109358,dzialania-pilotow-podczas-podejscia-do-ladowania-w-smolensku


Z raportu MAK:

Dalsze   czynności   załogi   w   celu   doprowadzenia  samolotu  do  ustalonego   zniżania  z  prędkością  pionową  7-8,5  m/s 

(..)

Taka średnia pionowa prędkość zniżania utrzymywana była przez załogę aż do podjęcia przez nią działań w celu uniknięcia  zderzenia  samolotu  z  przeszkodami.





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka