-
2009 r. słowa, które mogły być odebrane jako bezpośrednia groźba wobec prezydenta Kaczyńskiego.
- Proponując wprowadzenie w Rosji odpowiedzialności karnej za podważanie zwycięskiej roli ZSRR, Szojgu powiedział: „Wówczas prezydenci niektórych państw, negujący ten fakt, nie mogliby bezkarnie przyjeżdżać do naszego kraju […]
Ci, którzy targną się na naszą pamięć, nie powinni spokojnie spać i przyjeżdżać do Rosji”.
Przykład tej katastrofy - przez porównanie parametrów i skutków pokazuje...
1. ... że przy parametrach zderzenia samolotu jak wg raportu nie mogło by dojść do tak straszliwych zniszczeń samolotu Tu-154.
2. .... że przy parametrach zderzenia samolotu jak wg raportu nie mogło by dojść do tak straszliwych obrażeń ciał ofiar ; przynajmniej wielu z nich.
Boeing 737 zderzył się z podłożem w tej pozycji; przechylony o ok. 90 stopni uderzył pod kątem ok 30 stopni .
Jego prędkość pionowa była o ok. 50% większa niż Tu-154 w Smoleńsku; prędkość liniowa była rzędu 250-260 km/h.
Physical evidence shows that the airplane had rolled to the
left about 90 degrees when the left side of the nose contacted the
ground with a nose down angle of about 30 degrees.
- Laik patrząc na ten schemat katastrofy powie z pewnością, że osoby na pokładzie nie miały szans na przeżycie.
- A jednak było inaczej; na pokładzie było 49 osób z czego sam moment katastrofy przeżyło kilkanaście z czego część zginęła nie wskutek odniesionych obrażeń - lecz w pożarze.
straszliwe zniszczenia samolotu można obejrzeć tu:
https://admiralcloudberg.medium.com/margin-of-error-the-crash-of-pacific-western-airlines-flight-314-748a093102ba
raport z katastrofy:
https://web.archive.org/web/20140519113553/http://lessonslearned.faa.gov/PWA314/Cranbrook_B737_AccidentReport.pdf
Co zostało z pilota ?
???
Ciało nie zostało rozkawałkowane...
There was a large irregularly shaped wound over the anterior chest wall. An open fracture was noted at the mid section of the right tibia and fibula; nieregularna rana klatki piersiowej, złamania goleni...
A linear laceration and comminuted fracture was present at the base of the right thumb and there were numerous lacerations on the palmar surface of t h e r i g h t hand.
Skaleczenie i złamanie kciuka, liczne otarcia, zranienia dłoni prawej ręki.
Moment katastrofy przeżyła nawet jedna z osób siedzących w przedniej części kabiny pasażerskiej, ale zmarła 11 dni później wskutek odniesionych ran głowy.
Sixteen passengers were found widely scattered outside the aircraft on the left side of the front and centre section. They
apparently fell out of the aircraft as the left side of the fuselage broke open. Passengers near the centre section and along
the wreckage trail had minimal injuries butdied of smoke inhalation and/or burns.
Ciała 16 pasażerów ze środkowej części kadłuba znaleziono rozrzucone wokół szczątków kałuba.
Ci pasażerowie odnieśli niewielkie obrażenia, ale zmarli wskutek wdychania trujących produktów spalania oraz wskutek oparzeń.
> ****
Jak się do tego mają skutki zderzenia samolotu Tu-154 w Smoleńsku, przy parametrach zderzenia łagodniejszych niż w Cranbrook ?
to różnica o rząd wielkości.
To dowód nie wprost , że obrażenia pasażerów Tu-154 musiały powstać w inny sposób niż tylko wskutek zderzenia samolotu z podłożem.
W szczególności dotyczy to osób na pokładzie w tylnej części kabiny pasażerskiej - gdyż jak pisałem już w 2010 roku a co potwierdziły wyniki symulacji rozpadu samolotu w roku 2020 - końcowy odcinek kadłuba Tu-154 powinien zachować się w całej objętości , podobnie jak to miało miejsce w Cranbrook:
- 1.15 Survival Aspects
1.15.1 Evacuation
Two survivors escaped through the right rear emergency door.
Some difficulty was encountered opening the door
Dwie osoby opuściły wrak przez tylne drzwi, choć były trudności z ich otwarciem.
- Gdyby ktoś usiłował podnieść pseudo argument :
- ależ Tu-154 spadł na słaby grzbiet , nie było szans...
to przypominam że w podobnej katastrofie- gdy samolot spadł w pozycji odwróconej , w dodatku na teren pokryty głazami !!!
dwoje członków personelu pokładowego zajmujących miejsca na końcu przedziału pasażerskiego wyszło z katastrofy praktycznie bez szwanku:
zdjcie tych dwojga:
https://zapodaj.net/66a74c4b80b0b.jpg.html
https://www.salon24.pl/u/niegracz/837155,narracja-mak-niezgodna-z-przebiegiem-zdarzenia-jednoznaczny-dowod
Dziękuję za uwagę.
***
(Jest to rozwinięcie notki:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/968873,aspekt-przezywalnosci-w-katastofach-lotniczych-o-malej-energii-smolensk
****
https://www.youtube.com/watch?v=IxC4WiTsreg
Exclusive: 'Blasts before Smolensk plane crash'
****
Ludzie bez wiedzy technicznej tłumaczą to sobie tak:
dystans4 03.05.11, 10:47
Jechałeś kiedy z szybkością ponad 200 km/h po równej drodze? Widziałeś skutki katastrof powstałych przy takiej szybkości?
Gdyby lądowali na bagnie, to może cud by się wydarzył i gładko by wyhamowali, ale nie w lesie pełnym drzew.
I wszyscy to wiedzą i najgorsze są tu nie błędy w rozumieniu mechanizmu katastrofy, a usilne i podłe próby odwracania uwagi od tego, co naprawdę do niej doprowadziło - skandalicznej decyzji o lądowaniu
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka