quwerty quwerty
382
BLOG

Nowa hipoteza przyczyny "katastrofy" w Smoleńsku autorstwa byłego fizyka.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

 Pod wezwaniem profesora  Pawła  Artymowicza  z Uniwersytetu  Toronto; wygłoszona  w Jego  przytomności.

Nawet bardzo  byłego  fizyka:

-   Michała Jaworskiego

Cytuję:

Na wysokości 10 m nad ziemią samolot miał prędkość pionową bliską zeru co wynika z zapisu parametrów, w tym ustawienia steru wysokości.

Zaś "aktywne działania" to gwałtowne ściągniecie na siebie steru wysokości już po uprzednim "zerwaniu " autopilota i jeszcze wcześniejszym zmniejszeniu prędkości zniżania pokrętłem.


Ów naprawdę, bardzo , bardzo były fizyk postuluje jakoby  załoga  Tu-154 - mimo wszystkich błędów, braku wyszkolenia, mocowania się z wolantem ( wskutek  owej niewiedzy) mogła  bez trudu przejść bezpiecznie na wznoszenie  - po prostu  kręcąc kółkiem  SPUSK- PADJOM  czyli  OPADANIE- WZNOSZENIE-  albo zaczynając kręcenie tak z półtora  sekundy wcześniej albo  kręcąc  bardziej  energicznie !!!

 Żadne tam zmaganie z wolantem; strata czasu...

Ilustracja:

image


***

 I to w zasadzie  wszystko w temacie  .

Tylko w uzupełnieniu:

1. Nie wiadomo czy w ogóle  używali w trakcie zniżania  po ścieżce tego pokrętła; gdyż używanie nie  jest  rejestrowane.

2. Tego pokrętła nigdy nie używa się  na ścieżce.

3. Pokrętło  SPUSK-PADJOM  stosuje się przy zniżaniu  ale  z poziomu  przelotu  do  wysokości  wyrównania  przed  wejściem na ścieżkę.


.

4... Jednakowoż  - można przy jego użyciu rzeczywiście zadać dość szybką zmianę kąta  pochylenia o czym pisałem w notce

https://www.salon24.pl/u/niegracz/956002,analiza-wrazliwosci-modelu-konfabulacji-mak-w-aspekcie-krecenia-kolkiem-i,2

gdzie podałem stosowny  przykład z konkretnego lotu.

Analiza"wrażliwości" modelu konfabulacji MAK w aspekcie kręcenia kółkiem i..

***

https://aviaforum.ru/threads/katastrofa-samoleta-tu-154m-b-n-101-vvs-polshi-v-smolenskoj-oblasti-10-04-2010.26710/page-186

Я сейчас позвонил бате, который отлетал на Ту-154 с 1980 по 2006 , он сказал, чтто никто никогда не садился на Ту-154 управляя колесиком Спуск Подъем , да и я этого не видел ни на Ту , ни на Ил . Это бред. Либо автомат , либо директорный режим в штурвальном управлении. Колесиком Спуск Подъем пользуются в наборе и на снижении для изменения вертикальной скорости.

Zadzwoniłem do pilota, który latał na Tu-154 w latach  1980 do 2006;  powiedział, że nikt nigdy nie lądował na Tu-154  używając pokrętła SPUSK- PADJOM,  czy to były Tu czy Ił.  To bzdura.Albo  automat albo sterowanie przez pilota  za pomocą  wolantu.

Pokrętła SPUSK- PADJOM piloci  używają w trakcie naboru  wysokości albo przy zniżaniu dla zmiany prędkości pionowej.

 Przykład  użycia  pokrętła przy zniżaniu:

  с целью занятия высоты 850 метров КВС рукояткой "СПУСК-ПОДЪЕМ" перевел самолет в снижение и увеличил режим работы двигателей.

w celu   zajęcia wysokości 850 m D-ca pokrętłem  SPUSK-PADJOM  spowodował  pzejscie samolotu  do zniżania  i zwiekszył  reżim pracy  silników

 

***

Ciąg  dalszy ...  bzdur i głupot  firmowany  przez  profesora Pawła Artymowicza  ...   nastąpił

ale o tym - w kolejnej  notce

zapraszam.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Polityka