Raport końcowy - Załącznik nr 2. Opis i analiza pracy systemów pokładowych samolotu Tu-154M nr 101
23/53
Wnioski dotyczące pracy układu ABSU:
cytuję:
" 8) Samolot w momencie podjęcia przez dowódcę statku powietrznego decyzji o odejściu na
drugi krąg zniżał się z prędkością opadania 6,2 m/s.
Wykonanie tego manewru (przy założeniu, że procedura przeprowadzona byłaby prawidłowo – właściwy kąt natarcia,
praca silników na zakresie startowym)
wymagało zainicjowania procedury na wysokości
powyżej 35 m nad przeszkodami terenowymi.
Tymczasem manewr został zainicjowany na faktycznej wysokości poniżej 20 m nad poziomem odniesienia !!!
To samo twierdzi MAK:
oraz potwierdził wynik eksperymentu na symulatorze:
wynik próby na symulatorze:
5.4.Попытка в рамках тренажёрного эксперимента произвести уход на второй круг при снижении с вертикальной скоростью -7...-8 м/с с высоты 20 м закончилась столкновением с землей.
Próba odejścia z wysokości 20 m przy zniżaniu z prędkością 7-8 m/s zakończyła się zderzeniem z ziemią.
https://aviation-is.better-than.tv/tu-154m_101/report_trenazher.pdf
To samo stwierdza Prokuratura:
Potwierdził to też w swej notce
-profesor astrofizyki z Uniwersytetu w Toronto- Paweł Artymowicz:
Jednak piloci PLF 101 zaczęli awaryjne odejście mocnym pociągnięciem sterów właśnie dopiero na wysokości ~20 m nad ziemią, w chwili odzyskania kontaktu wzrokowego z terenem.
******
Podsumowanie:
wg komisji Laska samolot Tu-154 winien był uderzyć w ziemię przed brzozą.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka