Aktualizacja notki
https://www.salon24.pl/u/niegracz/992288,znikniecie-i-odnalezienie-rejestatora-k3-63-kompromituje-mak-i-komisje-laska
Wg raportu MAK skrzynki rejestratora K3-63 - "nie odnaleziono"...
Załącznik nr 2 (pkt 2.1) do raportu Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego :
„Na miejscu wypadku 10.04.2010 r. zostały odnalezione następujące rejestratory samolotu Tu-154M: katastroficzny MŁP-14-5, eksploatacyjny KBN-1-1, kaseta pamięci ATM-MEM15 (odnaleziona w szczątkach rejestratora ATM-QAR).
Rejestrator K3-63 nie został odnaleziony na miejscu wypadku”.
A tymczasem po latach odnalazł zauważalny, widoczny fragment Obudowy, zamocowania tego rejestratora bloger Kenam:
-Czyli specjalnie go nie szukano, nie starano się znaleźć?
Przecież ruscy wiedzieli czego szukać: po katastrofie najważniejsze jest odnalezienie rejestratorów.
A może znaleźli szybko i zlikwidowali taśmę.
.......
Przy zderzeniu o małej energii - jak to określił dr Lasek dodatkowo - jak to określono w raporcie " zamortyzowanym przez miękki teren i krzaki" rejestrator zabudowany w podłodze, a więc dodatkowo chroniony - na pewno by przetrwał.
Stan zniszczenia pokazany na zdjęciach nie odpowiada "zderzeniu o małej energii" tym bardzie,j że ten rejestrator był zamontowany w podłodze ; tak więc w procesie destrukcji kadłuba podłoga winna pozostać w najlepszym stanie a sam rejestrator chroniony było nie tylko przez konstrukcje podłogi ale i konstrukcję foteli.
Skąd wiadomo ,że musiałby przetrwać ?
- przede wszystkim wynika to wiedzy z fizyki i wytrzymałości materiałów.
Prz tych przeciążeniach jakie działałyby w podłodze , w konstrukcyjnej "kieszeni: która dodatkowo chroni rejestrator , przetrwał by on w całosci, gdyż przeciażenia były by rzędu 20 g a siły z nich wynikające daleko za małe by istotnie uszkodzić rejestrator.
Przykład z katastrofy w której taki rejestrator przetrwał bez problemu:
По данным комиссии, находящийся на высоте 9000 метров авиалайнер перешёл в крутое пикирование с левым разворотом. Он развернулся на 266°, когда на скорости 950 км/ч под углом около 70—75° и с левым креном врезался в кукурузное поле между сёлами Лиховка и Заполички Верхнеднепровского района Днепропетровской области на расстоянии 9 километров левее трассы и взорвался
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-124_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC
Samolot Tu-124 zderzył się z ziemią z prędkością 950 km/h przy czym nastąpił wybuch;
Однако на параметрическом регистраторе (К3-63) записи отсутствовали[2].
Stwierdzono brak zapisów na rejestratorze K3-63.
I drugi podobny przypadek:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%A7%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%BC
Samolot Tu-134 podczas lotu próbnego na wysokości 10 km i prędkosci 0,86 Macha utracił sterowność - prawdopodobnie uszkodzenie steru przy zbyt gwałtownym manewrze- i zwalił się na ziemię.
Rejestrator K3-63 odnaleziono w szczątkach samolotu ; zapisów nie było , gdyz nie był załączony.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka