Pod wezwaniem profesora Pawła Artymowicza z Uniwersytetu Toronto; wygłoszona w Jego przytomności.
Nawet bardzo byłego fizyka:
- Michała Jaworskiego
Cytuję:
Na wysokości 10 m nad ziemią samolot miał prędkość pionową bliską zeru co wynika z zapisu parametrów, w tym ustawienia steru wysokości.
Zaś "aktywne działania" to gwałtowne ściągniecie na siebie steru wysokości już po uprzednim "zerwaniu " autopilota i jeszcze wcześniejszym zmniejszeniu prędkości zniżania pokrętłem.
- Ów naprawdę, bardzo , bardzo były fizyk postuluje jakoby załoga Tu-154 - mimo wszystkich błędów, braku wyszkolenia, mocowania się z wolantem ( wskutek owej niewiedzy) mogła bez trudu przejść bezpiecznie na wznoszenie - po prostu kręcąc kółkiem SPUSK- PADJOM czyli OPADANIE- WZNOSZENIE- albo zaczynając kręcenie tak z półtora sekundy wcześniej albo kręcąc bardziej energicznie !!!
Żadne tam zmaganie z wolantem; strata czasu...
Ilustracja:
***
I to w zasadzie wszystko w temacie .
Tylko w uzupełnieniu:
1. Nie wiadomo czy w ogóle używali w trakcie zniżania po ścieżce tego pokrętła; gdyż używanie nie jest rejestrowane.
2. Tego pokrętła nigdy nie używa się na ścieżce.
3. Pokrętło SPUSK-PADJOM stosuje się przy zniżaniu ale z poziomu przelotu do wysokości wyrównania przed wejściem na ścieżkę.
.
4... Jednakowoż - można przy jego użyciu rzeczywiście zadać dość szybką zmianę kąta pochylenia o czym pisałem w notce
https://www.salon24.pl/u/niegracz/956002,analiza-wrazliwosci-modelu-konfabulacji-mak-w-aspekcie-krecenia-kolkiem-i,2
gdzie podałem stosowny przykład z konkretnego lotu.
Analiza"wrażliwości" modelu konfabulacji MAK w aspekcie kręcenia kółkiem i..
***
https://aviaforum.ru/threads/katastrofa-samoleta-tu-154m-b-n-101-vvs-polshi-v-smolenskoj-oblasti-10-04-2010.26710/page-186
Я сейчас позвонил бате, который отлетал на Ту-154 с 1980 по 2006 , он сказал, чтто никто никогда не садился на Ту-154 управляя колесиком Спуск Подъем , да и я этого не видел ни на Ту , ни на Ил . Это бред. Либо автомат , либо директорный режим в штурвальном управлении. Колесиком Спуск Подъем пользуются в наборе и на снижении для изменения вертикальной скорости.
Zadzwoniłem do pilota, który latał na Tu-154 w latach 1980 do 2006; powiedział, że nikt nigdy nie lądował na Tu-154 używając pokrętła SPUSK- PADJOM, czy to były Tu czy Ił. To bzdura.Albo automat albo sterowanie przez pilota za pomocą wolantu.
Pokrętła SPUSK- PADJOM piloci używają w trakcie naboru wysokości albo przy zniżaniu dla zmiany prędkości pionowej.
Przykład użycia pokrętła przy zniżaniu:
с целью занятия высоты 850 метров КВС рукояткой "СПУСК-ПОДЪЕМ" перевел самолет в снижение и увеличил режим работы двигателей.
w celu zajęcia wysokości 850 m D-ca pokrętłem SPUSK-PADJOM spowodował pzejscie samolotu do zniżania i zwiekszył reżim pracy silników
***
Ciąg dalszy ... bzdur i głupot firmowany przez profesora Pawła Artymowicza ... nastąpił
ale o tym - w kolejnej notce
zapraszam.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka