Chodzi o tzw. bliźniaki w mikrostrukturze duraluminium, powstające w wyniku sił wynikających z wybuchu.
To wiedza z zakresu metaloznawstwa, inżynierii materiałowej.
Nawiązuję do notki:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/908904,mechanoskopia-metaloznawstwo-identyfikacja-wybuchu-w-katastrofie-lotniczej
w której niezależenie wskazałem na dodatkową możliwość udowodnienia wybuchu na podstawie zbadania szczątków samolotu Tu-154.
Na przykładzie:
"katastrofy" samolotu Air India’s Boeing 747, on 23 June 1985...Atlantic Ocean off the coast of Ireland.
Air India Flight 182
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_India_182
https://science.thewire.in/science/metallurgy-helped-expose-terrorists-hand-1985-kanishka-crash/
https://journals.aps.org/prl/abstract/10.1103/PhysRevLett.116.075501
Katastrofa lotu Air India 182 wydarzyła się 23 czerwca 1985 roku, około godz. 8:14 na Oceanie Atlantyckim u wybrzeży Irlandii. W wyniku eksplozji na pokładzie Boeinga 747-237B linii Air India (lot nr 182), zginęło 329 osób[1] - wszyscy na pokładzie.
Do wykrycia przyczyn tragedii przyczynił się metalurg V Ramachandran - former IISc metallurgist helped establish that a mid-air explosion brought down the plane.
Ramachandran had already, at the time of recovery, observed a number of dents and impact marks on the underside of the cabin floor towards the front of the plane, suggesting shrapnel penetration. Further.....)
( skrót: Ramachandran zauważył na powierzchni fragmentów szereg wgnieceń i śladów sugerujących że powstały wskutek uderzenia odłamków. Dodatkowo dolna część przedziału bagażowego była silnie zniekształcona , były w niej dziury i zadarcia w różnych miejscach (…) niektóre fragmenty blachy wykazywały pęknięcia równoległe do powierzchni ,z usunięciem warstwy metalu i lokalnym zmniejszeniem grubości blachy; to zjawisko zwane łuszczeniem może być tylko spowodowane przez fale wybuchowe.)
When Ramachandran and his team examined the microstructure of the piece, they observed a feature known as deformation twins. Under usual rates of strain, planes of the aluminium crystal merely slip past each other. Under very high rates of strain, however, aluminium deforms by twinning – parallel bands appear in the microstructure, cutting across its grains.
Gdy Ramachandran i jego zespół badali mikrostrukturę fragmentu zaobserwowali cechę znaną jako deformacja bliźniacza. Przy zwykłych prędkościach odkształcania , warstwy kryształu aluminium tylko ślizgają się względem siebie.
Przy wielkich prędkościach odkształcania aluminium deformuje się przez bliźniakowanie –
równoległe pasma, przecinające ziarna pojawiają się w mikrostrukturze.
( Zdjecia można obejrzeć w poprzedniej notce -
***
Prace Podkomisji jednoznacznie pokazały, że w Smoleńsku nie mamy do czynienia z katastrofą lecz z działaniem osób trzecich;
że miał tam miejsce wybuch; wybuchy.
Zarówno w Raporcie technicznym jak i opublikowanych fragmentach Raportu Końcowego przedstawiono dowody w tej sprawie.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka