quwerty quwerty
300
BLOG

Gibraltar, Smoleńsk - Fizyka pozwala wykryć manipulacje w raportach.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

    W obu raportach  , narracjach występują niezgodności  krytyczne  w zakresie  parametrów  zderzenia  i ich  skutków.


1. Gibraltar  1944, śmierć generała  Sikorskiego.

-Wg  oficjalnego raportu sporządzonego  przez  Anglików  była to zwykła  katastrofa  lotnicza, samolot  tuz po starcie- wzbił się na wysokości  ok 45m  ,  spadł do morza  - i wskutek  tego zderzenia  zginęli  wszyscy  na pokładzie , oprócz czeskiego pilota -  Eduarda Prchala.
- Jednocześnie wiadomo  z raportu i relacji świadków, że  samolot  się nie rozbił  przy  uderzeniu  o wodę, gdyż  utrzymywał się na powierzchni przez 6-8  minut;  nie tonął  szybko  gdyż uszkodzenia  nie były  duże, było pęknięcie, dziura w rejonie komory  bombowej  ale  pozostały  kadłub  był  cały.
-  Jednocześnie  wiadomo , że   tej wielkości  i tego  typu  samoloty konstruuje się  tak aby kadłub  był wytrzymały  na przeciążenia  rzędu   6g  tak aby np. przy  twardym lądowaniu  nie doszło  do odkształcenia  konstrukcji  samolotu  czyli  praktycznie  wyeliminowania go  z latającej  floty – wystąpiła  by konieczność  złomowania.
-  Tak więc  samo  zderzenie z wodą  musiało mieć  charakter  łagodny  , rodzaj  wodowania;  dowodzi  też tego fakt  że  pilot  nie doznał  większych  obrażeń  - miał tylko rozcięcie  na twarzy- widocznie  zderzył  się z głową z jakimś  wystającym  elementem; oraz pękniętą  kostkę, może  stopa  zaklinował się  i na zasadzie dźwigni zadziały lokalnie  siły.
- A kolei wiadomo też,  że  w tego  typu zderzeniach, gdy  samolot  najpierw zderza się  z podłożem ( w tym przypadku  powierzchnią  wody)   największe  zniszczenia, przeciążenia  są właśnie w tej  części  samolotu; także obrażenia  osób na pokładzie z reguły  są  nie większe  niż  pilotów  w kabinie.
- Tymczasem – jak stwierdzono  w trakcie  ekshumacji  - generał  Sikorski  miał nie tylko  złamane  żebra  i inne  ciężkie  uszkodzenia  - ale także uszkodzenia czaszki  obok oczodołu ; to  już wymagałoby działania  sił  wynikających  z przeciążeń  rzędu  100g.

- Tak więc  wniosek  z ekshumacji winien brzmieć   tak:

-  uszkodzenia ciała  generała Sikorskiego  nie mogły powstać w wyniku  zderzenia  samolotu  Liberator  z wodą  wg parametrów jak w raporcie  z „katastrofy”..


Wśród  wielu  opinii na temat  „katastrofy” autorstwa  osób , które  przez  lata próbowały  dociec prawdy znajdujemy m.in. i taką-  Mieczysława Różyckiego, byłego pilota, który  zupełnie błędnie  ocenia  wielkość przeciążeń w momencie  zderzenia  samolotu  z wodą  ..i nie tylko- o czym niżej.
Przeciążenia o wartościach ponad 60–70 G wzwyż wraz z obrażeniami powodują natychmiastową śmierć zdecydowanej większości pasażerów.

Dalej  już zupełnie  fantazjuje:
Drugie uderzenie o dno powoduje dalsze zniszczenia kadłuba aż do nasady płatów

 i ich wbicie się czy też oparcie chwilowe o piaszczyste dno. Sytuacja taka powoduje powstanie punktu obrotu wraz z ramieniem, co prowadzi w efekcie do wzmiankowanego wyżej kapotażu całego płatowca. Zniszczona zostaje całkowicie przednia część kadłuba aż do nasady płatów, pozostawiając tyko szczątki podłogi kabiny pilotów oraz część środkowa kadłuba płatowca na przestrzeni konstrukcyjnej komór bombowych wraz ze ściankami.
(  wcześniej:  Prchal zostaje wyrzucony z fotela w prawo wprost do wody. )

Katastrofa Gibraltarska - forum ioh
forum.ioh.pl › download



2. "Katastrofa"  w Smoleńsku.

Tu podobnie:

-  przy parametrach zderzenia jak w Smoleńsku nie jest fizycznie możliwe  , aby  skutkowało  to  :

- tak ogromnym  rozdrobnieniem  wraku

-  tak  straszliwymi  obrażeniami pasażerów

MAK wymyślił  narracje o 100g  - dla  wmówienia  Publice  , że  w "katastrofie: nikt  nie miał  szans  przeżycia.

Tymczasem przy tych parametrach zderzenia - jak wynika  z wiedzy z Fizyki  ,  jak to potwierdziła symulacja  wykonana  przez NIAR Wichita, jak wreszcie można  to oszacować na podstawie  innych katastrof  o podobnych  parametrach - w tylnej  części  kadłuba przeciążenia nie mogły  by  przekroczyć  20g.







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (3)

Inne tematy w dziale Polityka