quwerty quwerty
201
BLOG

Nie rozumienie kąta natarcia/przeciażeń przez Laska/Artymowicza-czy manipulacja?

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

  Domorosły ekspert  od katastrof  lotniczych Paweł  Artymowicz  - jest  profesorem astrofizyki- a po godzinach , hobbystycznie  czy też z i innych motywacji uprawia  propagandę i publicystykę dotyczącą  "katastrofy" w  Smoleńsku.


  Rozdaje ciosy na lewo  i prawo, uprawia  jednostronną propagandę - dzieląc świat na DOBRYCH - tych którzy  żarliwie  i bez  zastrzeżeń  wyznają  narrację MAK oraz  na tych ZŁYCH- którzy  pokazali że narracja MAK jest  kłamstwem.

Jednocześnie  wspierają największe bzdury  zawarte w raporcie MAK, naginają Fizykę( Lasek przynajmniej oświadczył , że nie zna się na Fizyce)


Pokażę niżej jak  ci propagandziści   narracji  MAK-  Lasek  i Artymowicz  manipulują  w kwestiach  naprawdę  elementarnych  i naginają fakty, dane  jednoznaczne.

  Pokażę to na przykładzie  z Załącznika do Raportu Millera i parametrów  wyliczonych rzekomo przez  "ekspertów: Laska;

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf

dotyczy to także prestidigitatorstwa  Artymowicza  w jego publicystyce na temat  półbeczki kręconej  przez  Tu-154 , w której to na siłę naciąga aerodynamikę i Fizykę.

W Tabeli  1  Załącznika nr  4  Lasek  podaje że 1,7  sekundy po  utracie  końcówki  skrzydła - wg obliczeń "ekspertów" ( nigdy nie pokazanych )  -  samolot  miał przechył 90 stopni  ( 90* - wartość wyliczona)  ,  przeciążenie  pionowe  wynosiło 1,22g, kąt natarcia  wynosił 22,11 stopnia.

.. wygląda  to sensownie ??

przyjrzyjmy się bliżej:

image

przy kącie  przechylenia 90 stopni   składowa pionowa  siły nośnej   wynosi  zero;

skąd więc rzekome  przeciążenie  pionowe ?i jeszcze skierowane do góry  ?

skąd by się  wzięła  taka  siła?

Nie było turbulencji .

Co jeszcze ?  - działa  siła  oporu powietrza , która  generalnie  jest skierowana poziomo.

- Tu dodatkowa  uwaga:

Lasek i Artymowicz zupełnie  pominęli fakt - jak by tego nie rozumieli - albo celowo  to zmanipulowali, że  samolot  przy kącie przechylenia  90 stopni uległ  już przeciągnięciu !

- podawanie w tym momencie  jakiejś wartości  kąta  natarcia  nie ma sensu

- samolot  spada jak siekiera.


 Przeciągnięcie – w aerodynamice lotniczej – zjawisko znacznego, gwałtownego spadku siły nośnej i gwałtownego przyrostu oporu aerodynamicznego, na skutek zbyt dużego kąta natarcia skrzydła – ściślej przekroczenia krytycznego kąta natarcia skrzydła.


  Można  się bardzo długo znęcać nad bzdurami  jakie popełnił Artymowicz w zakresie  propagowania na siłę beczki MAK.

I tak np. w swych wyliczankach  trajektorii  beczki  uwzględnia  jakoby jeszcze  2 s  po zderzeniu z brzozą  powierzchnie sterowe  były wychylone - jakoby  piloci  jeszcze  walczyli o odzyskanie kontroli nad samolotem !  Qrnia!  - w pozycji prawie  odwróconej ? 10 m nad ziemią ?

-  Artymowicz  kopiuje  bajeczkę  MAK  o pilocie sięgającym wyprężoną  stopą  pedałów  sterowych - w pozycji  odwróconej; ta udramatyzowana  bajeczka  miała  uwiarygodnić w oczach opinii  publicznej  kłamliwą narrację  MAK.

 Wszystkie  wyliczanki  Artymowicz  dotyczące  kręcenia  pół-beczki są naciągane- naciągane  tak aby wyszło , że   niby potwierdzaja narrację  MAK.

***

Dodatek:

 utrata 1/3 skrzydła  a mozliwośc kontynuacji  lotu przez  samolot pasażerski.

Przykład Boeing 707:


image

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19650628-0

Boeing 707  utracił  w locie - wskutek wybuchu silnika -  kawał skrzydła  o długości  25 stóp; to jest 7,7 metra !

Bezpiecznie wylądował.


**

 dodatek:

http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=21&t=1876&start=1666

1. Pan profesor Artymowicz usiłuje nas przekonać, że po utracie 14 ton siły nośnej samolot wznosił się z takim samym przyspieszeniem jak wtedy, gdy dysponował pełną siłą nośną. W takim razie sugeruję aby Pan Profesor, jako szeroko znany praktyk awiacji, pomyślał nad skonstruowaniem takiego samolotu (ale nie „lifting body”!), który potrafiłby wznosić się  w ogóle bez skrzydeł. To będzie prawdziwy hit przemysłu lotniczego w czasach kryzysu.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Polityka