Nie wyjaśniono , nie próbowano dociekać - dlaczego załoga nie przystąpiła do przestawiania klap na 28 stopni - co jest nieodłącznym elementem manewru odejścia na drugi krąg.
To czynność wykonywana automatycznie, wyuczona; tak jak wrzucanie biegu na luz przez kierowcę przy hamowaniu awaryjnym do zera.
Tym bardziej , że załoga 6.04.2010 ćwiczyła manewr odejścia na drugi krąg i oczywiście klapy są wciągane kilka sekund po przestawieniu przepustnicy.
**
Na tym filmie można zaobserwować , posłuchać jak załoga wykonuje manewr go-around - jak się komunikuje. ( na symulatorze)
https://www.youtube.com/watch?v=siWpnfrd3ng
od 3:00
Załoga Tu-154 milczała - albo zapisy są zmanipulowane.
Jakieś pomysły ?
*** Na Zachodzie badano zachowanie załóg przy wykonywaniu manewru go-around;
badane załogi ZAWSZE wykonywały chowanie klap - w jednej sekwencji przy inicjowaniu manewru .
--InitialisationThe Go-around initialisation consists inapplying TOGA mode, in setting the adequate thrust and in retracting the flaps one step. For the eleven sessions, this initialisation was performed without major difficulties or failures by the crews: all of them initiated the go-around at the request ofthe ATC, all applied the adequate thrust, the TOGA mode, and retracted flaps one step.
https://core.ac.uk/download/pdf/78385809.pdf
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka