Znalazłem kolejny przykład katastrofy - podobnego do Tu-154 samolotu Boeing 727- w której głębokość przepadania przy rozpoczęciu manewru go-around była ponad 40 m !!!
At the outer marker the flap setting was changed from 15° to 30° and shortly afterwards the rate of descent increased and the aircraft descended below the glide-slope. Some 200 feet from the ground the pilot realised that the aircraft was too low and initiated a missed approach procedure. The aircraft began to respond but the descent was not arrested in time to avoid a collision with trees and a house that destroyed both the aircraft and the house and set the wreckage on fire. 48 occupants as well as two people in the house were killed. 14 others were injured. The aircraft was totally destroyed by impact forces and a post crash fire.
200feet = ok. 60m !!
https://www.baaa-acro.com/crash/crash-boeing-727-113c-london-50-killed
Jaki więc cudem Tu-154 przeszedł by do lotu wznoszącego rozpoczynając manewr go-around na wysokości 20 m nad terenem - przy prędkości opadania rzędu 6-7 m/sek ?
a praktycznie ze względu na wznoszący się teren -10- 15 m nad podłożem ? !!
To fizycznie niemożliwe - nawet Su-27 miałby z tym kłopoty; na pewno dałby radę samolot akrobacyjny np. Jak-50.
Po pierwsze - podręczniki pilotażu podają że dla tych prędkości zniżania głębokość przepadania jest min. 40 - 50 m.
Po drugie :
przypomnę przykłady katastrof gdy przy tych prędkościach zniżania samoloty pasażerskie uległy katastrofie - przy rozpoczęciu manewru znacznie wcześniej niż Tu-154 w Smoleńsku !!
1. Tu-154 lotnisko Kittila Finlandia
Głębokość przepadania ok 50-60 m
przy schodzeniu po ścieżce 3stopnie 40 minut;
pomimo rozpoczęcia manewru na wysokości 50-60 i podwyższeniu obrotów silnika do 85% samolot lekko uderzył ogonem
o podłoże ( na odcinku pasa bezpieczeństwa - 20 m przed początkiem pasa)
http://law.rufox.ru/view/19/93005769.htm
2. https://www.webcitation.org/6EhXmwmyD?url=http://www.gatwickaviationsociety.org.uk/YA-FAR.asp
w momencie próby rozpoczęcia manewru go-around na wysokości ok. 120 m samolot Boeing 727 zniżał się z prędkością 270 km godz i miał prędkość opadania między 8 a 11 m/sek. ( Zbliżone parametry do Smoleńska) Klapy były wysunięte na 30 stopni.
3. Norylsk Tu-154
Norylsk rozpoczęcie odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie) 90m nad pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek; ciąg początkowy - ( prawie(mały gaz - ale obroty turbiny niskiego ciśnienia 59% wyraźnie wyższe niż w Smoleńsku
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5
a także:
Boeing 757 podejscie wg ILS
go-around zapoczątkowany na wys 580 stop- prędkość 327 km/h , klapy 20, najniższy punkt 460 stop
głębokość przepadania: 37 m
http://www.rnsa.is/media/1460/flugatvik_tf-fio_vid_gardermoenflugvoll_22_januar_2002_-endurutgafa.pdf
*
???
Zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1015994,naciagana-trajektoria-ostatniego-odcinka-lotu-tu-154-w-smolensku-porownawczo
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1051495,zanik-praw-aerodynamiki-w-narracji-mak-bechtirem-pokazany
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1065410,na-koniec-sagi-o-manewrze-go-around-fizycznie-niemozliwy-z-wysokosci-10m
***
I jeszcze jeden przypadek próby odejscia na drugi krąg
trochę podobny do tego w Smoleńsku:
- samolot Tu-154
Катастрофа Ту-154Б-1 Ашхабадского ОАО в а/п Красноводск
- predkość zniżania 8-10 m/sek
- rozpoczecie manewru go -around na wysokosci 20-25 m nad ziemią
( zadane przeciążenie- 1,34 g)
Rezultat??
- twarde zderzenie z podłożem przy przeciążeniu 4,8g i prędkosci zniżania 5-7 m/s
- przełamanie kadłuba blisko ogona.
Tak więc orientacyjna głębokość przepadania byłaby w tym przypadku minimum 30-35m
http://airdisaster.ru/database.php?id=74
***
I jeszcze jeden
23.05.1991 г.
https://avia.pro/blog/aviakatastrofa-tu-154b-1-v-aeroporta-pulkovo-1991
predkość zniżania 7 m/sek
- rozpoczecie manewru go -around na wysokosci 20m nad ziemią
( zadane przeciążenie- 1,34 g)
Rezultat??
- twarde zderzenie z podłożem przy przeciążeniu 4,5g i prędkosci zniżania 7 m/s
- przełamanie kadłuba
***
wynik próby na symulatorze:
5.4.Попытка в рамках тренажёрного эксперимента произвести уход на второй круг при снижении с вертикальной скоростью -7...-8 м/с с высоты 20 м закончилась столкновением с землей.
Próba odejscia z wysokości 20 m przy zniżaniu z prędkoscią 7-8 m/s zakończyła się zderzeniem z ziemią.
https://aviation-is.better-than.tv/tu-154m_101/report_trenazher.pdf
***
Следует учитывать, что увеличение вертикальной приводит к резкому увеличению просадки. При -5 м/c просадка составит уже 20-25 м, а при -10 м/c — 60-70 м. При нормальной скорости снижения 3-4 м/c на Ту-154 можно уйти на второй круг можно с высоты до 5-8 м, т.к. влияние близости земли уменьшает просадку.
http://www.ueee.ru/study/bigjet.htm
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka