quwerty quwerty
222
BLOG

Jak biegli Prokuratury Fizykę mocno naciągnęli - „katastrofa „ w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Jak biegli  Prokuratury  Fizykę  mocno naciągnęli -  „katastrofa „ w  Smoleńsku.
http://niezniknelo.pl/NPW/www.npw.gov.pl/dokumenty/TU-154/Wyst%C4%85pienie%20p%C5%82k.%20Ryszarda%20Filipowicza%20na%20konferencji%20w%20dn.%2027.03.2015%20r.pdf


   Przyjęte  jest , że gdy  biegli sporządzą  opinię techniczna dla Prokuratury – to sie jej  nie sprawdza, nie podważa.
Niby dlaczego ?
   Biegli Prokuratury to najlepsi specjaliści, a gdyby wykonali swą  robotę nierzetelnie  , zapewne  grożą im za to poważne  konsekwencje.

   Jednak czasem warto powiedzieć – sprawdzam.
Chodzi  o ten fragment opinii biegłych:


24. W odległości 853,37 m od progu DS 26, czyli po przebyciu 245,7 m od miejsca zetknięcia się samolotu z wierzchołkiem pierwszej brzozy, samolot – poruszający się wówczas lotem prostoliniowym, ze średnią prędkością 271,3 km/h (tj. 75,36 m/s) – uderzył lewym skrzydłem w pień brzozy przy działce Bodina. Drzewo to rosło w odległości ok.72 m na południe od linii stanowiącej przedłużenie osi DS 26. Grunt w tym miejscu był ok. 7,5 m poniżej poziomu DS 26.

Samolot zderzył się z tą brzozą przy kącie pochylenia toru lotu ok. 1 stopień i kącie natarcia 16 stopni

26. Parametry  zderzenia  lewego  skrzydła  samolotu z  brzozą  były następujące 

a)  wysokość płaszczyzny podcięcia pnia od gruntu: ok. 6,5 m,

i

25. Lot  na  odcinku  między  wspomnianymi  brzozami  trwał  3,26  sekundy, odbywał się po prostej,  ze stałym kursem 260o, wznosząc się pod kątem 0o50’,

ze średnią prędkością wznoszenia około 1 m/s.

i jeszcze:

19.   O  godz.  8:  40:  55(według  czasu  rejestratora  ATM  QAR),       a  więc 1,8  sekundy  przed  BRL,  gdy  samolot  znajdował  się     na  bezwzględnej  wysokości ok. 20  m    i  około 6  m  poniżej płaszczyzny DS. 26, pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę wolantu,  czym  spowodował  wyłączenie  stabilizacji  podłużnej, zmniejszenie  prędkości  opadania  oraz  przejście  na  lekkie wznoszenie z prędkością około 1 m/s


i następnie
o tę opinie niezgodną z Fizyką  newtonowską:


28. Pomimo przeciągnięcia i obrotu samolotu wokół osi podłużnej, po utracie części lewego skrzydła, samolot został wyniesiony lotem quasi - balistycznym na wysokość około 23 m nad ziemią.



- Nawet na oko widać , że coś  tu nie pasuje:


   Samolot  wznosi się pod kątem  zaledwie  1 stopnia, punkt  początkowy  dalszego wznoszenia  jest na wysokosci 6,5 m nad ziemią, samolot  traci  wg różnych opinii  od  20 do 33% siły nośnej ( tylko w tym punkcie- dalej  traci  jeszcze  więcej , ponieważ szybko sie przechyla)

   Ale sprawdźmy   to dość  dokładnie wykorzystując  dostępne  narzędzie: Projectile  Motion  – wykorzystywane do nauczania fizyki na poziomie  bardzo, bardzo  podstawowym -  w zakresie  rzutu  ukośnego  w polu  grawitacyjnym.
https://www.walter-fendt.de/html5/phen/projectile_en.htm


Sprawdzimy:
a)     Na jaką  wysokość  wzniósłby się  samolot   ruchem quasi- balistycznym  przy parametrach  początkowych jak wg opinii  biegłych.
b)     Jaki musiałby  być  początkowy  kąt wznoszenia, aby  samolot  wzniósł się na wysokość  23 m. ( opór  powietrza  jest  pomijany – czyli   rzeczywistości  kąt musiałby  byc jeszcze  większy).

   Rozwiązanie:
Dane  te wstawia  się do odpowiednich okienek  symulatora  i uruchamia  lot przyciskiem: start.
a)    Rozpoczynając ruch na wysokości  6,5 m , z prędkoscią  76 m/s , przy kącie  wznoszenie  1  stopień

samolot  wzniósłby  się  na wysokość  6,59 m.

 - samolot ma w punkcie początkowym prędkość wznoszenia  - wg biegłych - ok.1 m/s - ta czyli  wznosi się pod kątem

ok.1.2 stopnia

gdyby przyjąć  nawet 2 m/s - wtedy prędkość  wznoszenia  w tym punkcie  to ok..2,4 stopnia

a samolot mógłby się  znieść  lotem quasi-balistycznym  na wysokość 7,2m

b)     Aby  osiągnąć  wysokość  23 m  kąt wznoszenia  w punkcie  początkowym  musiał  by wynosić 14 stopni !!

- odpowiada  to prędkosci  wznoszenia  ok 18 m/sek !!

co nie miało miejsca


Dziękuję  za uwagę.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (4)

Inne tematy w dziale Polityka