Oficjalnie strona rosyjska stwierdziła , że takowego rejestratora, który był na pokładzie samolotu Tu-154 " nie odnaleziono".
https://www.salon24.pl/u/niegracz/992288,znikniecie-i-odnalezienie-rejestatora-k3-63-kompromituje-mak-i-komisje-laska
Tymczasem w zamachu na Prezydenta Mozambiku , który leciał samolotem Tu-134 a samolot zderzył się z podłożem przy z większej prędkości niż Tu-154 taki sam rejestrator - ocalał !!
- i to w dobrym stanie !!!
samolot uderzył o zbocze wzgórza na wysokości ok 668 m; przy prędkości grubo powyżej 300 km/h ponieważ samolot dopiero zniżał się dla rozpoczęcia podejścia do lądowania i znajdował się w odległości ok 15-16 km od lotniska.
Samolot uderzył w twarde, kamieniste podłoże wzgórza w konfiguracji do lotu: podwozie schowane, klapy schowane, stabilizator w pozycji do lotu.
stopień zniszczenia porównywalny do tego w Smoleńsku( raczej większy) tu zdjęcia:
https://clubofmozambique.com/wp-content/uploads/2016/10/Mhoje_mbuzini_photo_jpg.jpg
samolot jest w barwach biało-czerwonych !!!
tylko końcówka kadłuba przed ogonem w lepszym stanie
( 10 osób przeżyło katastrofę)
http://www.caa.co.za/resource center/accidents & incid/reports/OldReports/C9-CAA.pdf
1.11.1
Flight recorders.
C9-CAA was equipped witha total of four recorders as follows:
Flight Data Recorder (FDR) K-3-63
..
1.11.2 Location
The FDR was mounted in the fuselage of the aircraft in line with the trailing edge of the wings.
11.1.3. Condition:
The recorders show evidence of surface demage caused by the impact
p. 1.11.4.1
Flight data recorder K-3-63.
( ..) This data was not analyzed for the purpose of investigation as all necessary information was obtained from the DFDR.
(Nie odczytywano rejestratora K-3-63 ponieważ uznano , że wszystkie niezbędne informację odczytano z rejestratora DFDR.)
Rosjanie zakwestionowali proponowaną treść raportu , który stwierdzał , że wine ponoszą piloci.
Strona rosyjska twierdziła, że załoga została zmylona fałszywym sygnałem radiolatarni
- i dlatego doszło do katastrofy.
***
https://af1461.livejournal.com/167285.html
O 19:11:10 nawigator, bez informowania pilota dowódcy, zmienił kurs lotu samolotu o 38 ' w kierunku terenu górzystego. Najwyraźniej dowódca statku powietrznego nie spodziewał się tego, ponieważ jego reakcja nastąpiła o 19 :11:28 „ Jakie to wiraże wyczyniasz? Nie możesz na prostą b…”, na co nawigator odpowiedział: „VOR tak pokazuje. Nie podjęto żadnych dalszych działań.
***
w 2016 tak pisano o tej "katastrofie"
https://www.gazeta.ru/science/2016/10/19_a_10258391.shtml
ZSRR odrzucił wersję błędu pilotów i twierdził , że samolot zszedł z kursu w wyniku sabotażu.
Mechanik lotniczy Wladimir Nowosiełow, jedyny ocalały członek załogi, tak powiedział o tym zdarzeniu:
„Jestem pewien, że to nie wypadek - to sabotaż.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka