Nie zauważył siły 4,5 Ton..
To ewidentne, wymierne co pokazuję w notce - także obrazkowo - ale nie tylko nie zostało zauważone przez najlepszych w Polsce specjalistów od badania zdarzeń lotniczych - to jest ekspertów Komisji Laska; ale całkiem niedawno próby zaciemnienia tej niewątpliwej zagadki dokonał na arenie międzynarodowej profesor astrofizyki Paweł Artymowicz - na co dzień reprezentujący University of Toronto- a po godzinach zabawiający się w domorosłego niby eksperta od katastrof lotniczych.
Popełnił obszerną notkę:
https://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/pix/plf.html
Physics of Flight: The last approach of Tupolev PLF 101. Phugoid theory.
w notce tej próbował polemizować z treścią mojej notki na ten temat
https://www.salon24.pl/u/niegracz/938216,i-tak-elegancko-pokazuje-marnosc-fizykow-smolenskich-zadanie-z-aerodynamiki
profesor Artymowicz aktualnie zablokował dostęp
Forbidden
You don't have permission to access /~pawel/pix/plf.html on this server.
ale zdążyłem wyczytać co tam było;
za pomocą swych słynnych już obliczanek, wyliczanek
próbował uzasadnić ,że wszystko gra
że niejaki niegracz sie czepia, ale nie rozumie a ON Profesor wszystko tam ładnie wykłada.
- pan profesor Artymowicz nawet przekleił obrazek z mojej notki obrazujący
ten odcinek lotu
https://zapodaj.net/8f9b70fe36b1c.jpg.html
analizował detalicznie parametry m.in. w zaznaczonych przez mnie punktach P0 P1 etc.włożył w tę analizę sporo pracy;
ale słusznie podpowiedział, że w raporcie MAK jest dokładniejszy wykres; skorzystałem z podpowiedzi-
- dodatkowo rozszerzyłem wykres, aby to jeszcze lepiej pokazać:
Rzecz jest banalna:
ok. 10:40:23 Tu-154 leci z prędkością 307 km/h t.j 85,3 m/s
8 sekund później jego prędkość spadła do 290 km/h to jest 80,5 m/s
---
spadek prędkości 4,8 m/s , czyli opóźnienie wyniosło ok. 0,6 m/s^2
Stąd wyliczamy siłę , która zadziałała:
F= M * a F = 76000kg x 0,6 m/s^2 = 4,5 Ton
Jaki mogło być źródło tej siły ???
- Kąt pochylenia jest constans ( nawet się minimalnie zmniejsza)
- Ciąg silników jest constans.
- Klapy są ustawione na 36.
A samolot wyraźnie zmniejszył prędkość.
Następny odcinek od ok 10:40:31 przez ok 12 sekund samolot leci ze stałą prędkością.
- Kąt pochylenia jest constans ( pod koniec minimalnie się zwiększa )
- Ciąg silników jest constans.
- Klapy są ustawione na 36.
***
Brak wyjaśnienia skąd nagle wzięła się tak duża siła hamująca i dlaczego nagle zniknęła.
U Laska wygląda to podobnie
tylko że tu
w czasie ok 4,5 sek następuje spadek prędkości o ok. 10 km/h czyli o ok 2,8 m/s
opóźnienie ok 0,61 m/s.
Widać że zmiana kąta natarcia nie ma tu wpływu, gdyż w następnym odcinku czasowym wzrost kąta natarcia jest podobny
a predkość pozostaje constans.
**
Dla zobrazowania co musi się stać aby na ścieżce schodzenia zadziałała siła ok. 4,5 Tony
np. zmiana wysunięcia klap z poz. 28 na 45 stopni- czyli bardzo duża zmiana pozycji klap
При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С
Przy prędkości 288 km/h wlocie poziomym i wysunięciu klap na 28 stopni opór czołowy wyniesie 11,4 Ton a po wysunięciu klap na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wyniesie 16 Ton , czyli zmiana położenia klap z 28 do 45 stopni skutkuje zwiększeniem sił oporu o 4,6 Ton.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka