To jest fizycznie niemożliwe; wynika to z praw fizyki ( aerodynamika to też fizyka) praw dynamiki ( bezwładność).
Wynika z tego, że była jakaś manipulacja w zapisach ostatnich sekund, gdyż wyhamowanie zniżania przy rozpoczęciu manewru na wysokości 20 czy nawet 10m m nad podłożem ( przy podnoszącym się podłożu w tempie ok. 4m/100m) jest dla tego ciężkiego samolotu niemożliwe.
Z raportu MAK:
Zestawienie działań załogi ze szkicem miejsca zdarzenia lotniczego wykazuje, że aktywne działania w sterowaniu rozpoczęły się w chwili pierwszego zderzenia samolotu z przeszkodą
na rzeczywistej wysokości około 10 metrów, (!!!!)
;Gwałtowne działania dowódcy statku powietrznego, podjęte przez niego w ostatnim momencie, nie były wynikiem podjętej przez niego decyzji o odejściu na drugi krąg i świadomej reakcji na: - dużą prędkość pionową zniżania (~8 m/s);
koniec cytatu
MAK zapewne chodziło o wrobienie pilotów, którzy rzekomo ani nie znali się na pilotowaniu, ani nie przejmowali się zbliżającą się ziemią, alarmami TAWS tylko spokojnie odliczali w tempie wystrzałów z karabinu automatycznego 60, 50, 40, 30, 20...
Skąd to wiadomo - że narracja MAK jest fizycznie niemożliwa.
Nie tylko z cech aerodynamicznych samolotu, jego charakterystyk, m.in. głębokości przepadania w zależności od prędkości zniżania ale także na podstawie porównania z innymi zdarzeniami lotniczymi - o czym pisałem w kilku poprzednich notkach.
Dotarłem do bardzo charakterystycznego zdarzenia lotniczego: zderzenia z ziemią samolotu Tu-134 ( tego mniejszego brata Tu-154) - to samolot łatwiejszy w manewrowaniu i szybciej też niż Tu-154 przechodzi od zniżania do wznoszenia-
przy próbie odejścia na drugi krąg z wysokości 60 m
( biorąc pod uwagę wysokość drzew- z 50m).
Jak napisała komisja MAK:
Высота просадки самолета в данных условиях исключила благополучный уход.
co znaczy w wolnym tłumaczeniu:
- Wysokość rozpoczęcia manewru odejścia na drugi krąg przy uwzględnieniu głębokości przepadania wykluczyła możliwość bezpiecznego odejścia samolotu.
Schemat:
Jakie były parametry wyjściowe:
obroty silnika określone w raporcie jako niskie - 77% a więc znacznie ,znacznie wyższe niż w Smoleńsku.
Nie było problemu z siłowaniem się z wolantem- stery zadziałały od razu !!
Prędkość zniżania w momencie rozpoczęcia manewru: ok. 8 m/s.
Wysunięcie klap: 36 stopni.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ КОМИССИИ
Wniosek końcowy komisji MAK o przyczynach katastrofy:
Причиной катастрофы явилось нарушение экипажем минимума погоды аэродрома Лиепая при попытке установить визуальный контакт с земными ориентирами и ошибка в технике пилотирования, выразившаяся в непроизвольном увеличении вертикальной скорости снижения до 8 м/сек, исключившем возможность благополучного ухода на второй круг с высоты 60 метров.
Przyczyną katastrofy było naruszenie przez załogę minimum pogodowego lotniska Liepaja przy próbie ustanowienia wizualnego kontaktu z punktami na ziemi i błąd w technice pilotowania , wyrażający się w niedopuszczalnym zwiększeniu prędkości zniżania
do 8m/s , co wykluczało możliwość bezpiecznego odejścia na drugi krąg z wysokosci 60m
Dziękuję za uwagę i odwagę czytania.
***
http://www.airdisaster.ru/reports.php?id=24
P.S. Uzupełniam ponieważ hejter i głupek nudna-teoria po raz enty usiłuje oszukiwać bywalców Salonu i wymyślił bzdurę, jakoby to wiatr o predkości 20 m/s ( 72/km/h)spowodował, że ów Tu-134 nie mógł odejść na drugim krąg zaczynając manewr na wysokości 50 m.
Po pierwsze: nie ma mowy o takiej przyczynie tej katastrofy w raporcie MAK. i to by w zasadzie wystarczyło.
Dodam jednak przykłady lądowania i manewrów go-around w warunkach nieporównanie gorszych niż miał Tu-134
; w warunkach sztormowych - przy wietrze do 112 km/h !!!
https://www.airlineratings.com/news/ba-boeing-787-captured-video-dramatic-go-around/
#Heathrow #Crosswindlandings
PREMIERE: Storm Ciara - Best Of
https://www.youtube.com/watch?v=TyE9HnPzyQE
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka