Zaiste walił słuszne komunały..
..a w praktyce przebieg, oględziny miejsca wypadku , ślady zderzenia z przeszkodami np. na ziemi etc - w przypadku "katastrofy" w Smoleńsku
- w ogóle go nie interesowały.
***
jeśli chodzi o kasiorę
to np.
- POLSKIE TOWARZYSTWO MECHANIKI
TEORETYCZNEJ I STOSOWANEJ
MECHANIKA W L O T N I C T W I E
ML-XII 2006 TOM II
http://ptmts.org.pl/pliki/wydawnictwa/ML_XII_2006_T2.pdf
****
BADANIA PRZYCZYN ZDARZEŃ LOTNICZYCH NA PODSTAWIE NEPEŁNYCH DANYCH ( Pisownia oryginalna)
M a c ie j L a se k Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Łączna ilość stron : 7 ( słownie: siedem)
Pracę zrealizowano w ramach grantu KBN O-TOOP 013 25
Ile publicznych pieniędzy poszło na to bardzo, bardzo, bardzo słabe opracowanie ?
Badanie wypadków lotniczych rozpoczęło się z chwilą ich pojawienia.
Pytania: „Jak to się stało?”, „Dlaczego?” i „Czy tak być musiało?”, są
pierwszymi pytaniami stawianymi po zaistnieniu zdarzenia. Wypadki
lotnicze zawsze wzbudzały sensację, a przedstawiciele mediów nigdy nie
przechodzili obok nich z taką obojętnością z jaką odnoszą się do
wypadków drogowych, mimo, że statystycznie ginie w tych drugich
nieporównywalnie więcej osób.
**
I dalej:
GŁÓWNE PRZYCZYNY WYPADKÓW LOTNICZYCH - OD ORGANIZACJI LOTÓW DO DZIAŁANIA ZAŁOGI
M a c ie j L a se k
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Je r z y M a r y n ia k
Instytut Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej, Politechnika Warszawska
Stron ok.16
Ile publicznych pieniędzy poszło na to bardzo, bardzo, bardzo słabe opracowanie ?
Pracę zrealizowano w ramach grantu KBN O-TOOP 013 25
Parę cytatów:
4. Wnioski
Błąd jest nieodłącznym atrybutem działania człowieka. Popełnianie błędów leży w naturze człowieka i związane jest z każdą dziedziną jego działalności
Przytoczony ciąg zdarzeń, które doprowadziły do zaistnienia wypadku całkowicie potwierdza powyższe wnioski, zwłaszcza, że dotyczą one lotu, który powinien mieć najwyższy poziom bezpieczeństwa. Ocenę końcową pozostawiamy Czytelnikom
Koniec cytatu.
"""""""
I kolejna swoista dwoistość"I kolejna swoista dwoistość"
dot: katastrofy śmigłowca Mi-8
3.5. Przyczyna wypadku Po zakończeniu badania przez powołaną Komisję stwierdzono, że przyczyną awarii lotniczej było samoczynne wyłączenie silników śmigłowca Mi-8P w powietrzu z powodu niestatecznej pracy sprężarek, na skutek oblodzenia wlotów silników i łopatek wlotowych aparatów kierujących sprężarek, spowodowanego nie włączeniem przez załogę podgrzewu silników na zakres pracy „ręczny”, przed wejściem w chmury, w warunkach atmosferycznych, gdy temperatura otoczenia wynosiła +5°C i niżej.
Stwierdzone podczas zdarzenia niedociągnięcia, mające wpływ na przyczynę awarii: 1) Niewłączenie przez załogę instalacji przeciwoblodzeniowej na zakres działania „RĘCZNY” przed startem z lotniska Wrocław, pomimo że temperatura powietrza wynosiła +3-H-4°C (zgodnie z instrukcją „Śmigłowiec Mi-8. Technika Pilotowania” sygn. Lot. 1437/71 przy temperaturze otoczenia +5°C i niższej, loty wykonywać z włączonym układem instalacji przeciwoblodzeniowej silników i wlotów na zakresie pracy ręcznej - str. 112a, rozdział 6.4., pkt. 3).
2) Niewłączenie przez załogę instalacji przeciwoblodzeniowej silników i wlotów w zakres działania „RĘCZNY” przed wejściem w chmury, mimo komunikatu służby meteorologicznej (ATIS - Okęcie) o temperaturze powietrza przy powierzchni ziemi w rejonie lotniska Okęcie wynoszącej +1°C
Przytoczony ciąg zdarzeń, które doprowadziły do zaistnienia wypadku całkowicie potwierdza powyższe wnioski, zwłaszcza, że dotyczą one lotu, który powinien mieć najwyższy poziom bezpieczeństwa. Ocenę końcową pozostawiamy Czytelnikom. Pracę zrealizowano w ramach grantu KBN O-TOOP 013 25
a w przypadku "katastrofy " w Smolensku:
Icing is most frequent when the static air temperature (SAT) \
is between +2°C and -20°C, although ice can accrete outside this range.
https://aircrafticing.grc.nasa.gov/1_1_2_2.html
Oblodzenie najczęściej pojawia się, gdy temperatura spokojnego powietrza jest w zakresie+2°C a -20°C.
Temperatura w okolicach Smoleńska mogła być niższa i nocą spadac do -3 stopni Celsjusza jak wynika z prognoz
z 10/10 kwietnia 2010 roku ( prognoza dla Smoleńska : nocą -2 stopnie Celsjusza; w okolicy minus 3 stopnie Celsjusza do + 2 stopnie C)
rano więc nadal mogło być miejsca gdzie temperatura powietrza była poniżej zera.
По данным Государственного учреждения «Смоленский областной центр по гидрометеорологии и мониторингу окружающей среды» на территории:
Переменная облачность, преимущественно без осадков. Ночью и утром местами туман. Ветер восточный, северо-восточный 4-9 м/с. Температура воздуха по области ночью -3оС…+2оС, днем +11оС…+160С, в Смоленске ночью 0оС…-2оС, днем +12оС…+14оС. Давление 747-746 мм рт. ст.
w raporcie Laska w rozdziale na temat instalacji przeciwoblodzeniowej znajduje się taka konstatacja:
51/93 Wnioski.
1. Instalacja przeciwoblodzeniowa slotów nie była włączana przez cały lot.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka