Nie trzeba więcej.
Jest tam tyle kłamstw, ewidentnych niezgodności- narracja MAK/Laska nie trzyma się kupy.
Opieram się na danych z raportu MAK/Laska; samolot wg raportu Laska zderzył się ziemia przy kącie pochylenia 6 stopni; mając wiedzę z podstawówki że tangens kąta 6 stopni wynosi 0,1 nanoszę to na schemat zderzenia z podłożem;
ze schematu zderzenia i śladów na wrakowisku wynika , że samolot najpierw zaczepił o ziemie statecznikiem poziomym:
Uwaga: wektor prędkości dotyczy sytuacji tuż po zderzeniu i wyhamowaniu części prędkości pionowej;
widac o co chodzi w poniższym filmie , pokazującym próbę zniszczeniową samolotu w ośrodku NASA Langley
- samolot uderza pod znacznie większym kątem niż Tu-154 w Smoleńsku a tylnia cześć kadłuba zachowuje sie w całej objętosci i dalej porusza sie po podłożu. Tak więc ten błąd na pierwszym rysunku nie zamierzony - nie jest krytyczny- wręcz przeciwnie w pewnym momencie tuż po zderzeniu z ziemią wektor prędkosci może rzeczywiście być zgodny z pochyleniem kadłuba względem podłoża- to takie uchwycenie momentu procesu zderzenia i rozpadu samolotu.
https://www.youtube.com/watch?v=O1yWkbJuqkE
od: 3:14
Natomiast jest krytyczna niezgodność między narracją MAK/Laska a miejscem znalezienia drzwi.
Jest fizycznie niemożliwe aby przy parametrach zderzenia jak to opisano w tych raportach drzwi zostały wbite w tym miejscu
w którym jest znaleziono.
Niewielka korekta:
prawidłowo należy uwzglednić ruch pionowy samolotu z predkoscią początkową opadania ok 20 m/sek , na schemacie pokazano prawidłłowo początkowy wektor predkosci ( predkośc pozioma ok, 76 m/s)
ale
ale
należy także uwzględnić zmniejszenie prędkości pionowej wskutek zderzenia z ziemią, samolot wyhamowuje ruch pionowy wskutek kontaktu z ziemią najpierw ogona , potem części dziobowej,
tak więc uwzględniając ten czynnik hipotetyczne miejsce wbicia drzwi w glebę przesuwa sie jeszcze kilka metrów dalej co pokazano niżej:
i jeszcze ze względu na wymiary geometryczne drzwi - proces wbijania odbywał by się na długości co najmniej kilku metrów
- znów przesuwamy się jeszcze dalej:
a jeszce korekta - jeszcze klika metrów dalej..
otóż czym innym jest miejsce geometryczne umieszczenia drzwi 2L w kadłubie a czym innym mozliwość ich zetknięcia z podłożem ; najpierw następuje proces dezinegracji kadłuba- są wregi, podłużnice - ten proces rozpadu też odbywał by się na kilku metrach - dodajmy jeszcze 5 m
tak czy siak drzwi 2L mogłyby hipotetycznie , geometrycznie być wbite w podłoże co naujmniej 50 m od pierwszego śladu
zetknięcia samolotu z podłożem
- Wniosek:
narracja MAK/Laska w sprawie "katastrofy " w Smoleńsku jest kłamstwem.
***
zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1002762,nieudana-mistyfikacja-z-wbitymi-drzwiami-2l-tu-154-fizyki-sie-nie-oszuka
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1008704,jak-artymowicz-w-sejmie-kit-o-wbitych-w-glebe-drzwiach-2l-wciskal-c-d
**
a tak wyglądają częściowo odkopane drzwi:
https://lh3.googleusercontent.com/z7facFKD3FmaUXfBZoT2bQQypjYRsW8s2QfpoaAiOM-ni5sHzFcv7GoCLSOTTF85rknxpc766VM4L3-8AmHLOySFq8i6WBKgMCSMTzr_xA=w1920-h1080
widać od razu że nie mogły by zostać wbite przez przesuwający się kadłub, centropłat czy jego fragmenty
tak jak nie da się wbić gwoździa który jest ustawiony względem deski pod znacznie innym kątem niż kierunek ruchu młotka
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka