Tym razem popłynął na ..benzynie.
cytuję
( Uprzedzałem i sugerowałem poprawienie tego rażącego błędu ; żeby nie było , że nie..)
Otóż pokazuję i objaśniam:
- z Okęcia to do Smoleńska przyleciała nafta lotnicza w temperaturze rzędu minus 20 stopni ; w trakcie lotu na wysokości przelotowej schładza się a przy zniżaniu niewiele się podgrzała gdyż w Smoleńsku temperatura była rzędu + kilka stopni .
Paliwo lotnicze np. JET A1
ma temperaturę zapłonu:
- Temperatura zapłonu, min. 38.0ºC
nie łatwo się zapala.
Łatwo to zapala się benzyna samochodowa ,
- ma niską temperaturę zapłonu
Temperatura zapłonu : poniżej minus 10 °C
file:///C:/Users/user/Downloads/Karta_charakterystyki_benzyn%20(1).pdf
**
Przykład- katastrofy bez pożaru:
Np podobny do Tu-154 Boeing 727, podobne warunki - mgła, podobny czas - rok 2011. 9 stycznia
manewr go-around rozbija się zbocze wzgórza
ginie 77 osób , przeżywa 28
Samolot rozbił się nieopodal miasta Urmii. Maszyna leciała z lotniska w Teheranie do miasta Urmia. Piloci podchodzili do lądowania w bardzo niekorzystnych warunkach atmosferycznych – padał śnieg i panowało gęste zamglenie[1]. Za pierwszym razem załodze nie udało się wylądować i postanowili odejść na drugi krąg, tzw. go-around. W czasie tego manewru samolot uderzył w pobliskie wzgórza.
Maszyna roztrzaskała się na wiele części, ale nie doszło do eksplozji ani pożaru[4].
---
Bek Air Fokker F-100 plane crash
Almaty, Kazakhstan
27th December, 2019 samolot tuż po starcie i wzniesieniu sie na niewielka wysokośc spada na ziemię
nastepnie sunie i uderza w domy, 12 osób ginie;
katastrofa z powodu oblodzenia
-nie było pożaru- zapewne wpływ miała niska temperatura paliwa
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Iran_Air_277
Türk Hava Yollari Boeing 737-8F2 plane crash
Amsterdam, Netherlands
25th February, 2009
9 ofiar śmiertelnych , 85 rannych
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_38
During the impact and short slide over the ground, the nose gear collapsed, the right main gear separated from the aircraft, penetrating the central fuel tank and cabin space, and the left main gear was pushed up through the wing. The aircraft came to rest on the threshold markings at the start of the runway. A significant amount of fuel leaked, but there was no fire.[1]
- temperatura paliwa na wysopkości przelotowej była poniżej minus 40 stopni Celsjusza.
katastrofa DC-8 Oregon
https://www.oregonlive.com/news/erry-2018/12/f6f2763e397514/1978-plane-crash-into-portland.html
***
Profesor Artymowicz z University of Toronto
gubi się w najprostszych kwestiach a próbuje udawać eksperta od katastrof lotniczych.
Uzupełnienie:
A jak jest w rzeczywistości ??
When thefuel temperature on the B747-400 reaches –37°C, a FUEL TEMP LOW message is activated, and the fuel temperature displayed on the EICAS changes color from white to amber. The 747-400 system automatically defaults to the limit associated with the highest freezing point of fuel approved for use on the 747, which is –37°C for Jet A fuel
http://www.iasa.com.au/folders/Safety_Issues/RiskManagement/cold_fuel.htm
Oczywiscie w trakcie lotu temperatura paliwa potrafi spaść znacznie, znacznie poniżej minus 20 stopni.
Pan profesor Artymowicz tylko się kompromituje.
To Fizyka , w tym termodynamika.
*
Pan profesor gubi się w najprostszych kwestiach:
np. w zblizonej tematyce palnośći:
- zapytany kiedyś :
- Czy elementy konstrukcji kadłuba wykonane z duraluminium są palne?
odpowiedział: - Nie zastanawiałem się nad tym ...
a to wiedza na poziomie ucznia czy blondynki ; a jak kto nie wie może przecież spytać wujka google
elementy z aluminium są niepalne w normalnych warunkach atmosferycznych
The natural physical characteristics of aluminum and its alloys are such that they do not burn under normal atmospheric conditions nor do they contribute to flame spread or act as a fire accelerant. ...
In fact, the aluminum components melt and run off, giving the appearance of being consumed in the fire.
https://www.asminternational.org/documents/10192/1849770/05917G_TOC.pdf/bc4c5fd0-9a63-4b2c-87b6-89a0b69a7c23
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka