quwerty quwerty
223
BLOG

Jak MAK manipulował rejestratorami eksploatacyjnymi - wg Yurija Gagarin

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

opisano dawno-  2014 rok-  na blogu:

https://yurigagarinblog.wordpress.com/tag/dokumentacja/

Nie wiadomo kiedy i gdzie rzekomo odnaleziono te rejestratory- nie ma zapisów udokumentowujących tak  ważny  fakt; nie ma też  zdjęć z  wrakowisk , które  dokumentowały by  miejsce znalezienia i  stan rejestratorów.

Polskim  przedstawicielom  coś pokazano, coś przekazano ale czy to były te  rejestratory  i co naprawdę było wgrane na te kasety ?

image



Tu  fragmenty

Odpowiedzi na pytanie, kiedy dokładnie dokonało się to „znalezienie” (rejestratora ATM-QAR), nie udziela ani „raport MAK”, ani „raport Millera”. Co dodatkowo warte odnotowania, w tabeli „znalezisk”, jakie zbiera i zlicza na kilku stronach „raport” radzieckich uczonych zajmujących się katastrofologią, nie jest nawet podane, w jakim dokładnie miejscu leżały poszczególne rejestratory, tak jak i urządzenia typu TAWS i FMS, choć w tejże tabeli (por. „raport MAK”, s. 92-95) wyszczególnione są takie „powypadkowe znaleziska”, jak choćby: „zasobnik na śmiecie”, „koło zapasowe” czy „drzwi służbowe do kuchni”. Pewnego rąbka tajemnicy, co do „znalezienia” ATM-QAR uchyla zaś płk dr E. Klich w swej wspomnieniowo-gawędziarskiej książce Moja czarna skrzynka – z którego notatki poczynionej 12-04-2010 wynikałoby, że dopiero w poniedziałek po „sobotniej katastrofie”, a podczas „odprawy u Bajnietowa” tenże „rejestrator szybkiego dostępu” się „odnalazł” i „został okazany” polskiej stronie, a nawet „rozpoznany” (przez jednego z polskich  wojskowych.(Dokument  4)


Odprawa godz. 10.20. Skład uczestników: Gen. Dywizji Sergiej Bajnietow – Przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotniczych – Rosja. Aleksej Morozow Przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotnictwa Cywilnego – Rosja. Płk Mirosław Grochowski: Szef Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów (szef grupy polskiej badającej katastrofę). Edmund Klich – Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (zastępca szefa grupy polskiej); 1. Generał – zakończono badanie miejsca zdarzenia i w Moskwie trwają prace nad deszyfracją rejestratorów. 2. Pokazano urządzenie podobne do rejestratora ATM na którym były oznaczenia ATM. Urządzenie częściowo zniszczone. 3. Grochowski dostęp do zapisów z Wieży i rozmów lądowych (telefonicznych). Otrzymał odpowiedź, że dziś powinniśmy dostać. Poparłem jego wniosek. 4. Kapitan Woźniak i  [tak w oryg. – przyp. F.Y.M.] rozpoznał rejestrator ATM. Oświadczył również, że dane na nim będą takie same jak w katastroficznym. (…) 

(...)

Na miejscu wypadku został odnaleziony przez stronę rosyjską rejestrator eksploatacyjny KBN-1-1. Rejestrator posiadał wyraźne uszkodzenia mechaniczne obudowy, lecz nie posiadał uszkodzeń charakterystycznych przy oddziaływaniu wysokich temperatur, co było czynnikiem sprzyjającym dla zachowania nośnika danych (taśmy magnetycznej). Odczyt danych z rejestratora KBN został przeprowadzony w dniu 14.04.2010 r. w Moskwie w siedzibie Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego w obecności polskich specjalistów oraz polskiego prokuratora wojskowego


Luk  awioniki:

image


kokpit  i luk techniczny  po  "katastrofie":

image


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka