Dedykuję wszelkiej maści polskim fizykom, ekspertom, specjalistom
profesorom, doktorom uczelni technicznych,
pracownikom naukowym instytutów badawczych
i całej polskiej pseudo-elicie
milczącej jak barany.
( Chwała nielicznym, którzy odważyli sie
przeciwstawić rosyjskim kłamstwom.)
A to ci , którzy powielali rosyjską narrację- sprzeczną z fizyką- Komisja Millera z dr Laskiem :
O ile biegli polskiej prokuratury konfabulowali jakoby samolot Tu-154 rozpoczał manewr odejścia na wysokości 20 m nad podłożem - wtedy oczywiście samolot nie miał by szans rozpoczęcia wznoszenia i zderzył by sie z ziemią to MAK- bezczelnie- przesunął ten moment na
10 m nad ziemią !!
cytuję:
aktywne pilotowanie zaczęło sie praktycznie w momencie pierwszego zderzenia z przeszkodą na wysokości rzeczywistej 10 m nad podłożem !!!
Oczywista bzdura - fizycznie niemożliwe.
**
I ciąg dalszy manipulacji dotyczącej manewru odejścia:
Wg narracji MAK D-ca - działając instynktownie- w tym momencie przestawił ster wysokości - maksymalnie- do oporu- odchylenie o 25 stopni!! Miało to niby wg narracji MAK uzasadniać jakim cudem ciężki samolot opadający ze zbyt dużaą prędkością zdołał jednak przejść na wznoszenie ...
..
tylko że - skutek byłby odwrotny- tak duże odchylenie steru wysokości w rzeczywistości jest nieefektywne !!
Skąd to wiadomo?
- z praktyki lotów ( katastrof) samolotu Tu-154:
katastrofa w Norylsku
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5
Его руль высоты был в балансировочном положении (−14°), когда командир отклонил руль до −21°, чтобы плавно увеличить вертикальную скорость и плавно войти в глиссаду. Но при отклонении руля высоты более чем на 20° он теряет свою эффективность, а в сочетании с режимом работы двигателей на режиме близком к малому газу и при снизившейся до 265 км/ч поступательной скорости необходимая перегрузка не возникла[1].
Przy odchyleniu steru wysokości o więcej niż 20 stopni traci on swą efektywność co w połączeniu z reżimem pracy silników"mały gaz" ( i przy prędkosci 265 km/h)skutkowało tym , że niezbędne przeciążenie nie nastąpiło.
***
I trzecia bezczelna manipulacja w tym fragmencie raportu MAK:
D-ca statku powietrznego zareagował instynktownie- wychylając gwałtownie stery na wysokosci 10m nad ziemią;(..)
znajduje to potwierdzenie w zeznaniu świadka , który ocenił widocznośc pionową na 10-15 m.
Miało to uzasadniać narrację jakoby piloci lecieli "bez trzymanki" i zareagowali wtedy , gdy zobaczyli ziemię- będąc już tylko 10 m nad nią !!!
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka